اصل و نسب بندر بن سلطان را بشناسیم

0

بندر بن سلطان رییس سازمان اطلاعات عربستان دارای رابطه ای تنگاتنگ با سازمان جاسوسی آمریکا و نئومحافظه کاران این کشور است و نقش مهمی در بسیاری از فتنه های مشرق عربی دارد، اما کمتر کسی از چگونگی به دنیا آمدن و اصل و نسب وی آگاه است.

شاهزادگان سعودی سازمان اطلاعات عربستان رابطه نامشروع بندر بن سلطان
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، سایت خبری الحدث نیوز در یادداشتی پیرامون سابقه و ریشه خانوادگی بندر بن سلطان نوشت: بندر، فرزند سلطان بن عبدالعزیز آل سعود و برادرزادۀ پادشاه عربستان است. مادرش “خیزرانه” یک زن سودانی سیاه چرده بود که به طور پنهانی با پدر بندر ارتباط داشت، لذا از نگاه آل سعود، شاهزاده سعودی “اصیل” نبوده و در نتیجه رابطه نامشروع و خارج از چارچوب ازدواج  به دنیا آمده است.
خیزرانه از سلطان بن عبدالعزیز باردار شد و بندر را به دنیا آورد، سلطان بن عبدالعزیز، ولیعهد پیشین عربستان تا مدتی پیش از مرگش در سال ۲۰۱۱ انتساب بندر به خود را انکار می کرد. مجله فارین پالیسی هم در مقاله ای در سال ۲۰۱۰ به این مطلب اشاره، و آن را تایید کرده است.
 شاهزادگان سعودی در ظاهر به خاطر آنکه به طور نامشروع به دنیا آمده، و در اصل به خاطر هراسی که از نفوذ وی در تمامی عرصه ها و نزدیکی او به آمریکایی ها دارند، با وی شدیدا مخالفند.
الحدث نیوز می افزاید: سالها طول کشید تا سلطان بن عبدالعزیز، بندر را رسما به فرزندی بپذیرد. این موضوع باعث اختلاف میان وی و هواداران و مخالفان در خاندان حاکم شد که با اعطای نقش به وی مخالف بودند اما نفوذ سیاسی و امنیتی اش به ویژه با حمایت آمریکا، باعث تثبیت جایگاه وی شد، چون بندر فرزند “دُردانه” آمریکا در عربستان سعودی محسوب می شود.
بندر دارای همکاری مستحکم با سیا و جان مکین و جرج بوش پدر به عنوان شخصیتهای سرشناس نئومحافظه کار بوده و اصطلاحاً، “درِ کاخ سفید همواره به روی وی باز است”.
بسیاری از اعضای خاندان حاکم آل سعود معتقدند که بندر برای آنها دام پهن کرده است. وی مغز متفکر جاسوسی و تروریسم در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس محسوب می شود، پشتیبان پنهان القاعده است و مانند آن دارای مذهب وهابی سلفی است.
بندر به دست داشتن در ایجاد فتنه طایفه ای در عراق و ورود القاعده به آن، حمایت از گروههای وابسته به القاعده در سوریه مانند جبهه النصره، اعزام افراد مسلح به سوریه، همچنین پشتیبانی از افراد مسلح در لبنان، سومالی، لیبی و سودان نیز متهم است.
به نوشته الحدث نیوز، بندر بازی پوکر را بسیار دوست دارد و از آنجا که دارای تابعیت آمریکایی نیز هست، هرگاه اراده کند برای تفریح و خوشگذرانی به آمریکا سفر می کند؛ اما بسیاری بر این باورند که علت خباثتی که در ذات وی نهفته نه فقط به سبب عقیده انحرافی سلفیت و نه تنها به خاطر ارتباط نزدیک با سازمان های جاسوسی آمریکا؛ بلکه پیش از هر چیز به سبب ناپاک بودن اصل و نسب اوست.
این گروه مقتقدند که حاکم واقعی در عربستان، بندر است چون هیچ تصمیم و اقدامی بدون موافقت و نظارت وی صورت نمی گیرد.
رجانیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ