اولین اظهارات قاتل و عامل سلاخی سپهر کوچولو در تهران + عکس

0

پلیس آگاهی تهران بزرگ تصاویری از عامل سربریدن کودک ۱۰ ساله در خیابان وحدت‌اسلامی، همراه با جزئیاتی از بازداشت این متهم منتشر کرد.

ساعت ۱۴:۳۰ مورخه ۱۰/۰۶/۱۳۹۴ خبر کشف جسد پسربچه ای ۱۰ ساله در خیابان وحدت اسلامی- خیابان بازارچه شاپور به کلانتری ۱۱۳ بازار اعلام شد.

با حضور مأمورین کلانتری در محل و در بررسی های اولیه مشخص شد که جسد متعلق به پسربچه ای ۱۰ ساله بنام سپهر است که پس از خرید نان و در زمان مراجعه به خانه درحالیکه از ناحیه گردن دچار بریدگی عمیق گردن شده ، به قتل رسیده است.

با اعلام خبر کشف جسد به اداره دهم و قاضی کشیک ویژه قتل ، بلافاصله تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی بهمراه بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی در محل حاضر ، پرونده مقدماتی در خصوص قتل پسربچه ده ساله (مقتول) تشکیل و تحقیقات جهت شناسایی و دستگیری عامل جنایت در دستور کار کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

قتل کودک عکس قاتل حوادث تهران اخبار قتل اخبار جنایی اخبار تهران

اظهارات اهالی محل

یکی از اهالی محل که با مشاهده جسد پسربچه با پلیس و مرکز اورژانس تماس گرفته بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ” با موتورسیکلت در حال عبور از کوچه بودم که پسربچه ای را دیدم که روی زمین افتاده و غرق خون است ؛ بلافصاله با اورژانس و ۱۱۰ تماس گرفتم ؛ ابتدا تصور کردم که تصادف کرده اما بعدا مشخص شد که گردن پسربچه را بریدند ” .

خانمی که مردی جوان را با یک قبضه چاقو در داخل کوچه ی محل جنایت مشاده کرده بود ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : ” من کنار پنجره بودم که یک مرد [ جوان ] با لباس آبی نفتی در حالیکه یک چاقو در دست داشت ، از کوچه خارج شد.

کارآگاهان اداره دهم با بررسی میدانی از محل جنایت اطلاع پیدا کردند که یکی از ساختمان های محل وقوع جنایت مجهز به دوریین های مداربسته است ؛ بلافاصله تصاویر دوربین های مداربسته ی این ساختمان مورد بازبینی قرار گرفت و بنا بر اظهارات برخی از اهالی محل مبنی بر مشاهده جوانی با چاقو ، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر جوانی قد بلند و تنومند ( حدودا ۳۵ ساله ) شدند که پشت سر مقتول وارد کوچه ی محل جنایت شده و دقایقی پس از آن نیز با یک قبضه چاقو از کوچه خارج می شود.

با بدست آمدن تصاویر متهم پرونده و احتمال ارتکاب جنایت توسط این شخص ، تصویر وی استخراج و اهالی محل موفق به شناسایی هویت وی بنام “اشکان . م” ( متولد ۱۳۵۸ ) به عنوان یکی از اهالی بازارچه شاپور شدند ؛ بررسی سوابق اشکان نشان داد که وی از مجرمین سابقه داری است که تاکنون چهار در سال های ۷۹ ، ۹۲ و ۹۳ دستگیر و روانه زندان است که سه فقره از سوابق وی مربوط به ضرب و شتم است.

دستگیری اشکان

با شناسایی هویت اشکان ، دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت و سرانجام در ساعت ۱۷:۳۰ مورخه ۱۱/۰۶/۱۳۹۴ ، کارآگاهان در حالی موفق به دستگیری وی در محدوده چهارراه گلوبندک شدند که هنوز آثار خون بر روی لباس هایش وجود داشت.

اظهارات اولیه متهم

اشکان پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در اظهارات خود منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد و عنوان کرد: “در زمان حادثه، داخل خانه در حال استراحت بودم که صدای سر و صدای بچه ها از داخل کوچه باعث شد تا عصبانی شوم اما زمانی‌که به کوچه آمدم ، بچه ای را در داخل کوچه مشاهده نکردم؛… . پسربچه ای تقریبا ۱۰ ساله را دیدم که در ابتدای یک کوچه پائین تر ایستاده بود ؛ فقط دیدم پائین کوچه ایستاده ؛ من به سمت او نرفتم ؛ فقط این صحنه را به خاطر دارم …. . (از موضوع قتل پسربچه ۱۰ ساله نیز در نزدیکی محل سکونت خود) اطلاع نداشتم.

“اشکان” در پاسخ این سؤال که “آیا آن پسربچه ( مقتول ) را قبلا هم دیده بودید ؟” به کاراگاهان گفت : ” فقط به یاد دارم شبیه بچه گی های خودم بود و او را در سر کوچه پائینی دیدم ؛ او را قبلا در رویاهام دیده بودم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: ” متهم در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل پسربچه ۱۰ ساله شده اما با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از متهم و همچنین تصاویر دوربین های مداربسته از محل جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویزه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ