چه رشته هایی بازار کار دارند؟

0
یک مقام مسئول در وزارت کار گفت: ۵۰ درصد آموزش‌ها در رشته‌های پیشرفته و نوین به اشتغال افراد و جذب در بازار کار ختم می‌شود.

پوراندخت نیرومند با تاکید بر فعالیت بیش از ۷۶۰ کارگاه آموزش فنی و حرفه ای در حوزه مهارت های پیشرفته و فناوری های نوین، از ایجاد و استقرار کارگاه های آموزشی توسط بخش دولتی و خصوصی در حوزه مرتبط با مهارت های پیشرفته و فناوری های راهبردی خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت کار بیان داشت: سرعت پیشرفت فناوری باعث شده کشورها سرمایه گذاری های کلانی را در راستای به دست آوردن فناوری های نوین انجام دهند و در این مسیر از تربیت نیروی انسانی مورد نیاز غافل نشده اند.

وی ادامه داد: کشور آلمان به عنوان اقتصاد اول حوزه یورو بالاترین سرانه در زمینه تحقیق وتوسعه (R&D) برای دستیابی به فناوری های نوین، سرمایه گذاری زیادی کرده و این موضوع باعث هدایت ۷۰ درصد کسانی که تحصیلات دوره ابتدایی را طی نموده اند برای ورود به پلی تکنیک ها و مراکز آموزش فنی و حرفه ای شده است.

معاون آموزش سازمان فنی و حرفه ای کشور اظهارداشت: بالغ بر ۱۷ هزار و ۸۳۷ مرد و ۴ هزار و ۴۱ زن در ۳۵ گروه درسی در کارگاه های موجود کشور آموزش دیده اند. رهگیری های انجام شده نشان دهنده جذب بیش از ۵۰ درصد این افراد در واحدها و شرکت های فعال با فناوری های نوین کشور است.

منبع: مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ