راهنمای خرید ساعت هوشمند + عکس

0
ممکن است به فکر خرید یک ساعت هوشمند افتاده باشید که به کمک آن نوتیفیکیشن‌ها را چک کنید، پیام‌های جدید را بخوانید یا در ظاهری زیبا همواره از گذر زمان مطلع شوید. ساعت‌های هوشمند در کنار ویژگی‌هایی که به آن‌ها لقب هوشمند بخشیده، قرار است زمان را به نمایش بگذارند و بر روی دست قرار گیرند؛ بنابراین باید از ظاهری زیبا، رابطی ساده و نمایشگری با کیفیت برخوردار باشند. در ادامه بیشتر درباره ساعت‌های هوشمند صحبت خواهیم کرد.

ساعت‌های هوشمند زیادی به تازگی وارد بازار شده‌اند که هر کدام از سیستم‌عاملی خاص، طراحی متفاوت و ویژگی‌هایی برجسته برخوردارند. برای اینکه بهترین ساعت هوشمند را انتخاب کنیم، در ابتدا نیاز است تا از مواردی که در دنیای این وسایل هوشمند جدید می‌گذرد، اطلاعات بیشتری داشته باشیم. برای مثال بدانیم سیستم‌عامل این ساعت‌ها چه نام دارد، چه اپلیکیشن‌هایی در آن‌ها اجرا می‌شود یا به صورت کلی یک ساعت هوشمند قرار است چه کار‌هایی برای ما انجام دهد.

از چند سال پیش شرکت‌هایی همچون سامسونگ، ال‌جی، هواوی و پبل وارد عرصه‌ی تولید ساعت‌های هوشمند شده‌اند و حتی تاکنون چند نسل از این وسایل را به بازار آورده‌اند. به تازگی با عرضه‌ی ساعت‌های هوشمند تازه از برند‌های مختلف، انتخاب بین این دسته از گجت‌ها نیز سخت شده؛ بنابراین قصد داریم در ادامه برای انتخاب بهترین ساعت هوشمند به شما کمک کنیم.

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها

دستگاه‌هایی که هوشمند خوانده می‌شوند از پلتفرم نرم‌افزاری برخوردارند که از طرفی وظیفه‌ی تعامل با سخت‌افزار دستگاه و از طرف دیگر تعامل با کاربر و استفاده کننده از دستگاه را بر عهده دارند.

نکته‌ای که باید در بخش شناخت سیستم‌عامل‌ها در نظر داشته باشید، توجه به پلتفرمی است که می‌تواند با گوشی هوشمند شما کار کند. اگر آیفون دارید باید خرید یک ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید وِر را از سر بیرون کنید. البته به تازگی پشتیبانی از سیستم عامل iOS نیز به پلتفرم اندروید وِر اضافه شده، اما نمی‌توان توقع بهینه بودن اتصال این دو پلتفرم در مقایسه با اندروید را داشت. همچنین اگر از یک گوشی هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید، خرید اپل واچ چندان منطقی نخواهد بود و تا حدود زیادی اقدامی اشتباه است. با این حال ساعت‌های هوشمندی در بازار موجودند که قادرند با هر دو پلتفرم اندروید و iOS ارتباط برقرار کنند که نمونه آن ساعت‌های ساخت کمپانی پبل است.

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

در بین‌ ساعت‌های هوشمند تاکنون چهار سیستم‌عامل Pebble OS، Tizen، Android Wear و Watch OS بیشترین استفاده را داشته‌اند. سامسونگ پس از اوج گرفتن با اندروید تصمیم گرفت دستگاه‌های خود را از پلتفرم گوگل جدا کند و با سیستم‌عاملی مستقل هماهنگ کند. اکنون شرکت‌ کره‌ای ساعت‌های خود را مطابق با همین سیستم‌عامل نوپا با نام تایزن به بازار می‌آورد که البته هنوز آن‌چنان از لحاظ نرم‌افزاری به تکامل نرسیده است. در طرف دیگر کمپانی پبل را داریم که همچون سامسونگ میل به استقلال دارد و سیستم‌عاملی اختصاصی برای ساعت‌های هوشمند خود ساخته است. سیستم‌عامل ساخته شده به وسیله پبل، Pebble OS نام دارد و از کرنلی منبع باز استفاده می‌کند؛ اما شرکت پبل اجازه توسعه یا استفاده از این پلتفرم در سایر شرکت‌ها را نمی‌دهد. در ادامه بیشتر درباره دو سیستم‌عامل اصلی ساعت‌های هوشمند صحبت خواهیم کرد که به نوعی قرار است جنگ اندروید و iOS را این بار در زمینه‌ی ساعت‌ها تقلید کنند.

Android Wear

گوگل پلتفرمی بر پایه‌ی اندروید برای ساعت‌های هوشمند توسعه داده و آن را برای استفاده‌ی سایر کمپانی‌ها منتشر کرده است. این سیستم‌عامل که ظاهر بسیار خوبی دارد و از طراحی متریال نیز پشتیبانی می‌کند، در ساعت‌های هوشمند شرکت‌هایی همچون ال‌جی، هواوی و موتورولا تاکنون استفاده شده است.

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

اندروید وِر تنها با دستگاه‌هایی سازگار است که از اندروید ۴.۳ به بالا برخوردارند. این سیستم‌عامل با کارت‌های سرویس دستیار صوتی گوگل ناو تعامل زیادی دارد و از کارت‌های این سرویس زیاد استفاده می‌کند. توسعه‌دهندگان زیادی به سمت این پلتفرم جذب شده‌اند و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، این سیستم عامل ساعت‌های هوشمند با اپلیکیشن‌های ضروری و کاربردی زیادی همراه شود.

Watch OS

تعجبی ندارد که اپل سیستم عاملی برای ساعت هوشمند خود توسعه دهد که تنها با گوشی‌های آیفون کار کند. Watch OS پلتفرمی است که تنها بر روی اپل واچ در حال اجراست و پس از مدتی کوتاه اکنون بالغ بر ۳۵۰۰ اپلیکیشن را پشتیبانی می‌کند.

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

شبیه به تعامل پیچیده و وابسته اندروید وِر با گوگل ناو، سیری نیز در اپل واچ نقشی اساسی برعهده دارد و بسیاری از کار‌های کاربر را تنها با شنیدن صوت شخص انجام خواهد داد. در Watch OS اپلیکیشن‌ها در صفحه‌ی اصلی یا منوی برنامه‌ها به شکل دایره‌های رنگی و کوچک نمایش داده می‌شوند و با لمس دارنده دستگاه اجرا خواهند شد.

سیستم‌عامل Watch OS از ویژگی به نام Glance برخوردار شده که همچون ویجت‌ها در گوشی‌های همراه وظیفه اطلاع رسانی‌های سریع دستگاه را برعهده گرفته‌اند.

نمایشگر

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

یکی از وظایف اصلی ساعت‌های هوشمند نمایش زمان است که باید حتی در زیر نور خورشید نیز به راحتی انجام گیرد. بنابراین ساعت‌های هوشمند با رزولوشن نمایشگر مناسب و پنل قوی قادر خواهند بود در بدترین شرایط نیز محتوای موجود در نمایشگر را به شما نشان دهند.

رنگی

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

نمایشگر‌های رنگی و لمسی که برای مثال در ساعت هوشمند اپل مشاهده می‌کنیم در این دسته قرار می‌گیرند. این نمایشگر‌ها همچون گوشی‌های هوشمند اپلیکیشن‌ها، عکس‌ها و موارد مختلف را به نمایش می‌گذارند و شما می‌توانید محتوای در حال نمایش را لمس کنید. مصرف باتری در نمایشگر‌های رنگی مقداری بیشتر است و معمولا این نمایشگر‌ها عمر باتری ساعت را تا ۱ یا حداکثر دو روز کاهش می‌دهند. همچنین در ساعت‌های با نمایشگر رنگی به دلیل استفاده زیاد نمایشگر روشن از باتری، معمولا صفحه‌نمایش دائم روشن نمی‌ماند و برای مشاهده زمان لازم است تا کمی ساعت را حرکت دهید.

جوهر الکترونیکی

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

نمایشگر‌های جوهر الکترونیک معمولا در ساعت‌های هوشمند شرکت پبل مورد استفاده قرار گرفته که علاوه بر مصرف بسیار بهینه‌تر باتری، می‌تواند به صورت مداوم روشن بماند و هر زمان که اراده کنید، زمان را در سریع‌ترین حالت به شما نمایش دهد. باتری در ساعت‌های هوشمند با نمایشگر جوهر الکترونیکی به مقدار کمتری مصرف می‌شود و شارژدهی دوباره باتری را شاید تا ۲ تا ۵ روز کامل به عقب بیاندازد.

طراحی

طراحی ساعت‌های هوشمند به دلیل پوشیدنی بودن این وسایل، از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل کمپانی‌های سازنده ساعت‌های هوشمند کار سخت‌تری برای طراحی محصولاتی دارند که بتواند همه سلایق را راضی کند و فروش بالایی نیز کسب کند. از طرف دیگر سلیقه‌ی افراد در انتخاب نوع، شکل، جنس و طراحی ساعت‌ها نیز بسیار متفاوت است. ساعت‌های هوشمند با نمایشگری دایره‌ای و مستطیلی بسیار متداول شده‌اند.

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

ساعت‌هایی که نمایشگری دایره‌ای و سنتی دارند معمولا می‌توانند طراحی بسیار زیبا پیدا کنند و با بدنه و بند‌هایی زیبا هر چشمی را به خود خیره کنند. نمونه ساعت‌های هوشمند با نمایشگر دایره‌ای را هم‌اکنون در موتو ۳۶۰ یک و دو موتورولا، گیر S۲ سامسونگ و جی واچ آر ال‌جی مشاهده می‌کنیم. اپل به دلیل اینکه ساعت هوشمند خود با نام اپل واچ را با طراحی دایره‌ای نساخت، بسیار مورد انتقاد قرار گرفت؛ با این‌حال ساعت‌هایی با طراحی مستطیلی نیز طرفداران خود را دارند.

عمر باتری

یکی از دغدغه‌های بزرگ درباره خرید ساعت‌های هوشمند عمر باتری این محصولات است. ساعت‌های پیش‌رو در این عرصه همچون اپل واچ یا موتو ۳۶۰ زیاد در زمینه طولانی کردن عمر باتری قوی نبوده‌اند و تنها شارژ باتری را برای یک یا حداکثر دو روز نگه می‌دارند. اما ساعت‌های هوشمند شرکت پبل به دلیل بهره بردن از نمایشگری با تکنولوژی جوهر الکترونیک مصرف باتری زیادی ندارند و می‌توانند حداکثر تا ۵ یا یک هفته شما را همراهی کنند.

مشخصات ساعت هوشمند قیمت ساعت هوشمند

اگر به ساعت‌های هوشمند با نمایشگر جوهر الکترونیک علاقه‌ای ندارید، باز هم انتخاب‌هایی پیش رو است که با کمی تحقیق درباره‌ی عمر باتری، به بهترین ساعت با بیشترین طول عمر باتری دست پیدا خواهید کرد.

قیمت

ساعت‌های هوشمندی که سال پیش معرفی و عرضه شده‌اند، اکنون قیمت بسیار مناسبی دارند و می‌توان با هزینه‌ی خرید یک گوشی میان‌رده، یک ساعت هوشمند مناسب را سفارش داد.

در بحث قیمت، ساعت هوشمند اپل گران‌ترین محصول تولید شده در این زمینه است که قیمت پایه آن از ۳۵۰ دلار شروع شده و در نسخه‌ی ادیشن این محصول، قیمت تا ۱۷۰۰۰ دلار نیز می‌رسد. اما رقیب سرسخت اندروید وِری ساعت اپل با نام موتو ۳۶۰ تنها قیمتی ۱۷۹ دلاری دارد.

جمع‌بندی

ساعت‌های هوشمند زیادی به بازار آمده‌اند که از طراحی، پلتفرم، نمایشگر، طول عمر باتری و البته متفاوتی  بهره می‌برند. انتخاب در بین بهترین ساعت‌هوشمند مخصوصا در بحث طراحی بسیار سلیقه‌ای است. ابا این حال اگر دوست ندارید زیاد ساعت هوشمند خود را به شارژ بزنید، ساعت‌های با نمایشگر جوهر الکترونیک گزینه‌ی بهتری به حساب می‌آیند. اگر تنوع نرم‌افزاری برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است در بین ساعت‌های پلتفرم Android Wear گوگل یا Watch OS اپل یکی را انتخاب کنید.

منبع: زومیت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ