حرفه ای فکر کنید؛ حرفه ای عمل کنید

0

کاهش قیمت دلار و خوش بینی نسبت به آینده موجب  رونق سهام بانکی ها و ریزش قیمت سهام شرکت های پتروشیمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل کارگزاری پارس گستر خبره با بیان مطلب بالا گفت: تحلیل های تکنیکالی نشان می دهد که قیمت سهام بیشتر پالایشی ها به خطوط مقاومتی خود نزدیک شده و این عاملی برای نوسان های امروز بازار سهام بوده است.

علی رستگار مقدم ادامه داد: از سوی دیگر کاهش قیمت دلار، بخشی از درآمد شرکت های پتروشیمی و پالایشی را کاهش می دهد؛ چراکه بر قیمت فروش محصولات صادراتی تاثیر می گذارد.

وی در خصوص روند بازار سهام در روز جاری تصریح کرد: جو مثبت حاکم بر کشور، بر روند بازار سهام نیز تاثیر گذاشته است. همراهی دولت و مجلس با یکدیگر موجب شده است تا نگرانی خاصی وجود نداشته باشد.

مدیرعامل کارگزاری پارس گستر خاطرنشان کرد: سفر رییس جمهوری به نیویورک و  حضور در نشست سازمان ملل، قطعی شدن جلسه مذاکره رییس جمهور ایران و فرانسه، درخواست وزیر امور خارجه انگلستان برای ملاقات با مقامات کشورمان و همچنین طرح مباحثی در خصوص لغو تحریم سوئیفت، موجب کاهش قیمت دلار شده است.

رستگار مقدم با بیان اینکه لغو تحریم سوئیفت موجب رونق سهام بانکی ها می شود، افزود: با توجه به شرایط مثبت سیاسی داخلی و خارجی، انتظار می رود بازار سهام تا پایان سال، روندی مثبت را پشت سر بگذارد.

این کارشناس بازار سرمایه به سهام داران و سرمایه گذاران توصیه کرد در بازار حرفه ای فکر کرده و حرفه ای عمل کنند.

وی ادامه داد: سهام داران باید تحلیل های بنیادی را مد نظر قرار داده و با کارشناسان مشورت کنند. به علاوه صندوق های سرمایه گذاری هم با توجه به عملکرد مثبتشان از ابتدای سال، گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ