خانه / آخرین اخبار / فردوسی پور چقدر می گیرد تا برنامه جاسوسی “اسکایپ Skype” را تبلیغ کند؟

فردوسی پور چقدر می گیرد تا برنامه جاسوسی “اسکایپ Skype” را تبلیغ کند؟

برنامه ۹۰ که تهیه کننده آن عادل فردوسی پور است پر بیننده ترین برنامه تلویزیون می باشد.

در این برنامه پربیننده که از ثانیه به ثانیه آن طلا استخراج می شود ، عادل فردوسی پور چندین بار از نرم افزار اسکایپ نام می برد که به وضوح تبلیغ این نرم افزار را نشان می دهد. حالا این اسکایپ چیه که فردوسی پور آنرا تبلیغ می کند؟

تماس تصویری رایگان یا فروش اطلاعات شخصی به سرویس‌های جاسوسی؟!

اسکایپ نام نرم افزاری است که به ظاهر امکان برقراری مکالمات تصویری, فرستادن پیام و فایل را برای کاربرانش به صورت کاملا رایگان فراهم می‌آورد.

این نرم افزار در حال حاضربه ۶۰۰ میلیون کاربر در سراسر حهان سرویس می‌دهد و پایگاه اطلاعاتی جامع و کاملی از اطلاعات و مکالمات شخصی کاربران را در اختیار گرفته است.

اما مکالمات رایگان تنها ظاهر فریب دهنده ایست برای نرم افزاری که به سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی امکانات می‌دهد و هر آنچه از مکالمات, تصاویر و اطلاعات از کاربران دارد را دراختیار این سازمان‌ها قرار می‌دهد.

در خرداد ماه سال جاری مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست به چاپ رسید که بیانگر این مطلب بود که اسکایپ اطلاعات کاربران را در اختیار سازمان اطلاعاتی آمریکا ( سیا) و پلیس این کشور (اف بی آی) قرارمی‌دهد.

درآمد فردوسی پور دانلود اسکایپ ثروت فردوسی پور آموزش اسکایپ Skype


این موضوع خشم و اعتراض کاربران اسکایپ را برانگیخت اما کمی بعد در بیانیه‌ای در وبسایت رسمی این نرم افزار این طور اعلام شد که اسکایپ همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی و پلیس را تکذیب نمی‌کند اما این تغییرات اخیرا و پس از خریده شدن این شرکت توسط مایکروسافت رخ داده است.

درآمد فردوسی پور دانلود اسکایپ ثروت فردوسی پور آموزش اسکایپ Skype


در ادامه نیز اسکایپ به منظور منحرف کردن ذهن مخاطبان این موضوع را عنوان کرد که همکاری شرکت آنها با سازمان‌های امنیتی تنها به موارد پلیسی محدود می‌شود و جنبه برون مرزی, جاسوسی یا غیره را ندارد. که البته به راحتی می‌توان تشخیص داد که این ادعا دروغی بیش نیست، چرا که این نرم افزار بارها به در اختیار گذاشتن مکالمات کاربرانش به ماموران اطلاعاتی محکوم شده است و در حال حاضر به اثبات رسیده که این شرکت داده‌های مربوط به کاربران را در طی ۵ سال اخیر بطور کامل به سازمان جاسوسی سیا فروخته است.

درآمد فردوسی پور دانلود اسکایپ ثروت فردوسی پور آموزش اسکایپ Skype


پس از چاپ این مقاله تعداد کاربران فعال اسکایپ به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کرد اما این موضوع سازمان‌های اطلاعاتی را از پیدا کردن راه حلی جدید باز نداشت.

آنها به سرعت به نرم افزارهای دیگر روی آوردند.

درآمد فردوسی پور دانلود اسکایپ ثروت فردوسی پور آموزش اسکایپ Skype

“کاریکاتور چاپ شده در واشنگتون پست با این مضمون که اسکایپ و ماکروسافت بازوهای سازمان اطلاعاتی آمریکا(سیا) هستند ”

اطلاعات جدیدی که توسط افشاگر بزرگ، ادوارد اسنودن منتشر شده نشان می‌دهد که مایکروسافت، اطلاعات ویدیویی و صوتی را که از بستر اسکایپ عبور می‌کنند، در حجم انبوه در اختیار بُنگاه امنیّت ملّی امریکا (اِن.اِس.اِی) قرار می‌دهد. حال با توجه به اینکه اسکایپ پیش از این هم برای تجسس در امور مردم چین در اختیار حکومت این کشور بوده است. می‌توان گفت تبدیل به یکی از بزرگترین دشمنان حریم خصوصی در سطح جهان شده است.

در طی سال‌های اخیر این نرم‌افزار کاربردی به یکی از نرم‌افزار‌های پرکاربرد در جاسوسی از ایران و سایر کشورهای منطقه تبدیل شده است. لذا اگر کاربر این نرم‌افزار هستید و تاکنون اطلاعاتی در مورد این نرم‌افزار نداشته‌اید بهتر است در برقراری ارتباطات خود با کاربرانی که نمی‌شناسید همواره احتیاط کنید؛ خصوصا اگر دانشجو هستید و در دانشگاهی صاحب‌نام در ایران تحصیل می‌کنید و احیانا بر روی پروژه‌هایی مرتبط با تکنولوژی‌هایی نوین کار می‌کنید، احتمال دارد که به عنوان هدفی مناسب از سوی سازمان‌های جاسوسی انتخاب شوید.

[jwplayer mediaid=”81669″]

دانلود

منابع:

http://www.washingtonpost.com

http://www.dailymail.co.uk

http://www.theregister.co.uk

ثانیه‌هایی به رنگ جواهر؛ وقت طلاست!

قوانین مالی سازمان صداوسیما برای نرخ‌گذاری و پخش آگهی‌های بازرگانی بسیار پیچیده است. مطابق مقررات کلی جام‌جم، مشتری‌های متقاضی تبلیغ به هفت گروه تقسیم می‌شوند. در این میان به شش گروه نخست شامل اپراتورهای تلفن همراه،‌ بانک‌ها، خودرو، شرکت‌های بیمه، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی و وزارتخانه‌ها مختصر تخفیف‌هایی داده می‌شود، اما برای طبقه هفتم یا شهروندان عادی بالاترین رقم ممکن مبنای محاسبه است. آگهی‌های تلویزیونی سازمان در ۳۵ طبقه تعریف می‌شوند که قیمت پایه آنها در سال ۹۳ بین ۷۵ هزار تومان تا سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان متغیر بوده است.

جالب اینجاست که به این رقم پایه، باید چند ضریب را هم اضافه کرد. مثلا بسته به اینکه تبلیغات مزبور درچه ماهی از سال پخش می‌شود، تعرفه آگهی بین ۲۰ تا ۶۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. تعرفه تبلیغات خارجی دو برابر این جدول است و هزینه آگهی کالاهای خارجی با برند ایرانی با ضریب یک و هشت دهم محاسبه می‌شود. همچنین حداقل تایم تبلیغ ۱۵ ثانیه است و اگر طول آگهی کمتر از این باشد هم همان هزینه ۱۵ ثانیه اخذ خواهد شد. به علاوه تعرفه تبلیغ در برخی برنامه‌های ویژه مثل مسابقات ورزشی یا ۹۰ به شکل متفاوت و طی بخشنامه‌هایی مجزا اعلام خواهد شد. البته سازمان برای پخش آگهی‌های بلند مدت قراردادهایی با صاحبان کالا منعقد می‌کند که طی آنها برخی تخفیف‌ها شامل مشتری می‌شود. ظاهرا اینکه می‌گویند «وقت طلاست» بیشتر از هر جای دیگری در مورد صداوسیما مصداق دارد!

درآمد فردوسی پور دانلود اسکایپ ثروت فردوسی پور آموزش اسکایپ Skype

درآمد هزار برابری سازمان نسبت به عادل!

در حال حاضر روی صفحه اصلی سایت اداره بازرگانی صداوسیما، جدول پخش هفته سوم مهر دیده می‌شود. در بخشی از این جدول که برای شما جدا کرده‌ایم، نرخ تعرفه‌های قبل از برنامه ۹۰ این هفته را می‌بینید؛ یعنی برنامه‌ای که دو شب پیش پخش شد و بیشتر از ۳۰ دقیقه آگهی داشت. چنانچه در جدول می‌بینید، تعرفه همه آگهی‌های قبل و بین برنامه و نیز زیرنویس‌ها برای تمام طبقات با عدد «۳۳۵» تعیین شده است. عدد «۳» اول نشان‌دهنده اسم شبکه است و دو رقم بعدی یعنی «۳۵» طبقه آگهی را نشان می‌دهد که گران‌ترین تعرفه موجود است.

چنانچه گفتیم در حال حاضر نرخ آگهی طبقه ۳۵ برای هر ثانیه سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. طبق ضوابط سازمان، به این رقم باید ضریب ماهانه را هم اضافه کرد که با توجه به ضریب ۳۰ درصدی ماه مهر، این رقم برای هر ثانیه به چهار میلیون و ۵۵۰ هزار تومان می‌رسد! بد نیست بدانید ضریب ماهانه در اسفند به ۶۰ درصد خواهد رسید! جالب‌تر اینکه این نرخ برای آگهی‌دهندگان شش طبقه اول سه برابر می‌شود و طبقه هفتم هم باید دو برابر هزینه بپردازد.

به عبارت دیگر هر ثانیه تبلیغ برای صاحبان عادی کالاها و خدمات در حاشیه برنامه این هفته ۹۰، حدود ۹ میلیون تومان هزینه داشته است. اگر همین عدد را ملاک قرار بدهیم، با توجه به پخش نیم ساعت آگهی تصویری، درآمد تلویزیون تنها از برنامه پریشب ۹۰ به عدد باورنکردنی ۱۶ میلیارد تومان خواهد رسید که تازه به این رقم باید هزینه زیرنویس‌های متعدد، نرخ متفاوت تبلیغات خارجی و نیز تعرفه بالاتر آگهی تقدیم برنامه را هم اضافه کنیم! به نظر می‌رسد حتی اگر از مجموع رقم حاصله، ۵۰ درصد به مناسبت تخفیف‌های صداوسیما به برخی مشتریان کم کنیم، باز سود خالص باقی مانده از رهگذر پخش این برنامه، چیزی حدود ۱۰ میلیارد تومان خواهد بود! به عبارت دیگر سازمان در حالی برای تهیه هر برنامه ۹۰ حدود ۱۰ میلیون تومان بودجه در اختیار عادل قرار می‌دهد که خودش هزار برابر چنین رقمی سود می‌کند. در صورتی که فردوسی‌پور ۳۷ برنامه در سال داشته باشد، درآمد سازمان از این ناحیه به عددی حدود ۳۷۰ میلیارد تومان خواهد رسید که می‌تواند نشان بدهد چرا «۹۰» به این شکل بی‌نظیر در حاشیه امنیت قرار دارد! تازه فراموش نکنیم سازمان به‌طور جداگانه برای هر قسمت از این برنامه یک اسپانسر مسابقه پیامکی هم می‌گیرد که درآمدی چند ده میلیونی نصیب صداوسیما می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*