نتایج کامل روز نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان در لاس وگاس/ ایران یک نقره و دو سهمیه المپیک گرفت

0

پنجاه و هفتمین دوره مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان از شامگاه دوشنبه ۱۷ شهریور به وقت تهران در لاس وگاس آمریکا آغاز شد و کشتی گیران سه وزن ۶۶، ۷۵ و ۹۸ کیلوگرم روی تشک رفتند. شش نفر برتر هر وزن سهمیه حضور در المپیک ۲۰۱۶ برزیل را کسب می کنند.

در پایان رقابت های روز نخست تیم ایران یک مدال نقره کسب کرد. قاسم رضایی و سعید عبدولی موفق شدند دو سهمیه المپیک را نیز برای ایران کسب کنند.

نتایج کامل نمایندگان ایران در سه وزن اول کشتی فرنگی قهرمانی جهان را در زیر با هم مرور می کنیم:

۶۶ کیلوگرم؛ مهدی زیدوند (حذف شد)
بیوگرافی مهدی زیدوند بیوگرافی قاسم رضایی (کشتی) بیوگرافی سعید عبدولیاولین نماینده ایران در لاس وگاس دور از انتظار ظاهر شد. در وزن ۶۶ کیلوگرم که ۴۸ نفر وزن کشی کرده‌ بودند، مهدی زیدوند در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب استوان لوای، نفر سوم بازی‌های اروپایی و دارنده مدال برنز اروپا از اسلواکی شد که با توجه به شکست حریفش در مرحله یک‌هشتم نهایی مقابل کشتی‌گیر گرجستان از گردونه مسابقات حذف شد.


۷۵ کیلوگرم؛ سعید عبدولی (پنجم)
بیوگرافی مهدی زیدوند بیوگرافی قاسم رضایی (کشتی) بیوگرافی سعید عبدولیدومین نماینده ایران در روز نخست سعید عبدولی بود که با کشتی های زیبای خود موفق شد سهمیه المپیک را کسب کند اما از صعود به فینال بازماند.

دور اول
سعید که یک وزن بالاتر آمده دور اول با قرعه استراحت روبرو شد.

یک شانزدهم نهایی
عبدولی در دور دوم و پیش از پایان تایم اول با نتیجه ۸ بر صفر مقابل نوربیک هاشم‌بیکوف از ازبکستان به پیروزی رسید.

یک هشتم نهایی
قهرمان اندیمشکی کشورمان در این دور نیز با نتیجه قاطع ۸ بر صفر پاسکال ایسل از آلمان را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

یک چهارم نهایی
به گزارش مشرق، عبدولی در مرحله یک‌چهارم نهایی هم موفق شد زورابی داتون‌آشویلی نفر پنجم جهان و نایب قهرمان سال ۲۰۱۳ اروپا از گرجستان را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و به جمع چهار کشتی‌گیر نهایی این وزن راه یابد.

عبدولی با کسب این نتیجه، سهمیه المپیک ۲۰۱۶ ریو را نیز به دست آورد.

نیمه نهایی
سعید که در چند سال اخیر همواره از داوری ضرر دیده این بار هم به نوعی داوری نه چندان خوب مانع رسیدن وی به فینال شد. وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف مارک اوورگارد مادسن از دانمارک رفت و با نتیجه ۲ بر ۲ به دلیل دارا بودن یک اخطار شکست خورد.

در حالی که عبدولی بارها با حمله‌های خود در این مبارزه پرکارتر از حریف نشان داد اما داوران اخطاری به کشتی‌گیر دانمارکی ندادند تا نماینده ایران بازنده میدان شود.

عبدولی با این نتیجه به دیدار رده‌بندی راه یافت تا برای رسیدن به مدال برنز با حریف آمریکایی خود مبارزه کند. عبدولی در دیدار رده بندی هم ۲-۰ به حریف خود باخت و از رسیدن به برنز محروم شد.


بیوگرافی مهدی زیدوند بیوگرافی قاسم رضایی (کشتی) بیوگرافی سعید عبدولی۹۸ کیلوگرم؛ قاسم رضایی (مدال نقره)
قاسم رضایی آخرین نماینده ایران در روز اول مسابقات که با قرعه سختی هم روبرو شده بود، موفق شد با اقتدار به فینال برسد اما به مدال نقره بسنده کرد.

دور اول
رضایی دور اول با قرعه استراحت روبرو شد.

یک شانزدهم نهایی
قاسم در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ از سد اسلام ماگومدوف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه گذشت.

یک هشتم نهایی
قهرمان المپیک ۲۰۱۲ در دور سوم نیز با نتیجه ۵ بر صفر مقابل دانیل لوگو کوبررا از کوبا به پیروزی رسید و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

یک چهارم نهایی
به گزارش مشرق، رضایی در این مرحله نیز در یک دیدار سخت که مصدوم هم شد با نتیجه ۴ بر صفر از سد چنگ ایلدیم دارنده مدال برنز جهان از ترکیه گذشت و علاوه بر حضور در نیمه‌نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک برزیل شد.

نیمه نهایی
نماینده مازندرانی کشورمان در این مرحله هم با نتیجه ۳ بر صفر الیس گوری، قهرمان سال ۲۰۱۱ جهان از بلغارستان را شکست داد و فینالیست شد.

فینال
رضایی که یک مدال طلای المپیک لندن و ۲ برنز جهان در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۴ را در کارنامه دارد در فینال برای کسب نخستین مدال طلای جهانی‌اش با آرتور آلکسانیان، قهرمان سال گذشته جهان از ارمنستان مبارزه کرد. رضایی در المپیک لندن این کشتی گیر را شکست داده بود اما سال گذشته در مرحله نیمه نهایی مسابقات جهانی مغلوب وی شده بود و این دیدار می‌توانست جنبه انتقامی داشته باشد.

اما قاسم رضایی این بار هم از پس این کشتی گیر قدرتمند بر نیامد و با شکست ۳-۰ به مدال نقره بسنده کرد.

اسامی قهرمانان سه وزن اول به شرح زیر است:

۶۶ کیلوگرم: فرانک استابلراز آلمان
۷۵ کیلوگرم: رومن ولاسوف روسیه
۹۸ کیلوگرم: ارتورالکسانیان از ارمنستان


* حوادث مهم مسابقات روز اول:

به گزارش مشرق، از نکات جالب توجه وزن ۷۵ کیلوگرم می‌توان به شکست آرسن جولفالاکیان، قهرمان دوره قبل و نایب قهرمان المپیک لندن با نتیجه ۶ بر صفر مقابل رومن ولاسوف، قهرمان المپیک ۲۰۰۸ پکن از روسیه اشاره کرد که در همان دور نخست به مصاف هم رفتند.

در همین وزن ویکتور نمس، نایب قهرمان بازی‌های اروپایی از مجارستان با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب کیم هیون وو، قهرمان المپیک و بازی‌های آسیایی از کره‌ جنوبی شد. البته این کشتی‌گیر کره‌ای در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب دوژان کارتیکوف از قزاقستان شد که با توجه به شکست کشتی‌گیر قزاق در مرحله بعد مقابل رومن ولاسوف روس، قهرمان کره‌ای المپیک از گردونه مسابقات حذف شد.

پیتر باسی، قهرمان ۲۰۱۴ جهان از مجارستان هم در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب رومن ولاسوف روس شد.

در وزن ۶۶ کیلوگرم هم آرتم سورکوف، قهرمان بازی‌های اروپایی از روسیه در دور اول با نتیجه ۲ بر صفر مقابل حسن‌ علی‌یف، نفر سوم بازی‌های اروپایی از آذربایجان به برتری دست یافت. البته سورکوف در دور بعد (یک شانزدهم‌)‌ با نتیجه یک بر صفر مغلوب ریو هان سو، قهرمان بازی‌های آسیایی و سال ۲۰۱۳ جهان از کره‌جنوبی شد.

در همین وزن تاماش لورینچ، در یک هشتم‌نهایی با نتیجه ۴ بر یک مغلوب میهران هارتونیان از ارمنستان شد.

از حوادث مهم وزن ۹۸ کیلوگرم هم می‌توان به پیروزی چنگ ایلدیم، نفر سوم جهان از ترکیه با نتیجه ۴ بر ۴ مقابل بالاژ کیس، قهرمان سابق جهان از مجارستان که در دور نخست با یکدیگر روبرو شدند اشاره کرد. به احتمال زیاد ایلدیم حریف رضایی در یک چهارم خواهد بود. همچنین کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی که در پایین جدول گروه رضایی قرار داشت در همان دیدار نخست شکست خورد تا خیالمان از این بابت راحت شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ