هووی زن ها در این روزها

0

همسری که برای گذراندن اوقات فراغت خود در خانه و در چارچوب خانواده دست به دامن برنامه های ماهواره ای می شود، نادانسته معضلی را وارد خانه می کند که دیر یا زود باعث تخریب روابط خانوادگی و بعد از آن متلاشی شدن خانه می شود. به بیان ساده تر ابزاری که برای پر کردن زمان های فراغت خانواده وارد می شود تیشه به ریشه اصل خانواده می زند.

با توجه به اینکه در جامعه ایرانی زنان مسئولیت مهم رسیدگی به امور خانواده را برعهده دارند و بیشتر زمان خود را در این کانون حیات جامعه یعنی خانواده می گذارند در موارد متعددی مشاهده شده زنان به بهانه بی حوصلگی و بیکاری خواهان آوردن ماهواره به خانه می شوند غافل از اینکه بزرگترین ضربه را اولا به خود و در مرحله بعد به خانوادشان می زنند.

همسری که برای گذراندن اوقات فراغت خود در خانه و در چارچوب خانواده دست به دامن برنامه های ماهواره ای می شود، نادانسته معضلی را وارد خانه می کند که دیر یا زود باعث تخریب روابط خانوادکی و بعد از آن متلاشی شدن خانه می شود. به بیان ساده تر ابزاری که برای پر کردن زمان های فراغت خانواده وارد می شود تیشه به ریشه اصل خانواده می زند.

پر واضح است که برنامه های ماهواره ای عمدتا برای پر کردن اوقات فراغت از سوی بانوان مورد استفاده قرار می گیرند و از آن سو، گردانندگان کانال‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند در قالب برنامه‌های سرگرم کننده و جذاب، محتوای متضاد با فرهنگ حاکم بر یک جامعه ارزشمدار همچون ایران، به این قشر از مخاطبان خود ارائه کنند.

اگر پای صحبت های زنانی که راهروهای دادگاه های خانواده را پر کرده اند بنشینیم متوجه می شویم با ورود برنامه های هنجارشکن به کانون خانواده اولین اتفاقی که رخ می دهد وقوع پدیده بی توجهی به همسر خانواده است.

افراد خانواده علی الخصوص شوهر خانواده با دیدن برنامه های هدفمند ضد فرهنگی دچار تنوع طلبی شده و دیگر به همسر خود توجه سابق را ندارد. این در حالی است که تصمیم جمعی خانواده برای استفاده از ماهواره به این دلیل بوده که در کنار هم لحظات شادی را داشته باشند و از لحظات در کنار هم بودن لذت ببرند. این تنوع طلبی در یک فرآیند غیرملموس وارد خانه شده و فردی که در گذشته نیازهای خود را در کنار همسر خود اطفا می کرد دیگر برای نیازهای خود در داخل خانواده پاسخگوی مناسبی پیدا نمی کند.

زنی که متوجه می شود دیگر جذابیت های گذشته را برای همسر خود ندارد یا با پدیده خیانت از سوی همسرش مواجه می شود و یا وارد یک سیکل تغییرات ناتمام می شود تا با تغییرات متعدد ظاهری و غیرلازم در یک رقابت نابرابر با معشوقه های جدید و جوان همسرش رقابت کند. رقابتی که همراه با استرس و برهم زدن آرامش در وجود زن همراه است و در اغلب مواقع نیز با شکست همراه می شود. زنی که شادابی و طراوت خود را در استرس جلب توجه همسرش مستهلک کند توان لازم برای اغنا همسر خود را از دست خواهد داد و منجر به طلاق روحی و بعد از آن سردی زندگی و در نهایت به جدایی می انجامد.

با این وجود چنین می توان تعبیر کرد که محتوایی که به واسطه ورود ماهواره به خانه وارد می شود در واقع نابودی جایگاه زن خانواده را زمینه سازی می کند.

منبع: ایران اسلامی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ