پناهندگی محسن حاجی پور ، کشتی گیر فرنگی‌ ایران در آمریکا!

0
محسن حاجی‌پور ورزشکار تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران که به همراه ملی‌پوشان به مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان به‌میزبانی آمریکا اعزام شده بود، صبح یکشنبه به کشور بازنگشت و خبرهایی مبنی بر پناهندگی او به گوش می‌رسد.
کشتی فرنگی قهرمانی جهان تیم کشتی فرنگی بیوگرافی محسن حاجی پور بیوگرافی حسن بابک

موج عظیمی از خبرهای گوناگون مبنی بر عدم بازگشت کشتی‌گیر فرنگی‌کار تیم ملی کشورمان از بامداد یکشنبه در فضای مجازی به راه افتاده که حکایت از ابهاماتی در پناهندگی محسن حاجی‌پور ورزشکار بااخلاق و نام‌آشنای آملی در آمریکا دارد.

این حرف و حدیث‌ها بامداد یکشنبه با ورود کاروان تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان کشورمان که به‌تازگی از مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی جهان بازگشتند، قوت بیشتری به خود گرفته است زیرا در بین افراد ملی‌پوش خبری از محسن حاجی‌پور نبود.

حاجی‌پور ۲۷ ساله به‌عنوان ورزشکار ذخیره وزن ۵۵ کیلوگرم به‌همراه حمید سوریان و دیگر ملی‌پوشان راهی لاس‌وگاس شده بود ولی عدم بازگشت او به ایران ابهامات زیادی را ایجاد کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اعضای کاروان کشتی ایران در آمریکا برای یافتن حاجی‌پور تلاش‌های زیادی داشته و دارند و برخی هم اعلام کردند که این کشتی‌گیر آملی تیم ملی که دل‌خوشی از مسئولان فدراسیون کشتی‌ ندارد، همراه تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به ایران باز می‌گردد.

مسئولان آملی هم عصر یکشنبه شرایط را برای استقبال از قاسم رضایی کشتی‌گیر وزن ۹۸ کیلوگرم و دارنده مدال نقره مسابقات جهانی کشتی فرنگی و محسن حاجی‌پور دیگر کشتی‌گیر حاضر در ترکیب تیم ملی مهیا کردند که با توجه به عدم ورود حاجی‌پور به کشور، تنها استقبال از قاسم رضایی در این شهرستان برگزار می‌شود.

خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مازندران نیز طی چندین مرحله تماس تلفنی با اصغر ثمربخش رئیس هیئت کشتی مازندران موفق به گفت‌وگو با این مسئول نشد ولی غلام‌رضا نوری‌زاده دبیر هیئت کشتی مازندران دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، از وضعیت محسن حاجی‌پور اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: از طریق رسانه‌ها این خبر را شنیدم و با پیگیری‌های لازم به نتیجه‌ای نرسیدم.

کشتی فرنگی قهرمانی جهان تیم کشتی فرنگی بیوگرافی محسن حاجی پور بیوگرافی حسن بابک

وی افزود: گفته می‌شود این کشتی‌گیر آملی در روز پرواز تیم ملی کشتی فرنگی به‌یک‌باره ناپدید شد و با تماس تلفنی که با ورزشکاران مازندرانی تیم ملی کشتی فرنگی داشتم این افراد هم از آخرین وضعیت پیدا شدن محسن حاجی‌پور اظهار بی‌اطلاعی کردند و اعلام کردند که حتی موفق به تماس تلفنی با این ورزشکار هم نشدند.

نوری‌زاده تصریح کرد: خبرهایی به گوش می‌رسد که حسن بابک مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی به همراه تعدادی مسئولان که در آمریکا به‌سر می‌برند، در حال تلاش برای یافتن خبری از حاجی‌پور هستند.

وی در مورد برگزاری آیین استقبال از مدال‌آوران مازندرانی تیم ملی کشتی فرنگی که به‌تازگی از لاس‌وگاس آمریکا بازگشتند، گفت: عصر یکشنبه مردم، ورزشکاران، مسئولان و پیشکسوتان آملی به استقبال قاسم رضایی فرنگی‌کار دارنده مدال نقره مسابقات جهانی آمریکا رفتند.

محسن حاجی پور (متولد ۱۳۶۷ روستای وسطی کلاً از توابع شهرستان آمل) کشتی‌گیر ایرانی در رشته فرنگی اوزان ۵۵–۵۹ کیلوگرم است. حاجی پور دارندهٔ ۳ مدال طلا رقابتهای کشتی ارتش‌های جهان در سالهای ۲۰۱۰ – ۲۰۰۸ – ۲۰۰۹ ایتالیا و دارنده برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۱ و ۲ مدال طلا دانشجویان جهان است. او در مسابقات جایزه بزرگ گرجستان به مدال نقره دست یافت. شاهکار او در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۱ شکست نظیر مانکیف قهرمان مسابفات المپیک پکن از روسیه بود و در این مسابقات به مدال طلا دست یافت. او در سال ۲۰۱۴ در رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام در مقابل یون وون چول به پیروزی رسید و مدال طلا وزن ۵۹ کیلوگرم را به دست آورد.
کشتی فرنگی مردان
مسابقات آسیایی
برنز ازبکستان ۲۰۱۱ ۵۵ ک‌گ
مسابقات ارتش‌ها و دانشجویان جهان
طلا ایتالیا ۲۰۱۰ ۵۵ ک‌گ
طلا ایتالیا ۲۰۰۹ ۵۵ ک‌گ
طلا ایتالیا ۲۰۰۸ ۵۵ ک‌گ
جایزه بزرگ فیلا
نقره مسابقات جایزه بزرگ فیلا ۲۰۰۸ ۵۵ ک‌گ
جام بین‌المللی یادگار امام
طلا یادگار امام ۲۰۱۴ ۵۹ ک‌گ
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ