خانه / آخرین اخبار / محبوب‌ترین و نامحبوب‌ترین برند‌های ایرانی کدامند؟

محبوب‌ترین و نامحبوب‌ترین برند‌های ایرانی کدامند؟

محتوای تولید شده در اولین سری #ساخت_ایران نشان میدهد ۴۴ درصد از شرکت کنندگان را زنان و ۵۶ درصد را مردان تشکیل دادند.

در این دورکه اطلاعات آن گردآوری شده است جمعا ۱۰۴۵ نظر در خصوص بیش از ۳۰۰ برند از محصولات و خدمات ایرانی ذکر شده است. ۵۷ درصد نظرات مثبت و ۴۳ درصد نظرات از تجربیات منفی تشکیل شده است.

تعداد برندها در هر گروه
بیشترین برندهایی به ترتیب تعداد در گروه های: «خوراکی و آشامیدنی»، «لوازم خانگی»، «بهداشت و زیبایی»، «پوشاک»، «وسایل و خدمات حمل و نقل»، «سایر»، «کالا و خدمات دیجیتال»، «خدمات بانکی» و «کالا و خدمات فرهنگی» قرار گرفتند.

گروه

درصد

خوراکی و آشامیدنی

۳۰٫۵

لوازم خانگی

۱۸٫۲

بهداشت و زیبایی

۱۴٫۶

پوشاک

۱۱

وسایل و خدمات حمل و نقل

۶٫۸

کالا و خدمات دیجیتال

۶٫۵

بانک

۳٫۹

کالا و خدمات فرهنگی

۱٫۶

سایر

۶٫۸

جمع

۱۰۰

درصد رضایت و عدم رضایت در هر یک از گروه ها
در گروه «خوراکی و آشامیدنی» ۶۸ درصد نظرات مثبت و ۳۲ درصد نظرات منفی بودند. در گروه «وسایل منزل» ۷۷ درصد نظرات مثبت و ۲۳ درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «بهداشت و زیبایی» ۵۴ درصد نظرات مثبت و ۴۶ درصد نظرات منفی بوده است. در گروه «پوشاک» ۸۸ درصد مجموع نظرات مثبت و ۱۲ درصد نظرات منفی بوده است.

در گروه « وسایل و خدمات حمل و نقل » که «خودرو» را نیز در خود جای داده است، ۱۶ درصد نظرات مثبت و ۸۴ درصد نظرات منفی بوده است. در گروه « کالا و خدمات دیجیتال » ۳۱ درصد نظرات مثبت و ۶۹ درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «خدمات بانکی» ۵۳ درصد نظرات مثبت و ۴۷ درصد نظرات منفی ذکر شده اند. در گروه « کالا و خدمات فرهنگی » ۴۶ درصد نظرات مثبت و ۵۴ درصد نظرات منفی بودند. در نهایت در گروه «سایر محصولات و خدمات» ۷۱ درصد نظرات مثبت و ۲۹ درصد نظرات منفی بودند.  بر این اساس در مجموع ۵۷ درصد نظرات مثبت و ۴۳ درصد نظرات نسبت به کالا و خدمات ایرانی منفی بوده است.

بیشترین نظرات مثبت در مورد محصولات مینو، محصولات کاله، محصولات پارس خزر، چرم مشهد، محصولات آرایشی بهداشتی سینره، وب سایت دیجی کالا، آبمیوه های سن ایچ، محصولات شیرین عسل، محصولات میهن، محصولات آیدین، هاکوپیان، سافتلن، چرم درسا، لاستیک بارز، بانک سامان، محصولات سحرخیز، شیرآلات قهرمان، آبسال، پاپکو، سیگار بهمن، ایستک، فرمند، چیتوز، گلستان(محصولات غذایی)، مهرام، یک و یک، گلبافت، اوه، تاژ، نادر(کفش) و ماهان(هواپیمایی) ثبت شده است.

همچنین بیشترین نظرات منفی در مورد برندهای: سایپا، ایران خودرو، ایرانسل، زمزم، همراه اول، مبین نت، صحت، جی ال ایکس، شرکت مخابرات، پرژک، گلرنگ، مینو، گلی(مایع ظرفشویی)، پاک (لبنیات)، کفش ملی، بانک ملی، تکدانه، آدامس شیک، تاژ، پگاه، شاتل، مزمز، رایتل، گروه انتخاب، مای(آرایشی)، ساویز، خمیردندان نسیم، خمیردندان پونه و هما ذکر شده است.

گفتنی است تمامی اطلاعات ذکر شده در این گزارش بر اساس…

محتوای تولید شده در اولین سری #ساخت_ایران نشان میدهد ۴۴ درصد از شرکت کنندگان را زنان و ۵۶ درصد را مردان تشکیل دادند. در این دورکه اطلاعات آن گردآوری شده است جمعا ۱۰۴۵ نظر در خصوص بیش از ۳۰۰ برند از محصولات و خدمات ایرانی ذکر شده است. ۵۷ درصد نظرات مثبت و ۴۳ درصد نظرات از تجربیات منفی تشکیل شده است.

تعداد برندها در هر گروه
بیشترین برندهایی به ترتیب تعداد در گروه های: «خوراکی و آشامیدنی»، «لوازم خانگی»، «بهداشت و زیبایی»، «پوشاک»، «وسایل و خدمات حمل و نقل»، «سایر»، «کالا و خدمات دیجیتال»، «خدمات بانکی» و «کالا و خدمات فرهنگی» قرار گرفتند.

گروه

درصد

خوراکی و آشامیدنی

۳۰٫۵

لوازم خانگی

۱۸٫۲

بهداشت و زیبایی

۱۴٫۶

پوشاک

۱۱

وسایل و خدمات حمل و نقل

۶٫۸

کالا و خدمات دیجیتال

۶٫۵

بانک

۳٫۹

کالا و خدمات فرهنگی

۱٫۶

سایر

۶٫۸

جمع

۱۰۰

درصد رضایت و عدم رضایت در هر یک از گروه ها
در گروه «خوراکی و آشامیدنی» ۶۸ درصد نظرات مثبت و ۳۲ درصد نظرات منفی بودند. در گروه «وسایل منزل» ۷۷ درصد نظرات مثبت و ۲۳ درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «بهداشت و زیبایی» ۵۴ درصد نظرات مثبت و ۴۶ درصد نظرات منفی بوده است. در گروه «پوشاک» ۸۸ درصد مجموع نظرات مثبت و ۱۲ درصد نظرات منفی بوده است.

در گروه « وسایل و خدمات حمل و نقل » که «خودرو» را نیز در خود جای داده است، ۱۶ درصد نظرات مثبت و ۸۴ درصد نظرات منفی بوده است. در گروه « کالا و خدمات دیجیتال » ۳۱ درصد نظرات مثبت و ۶۹ درصد نظرات منفی ذکر شده است. در گروه «خدمات بانکی» ۵۳ درصد نظرات مثبت و ۴۷ درصد نظرات منفی ذکر شده اند. در گروه « کالا و خدمات فرهنگی » ۴۶ درصد نظرات مثبت و ۵۴ درصد نظرات منفی بودند. در نهایت در گروه «سایر محصولات و خدمات» ۷۱ درصد نظرات مثبت و ۲۹ درصد نظرات منفی بودند.  بر این اساس در مجموع ۵۷ درصد نظرات مثبت و ۴۳ درصد نظرات نسبت به کالا و خدمات ایرانی منفی بوده است.

بیشترین نظرات مثبت در مورد محصولات مینو، محصولات کاله، محصولات پارس خزر، چرم مشهد، محصولات آرایشی بهداشتی سینره، وب سایت دیجی کالا، آبمیوه های سن ایچ، محصولات شیرین عسل، محصولات میهن، محصولات آیدین، هاکوپیان، سافتلن، چرم درسا، لاستیک بارز، بانک سامان، محصولات سحرخیز، شیرآلات قهرمان، آبسال، پاپکو، سیگار بهمن، ایستک، فرمند، چیتوز، گلستان(محصولات غذایی)، مهرام، یک و یک، گلبافت، اوه، تاژ، نادر(کفش) و ماهان(هواپیمایی) ثبت شده است.

همچنین بیشترین نظرات منفی در مورد برندهای: سایپا، ایران خودرو، ایرانسل، زمزم، همراه اول، مبین نت، صحت، جی ال ایکس، شرکت مخابرات، پرژک، گلرنگ، مینو، گلی(مایع ظرفشویی)، پاک (لبنیات)، کفش ملی، بانک ملی، تکدانه، آدامس شیک، تاژ، پگاه، شاتل، مزمز، رایتل، گروه انتخاب، مای(آرایشی)، ساویز، خمیردندان نسیم، خمیردندان پونه و هما ذکر شده است.

گفتنی است تمامی اطلاعات ذکر شده در این گزارش بر اساس محتوای تولید شده توسط شرکت کنندگان در کمپین #ساخت_ایران که به اطلاع این وب سایت رسیده است اخذ شده و برندهایی که از آنها نام برده شده است میتوانند اطلاعات نویسنده مطالب را  جهت تقدیر و یا پاسخگویی به مصرف کنندگان دریافت کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شدبخش های مورد نیاز علامت گذاری شده است *

*