پشت پرده غیب شدن سه روزه محسن حاجی‌پور در لس آنجلس

0
محسن حاجی‌پور، او چند روزی به سوژه اول ورزش ایران بدل شد.
کشتی‌گیر ۵۹ کیلوگرم کشتی‌فرنگی ایران که ناگهان اردوی تیم‌ملی در لس‌آنجلس را ترک کرد و همه را در بی‌خبری گذاشت.
محسن که در وزن ۵۹ کیلوگرم عضو تیم‌ملی کشتی‌فرنگی بود و با خوردن به قرعه بازی با رقیب اسرائیلی حذف شد، یکی از مدال‌داران آسیایی است و البته در رقابت با حمید سوریان، همیشه مرد شماره دو این وزن بوده است.
حاجی‌پور امروز دیگر در تهران است، اما چه شد که این اتفاق افتاد؟ حمید بنی‌تمیم، دبیر فدراسیون کشتی در این باره می‌گوید: «هرچه بود تمام شد و شکر خدا او حالا در ایران است. خودش در فرودگاه حرف زده اما آنچه رخ داده از نظر ما تخلف است چون بی‌اجازه از سرپرست تیم‌ملی، برای چند روزی، اردو را ترک کرده بود».
اما چه شد که حاجی‌پور از اردو رفت؟ خودش می‌گوید برای دیدن اقوامش، چند روزی را با اجازه کادر فنی در لس‌آنجلس مانده است اما حقیقت ماجرا چیزی دیگر بوده. حاجی‌پور که از برخورد مسوولان فدراسیون در زیر پا گذاشتن اصول انتخابی دلگیر بوده، در آمریکا با چند جوان ایرانی آشنا می‌شود. او که مطمئن بوده قرار نیست کشتی بگیرد، به توصیه این دوستان جدید تصمیم می‌گیرد از بیست روز زمانی که تا تاریخ انقضای پاسپورتش بوده استفاده کند و گشتی در لس‌آنجلس و کالیفرنیا بزند. این خواسته با مربیان تیم فرنگی در میان گذاشته می‌شود و بلافاصله با پاسخ منفی آنها، همه چیز تمام شده تلقی می‌شود اما وقتی تیم به لس‌آنجلس می‌رسد تا نوبت پرواز برگشت برسد، او خودش را به پرواز نمی‌رساند. تنها، پیامکی برای یکی از بچه‌های شمالی تیم می‌فرستد و می‌گوید نگرانش نباشند. اینکه همه چیز تحت کنترل است و او در پایان تاریخ ویزایش، بر می‌گردد.
از همان لحظه مسوولان حراست وزارت ورزش و فدراسیون کشتی دست به کار می‌شوند. در شرایطی که این روزها گرفتن پاسپورت آمریکایی برای ورزشکاران قهرمان این قدری دشوار نیست و بیش از ششصد ورزشکار ایرانی، این پاسپورت و گرین کارت را دارند، پناهندگی به شکل دهه شصت در ورزش کاری منسوخ و البته زشت از نظر مردم محسوب می‌شود. برای همین گروه ویژه‌ای مشغول مذاکره با این کشتی‌گیر جوان می‌شوند تا به تهران برگردد. خیلی ساده تلاش‌های‌شان جواب می‌دهد. کمی تهدید و کمی توصیه او را به اردوی تیم‌ملی ملحق می‌کند و حالا او اینجا در تهران است. تصمیمش البته برایش مشکلاتی به همراه می‌آورد. محرومیت به‌خاطر سرپیچی از دستورات حداقل جریمه‌ای است که دارد اما شاید جالب‌ترین واکنش به این تصمیم او را یکی از مسوولان فدراسیون کشتی، نشان می‌دهد: «راستش فکر نمی‌کنم الان دیگر اگر کسی بخواهد از ایران به کشور دیگری برود، نیازی به ترک اردو داشته باشد، می‌تواند با مدال‌هایی که دارد درخواست کند و از همین تهران برود. مگر این همه قهرمان سرشناس گرین کارت نگرفته‌اند و حالا می‌روند و می‌آیند؟ او اگر می‌خواست بماند، نیازی به ترک اردو نداشت و البته به نظرم واقعاً تصمیمی برای پناهندگی نداشته و همین‌ها را خودش هم گفته است، اما باید یادش باشد که تخلفش برای ترک اردو، کار درستی نیست و پرونده‌‌اش به کمیته انضباطی فدراسیون می‌رود.»
منبع: خبرانلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ