اسکورت عکاس آمریکایی توسط ۱۲ خودرو نظامی در کویر لوت + عکس

0

جرج استِینمتز عکاس مشهور آمریکایی که چندی پیش به ایران سفر کرده بود، در یکی از شبکه های اجتماعی گزارشی خواندنی از سفرش به کویر لوت منتشر کرد.

به گزارش فرارو، این عکاس خبری آمریکایی در این گزارش به ماجرای اسکورت شدنش توسط ۱۲ خودرو نظامی برای حفاظت از او و همکارانش سخن گفته است.

او در گزارش کوتاه خود نوشت: «برای اینکه به قلب دشت لوت سفر کنم، باید با اسکورت نظامیِ قرارگاه عملیاتی مرصاد به آنجا می‌رفتم. مرصاد بخش نظامی پلیس بوده و هدفش نیز مبارزه با قاچاق مواد مخدر است. یک سرهنگ و مجموعا دوازده خودرو (به علاوه سه خودروی ما) در این اسکورت وجود داشت. شش نیروی مرصاد در هر خودروی در نظر گرفته شده بود. علاوه بر آن، نیمی از لند کروزهای تیم اسکورت مجهز به اسلحه کالیبر بزرگ بودند.

کویر لوت عکاس آمریکایی دشت کویر جرج استِینمتز

من با استفاده از پاراموتور شخصی‌ام [وسیله‌ای متشکل از پاراگلایدر و موتور مخصوص جلو برنده] جلوتر حرکت می‌کردم تا مقصدم را به آن‌ها نشان دهم؛ مقصدم هم منظره‌ی مناسب پیش رویم بود. دشت لوت یکی از مسیرهای اصلی قاچاق هروئین از افغانستان و پاکستان به ترکیه است و برای اینکه ما بتوانیم به آنجا برویم به نیروهای مرصاد نیاز داشتیم تا مبادا آدم‌ربایی صورت گیرد.

کویر لوت عکاس آمریکایی دشت کویر جرج استِینمتز
استینمتز و پاراموتوراش

از آنجایی که آن‌ها فکر می‌کردند این سفر یک سفر یک روزه است هیچ غذایی همراه خود نیاوردند، اما هوا خوب نبود و ما آن‌ها را سه روز دیگر منتظر نگه داشتیم تا هوا خوب شود. ما حتی تلاش کردیم که از غذای خودمان به آن‌ها دهیم، اما آن‌ها گفتند که اجازه‌ ندارند آن را قبول کنند.

تمام کارهای صورت گرفته برای یک فتو ژورنالیست آمریکایی در ایران، سطح اعلایی از مهمان‌نوازیِ ایرانی‌ها را نشان داد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ