خیانتی که (مهرداد پولادی) بازیکن تیم ملی کرد

0
مهرداد پولادی کاری کرد که حالا بازیکنان سرباز از تیم‌ ملی محروم شده‌اند.

به گزارش تراز ، استدلال مسئولان هم بی‌ربط به این موضوع نیست که مبادا بازیکنان مثل او بروند و دیگر نیایند. پولادی هر چند در مصاحبه آخر خود این خبر را «مسخره» خواند و به رسانه‌هایی که آن را منتشر کردند، تاخت اما کیست که نداند پولادی دیگر برنمی‌گردد. مهرداد بعد از جام ملت‌ها و به قول خودش، با آن هجمه‌هایی که برایش ساختند، تصمیم به ترک همیشگی ایران گرفت. او قبل از جام ملت‌های آسیا گفت: «باید تشکر کنم از مسئولانی که اجازه دادند من به جام ملت‌ها بروم. بنده هم مثل همه به خدمت مقدس سربازی می‌روم. قراردادم با الشحانیه تمام شد، برمی‌گردم.»
جام ملت‌ها برگزار شد، پولادی در بازی با عراق اخراج شد و بعد آن اتفاقات پیش آمد؛ اینکه اولین شایعه از اردوی تیم ‌ملی به گوش رسید‌: «پولادی دیگر به ایران برنمی‌گردد.» چند بازیکن تیم ‌ملی هم این خبر را تأیید کردند. حتی یکی از مسئولان تیم‌ ملی با تعجب گفت: «پولادی اشتباه کرد که قید ایران را زد» اما مهرداد در گفت‌وگوهای وایبری و تلگرامی و واتس‌آپی با دوستانش این خبر را تکذیب می‌کرد و مدام می‌نوشت: «برمی‌گردم.»

او در این باره نه تنها به مردم حقیقت را نگفت بلکه به مسئولان هم درباره زمان قراردادش، اطلاعات غلط داد. پولادی از ابتدای ماجرای خدمت سربازی و کارت معافیتش گفت: «خرداد ۹۴ به ایران برمی‌گردم.»

جام ملت‌ها که تمام شد و بحث پناهندگی مهرداد پیش آمد، ناگهان این بازیکن حرف تازه‌ای زد: «من با الشحانیه دو فصل قرارداد دارم!» این بود که مسئولان تیم‌ ملی هم به خاطر اطلاعات غلطی که مهرداد داده بود، پشت این بازیکن ایستادند و گفتند اگر او به ایران بیاید، توسط فیفا جریمه می‌شود. پولادی حتی در مصاحبه‌ای گفت: «پس از اینکه در آستانه آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا قرار شد به همراه تیم‌ ملی به جام ملت‌ها بروم، اعلام کردم که پس از پایان قراردادم با الشحانیه به قانون تمکین می‌کنم و به ایران می‌آیم تا مشکل کارت پایان خدمتم را حل کنم. به شخصه اعتقاد دارم کارت پایان خدمت من مشکلی ندارد اما برای اینکه به مسئولان ثابت کنم مشکلی وجود ندارد و کار غیرقانونی‌ای انجام نشده، مطمئناً با به پایان رسیدن مدت قراردادم که دو ساله است، به ایران می‌آیم.»

اما خیلی زود فاش شد قرارداد پولادی یک ساله بوده، نه دو ساله. نوشته روزنامه‌های قطر پس از امضای قرارداد پولادی، گواه این موضوع بود؛ اینکه مهرداد تنها تا خرداد ۹۴ با الشحانیه قرارداد دارد. تازه مسئولان تیم ‌ملی فهمیدند چه اتفاقی افتاده و پولادی چه اطلاعات غلطی داده است. از همان زمان مصاحبه‌ها شروع شد. علی کفاشیان که از پولادی به شدت دلخور بود، در مصاحبه‌ای گفت: «بنده هنوز خبر خاصی از پولادی ندارم ولی آخرین بار گفته بود به ایران می‌‌آید. البته فکر کنم هنوز مسابقات فوتبال در قطر تمام نشده است. پولادی باید جمع کند و به ایران بیاید. به قول شاعر بار و بندیل رو ببند، اونجا دیگه جای تو نیست!» اما کفاشیان که چراغ سبزی از سوی پولادی ندید، در مصاحبه بعدی لحن خود را عوض کرد: «مطمئن باشید او را برمی‌گردانیم. تعارف نداریم، او باید برگردد و تکلیف خدمتش را مشخص کند. ما بعد از این برایش مجوز بازی در قطر را صادر نمی‌کنیم. وقتی نتواند آنجا بازی کند، چاره‌ای غیر از برگشتن ندارد.»

ماجرای دستگیری و زندانی شدن پولادی در صورت سفر به ایران هم بیشتر چشم او را برای بازگشت به ایران ترساند. در این بین، یکی مثل عادل فردوسی‌پور هم با شوخی درباره پولادی گفت: «اصلاً کجاست این پولادی؟ کلاً غیبش زده. فکر می‌کنم از طریق اسکایپ بشود با او گفت‌وگو کرد. باور کن از طریق اسکایپ تو را نمی‌گیرند!»
پولادی با سربازها چه کرد؟

پولادی تصمیم خود را گرفته است. دیگر در جناح چپ تیم ‌ملی اثری از مهرداد نخواهد بود. پولادی دیگر به کشور هم بازنمی‌گردد. پدر و مادر پولادی همواره در قطر کنارش هستند. او به قول خودش کم و کسری ندارد و برای همیشه در خارج از ایران باقی می‌ماند. مهرداد اما نمی‌داند با این کار چه مشکلاتی برای دیگر بازیکنان سرباز به وجود آورد.

حساسیت دوباره نظام وظیفه برای غیبت دوباره ملی‌پوشان در تیم ‌ملی، نشأت گرفته از همین رفتار مهرداد است. او هر بار حرف‌هایشان را عوض می‌کند و در آخرین مصاحبه خود گفت: «قرارداد من با الشحانیه ۳ ساله است!» مهرداد حقیقت را نگفت و میراثی به جای گذاشت که حالا دیگران هم عذابش را می‌کشند. فراری شدن پولادی باعث شد تا مسئولان از خود بپرسند که آیا ممکن است سربازهای فعلی هم پس از خروج از کشور، چنین کاری انجام دهند؟! در واقع رفتاری که پولادی داشت، برای دیگر سربازان هم مشکلات زیادی به وجود آورده و آنها از حضور در تیم‌ ملی منع شده‌اند. او به تیم‌ ملی ایران ضربه زد و رفت. حالا سرمایه‌هایی مثل بختیار رحمانی، سروش رفیعی، حسین ماهینی، آرش افشین و… که فوتبال ایران برای‌شان هزینه زیادی کرده، دیگر سرمایه ملی به حساب نمی‌آیند.

منبع: خبر ورزشی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ