سیل در تهران بازهم قربانی گرفت / ۴ کشته و ۸ مفقودی در سیل استان تهران

0
وقوع سیل در استان تهران ۴ کشته برجای گذاشت. 
مدیرکل بحران استان تهران از کشته شدن چهار تن در روستای توچال منطقه پاکدشت در جنوب شرق استان تهران و بسته شدن جاده امام رضا (ع)) (جاده اصلی تهران_مشهد) به دلیل طغیان رودخانه های فصلی خبر داد.
هادی رحمتی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: گل و لایی که توسط رودخانه های فصلی جاری شده هم اکنون موجب بسته شدن جاده امام رضا (ع) شده است.
وی توضیح داد: همچنین مسیر تردد به روستای توچال نیز مسدود شده و نیروهای امدادی در حال فعالیت در این بخش ها هستند.
مدیرکل بحران استان تهران اظهار کرد: وجود گل و لای در جاده امام رضا (ع) موجب شده که برخی اتومبیل ها در این مسیر بمانند و تلاش نیروهای امدادی برای کمک به این افراد ادامه دارد.
رحمتی تاکید کرد: نیروهای امدادی از شهرداری، فرمانداری و هلال احمر در حال فعالیت هستند و نیروهای هلال احمر بخش های نزدیک این منطقه نیز برای همراهی فراخوانی شده و در حال کمک هستند.
شهرستان پاکدشت با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران قرار دارد.

۸ مفقودی در سیل شرق استان تهران 

سید مصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر به خبرنگار ایسنا گفت: بارش رگباری در منطقه شرق استان تهران مناطق شریف آباد، چهل قز، قیام دشت و توچال موجب آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی شد. در اثر این حادثه پنج تن از اعضای یک خانواده و سه تفر دیگر مفقود شدند و درحال حاضر چهار تیم از شهرستانهای پاکدشت، ورامین و پیشوا با تجهیزات موتور پمپ و دو قلاده سگ در جستجوی مفقودین هستند.

به گفته وی تیمهای شهر تهران و شهرری نیز در حال اعزام به منطقه هستند.

مرتضوی اضافه کرد:‎ تاکنون تخلیه آب از چهار واحد مسکونی انجام شده و پانزده تیم در محل حضور دارند.

پیدا شدن جنازه ۴ مفقود الاثر سیل هرمزگان
فرماندار بندر خمیر استان هرمزگان گفت: اجساد چهار نفر از هموطنان که در جریان بارندگی و طغیان رودخانه فینی در آبنمای روستای رودبار رویدرازتوابع این شهرستان غرق شده بودند، پیدا شد.
علیرضا نصری جمعه شب درگفت وگوبا ایرنا افزود : پنج نفراز اعضای یک خانواده بامداد جمعه پس ازپایان مراسم عروسی به بستر رودخانه رفته بودند که در تاریکی شب با سیلاب مواجه وغافلگیر شدند و سرعت آب رودخانه مهلت به آنان نداد وچهارنفر ازآنان را غرق کرد.
وی خاطر نشان کرد : این چهار نفر بنام های نسرین رودباری ۴۲ساله، پارسا رودباری سه ساله، نفیسه فروزنده ۲۲ساله وفرنوش رودباری شش ساله در این رودخانه غرق شدند.
وی ادامه داد : همچنین نفر پنجم این خانواده یک نوجوان ۱۲ساله بنام یوسف کمگو بوده که با وجود گرفتار شدن درآب جان خود را نجات داده و سالم است.
وی یادآور شد: بلافاصله پس ازاطلاع از این موضوع با هدایت فرمانداری وهمکاری نیروی انتظامی، هلال احمر واورژانس اقدام به جستجو افراد کردند که اجساد سه نفر ازاین افراد همان شب پیدا و جسد یک نفر دیگر امروز جمعه پیدا وتحویل پزشکی قانونی شد.
شهرستان بندر خمیر در ۷۰کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ