استخدام سازمان بهزیستی سال ۹۲+استخدام ۳۱۰۰ نیروی جدید

0

دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور از استخدام ۶ هزار و ۷۰۰ نفر در سازمان متبوع خود در سال جاری خبر داد.
رئیس سازمان بهزیستی روز یکشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار بازارکار به آخرین وضعیت جذب نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی در سال جاری در دو فاز برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود. در فاز اول این برنامه، کار جذب ۳۶۰۰ نفر برای به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار آغاز شده که در حال حاضر مراحل پایانی خود را طی می‌کند و به زودی افراد به‌کارگیری می‌شوند.
هاشمی با اعلام اینکه فاز اول برنامه جذب نیروی انسانی در سازمان بهزیستی با همکاری استانداری‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی شد، افزود: آزمون استخدامی مربوطه در این زمینه برگزار شده و در حال حاضر مراحل پایانی استخدام افراد طی می‌شود و پذیرفته‌شدگان نهایی به زودی به‌کارگیری می‌شوند.
وی افزود: پس از تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفت تعداد نیروی انسانی مورد نیاز براساس این چارت مشخص شد و در فاز اول، برنامه جذب ۳۶۰۰ نفر برای به‌کارگیری در مناطق محروم و کمتر برخوردار برنامه‌ریزی و اجرایی شد.

استخدام ۳۱۰۰ نیروی دیگر در سال جاری
رئیس سازمان بهزیستی کشور به فاز دوم استخدام نیروی انسانی در این سازمان اشاره کرد و گفت: جذب نیروی انسانی در این فاز به منظور جایگزینی نیروهای بازنشسته سازمان و براساس قانون مربوطه در این زمینه، صورت می‌گیرد.
وی افزود: براساس قانون، سازمـــان اجازه دارد به ازای هر ۳ نیروی خروجی، یک نیرو استخدام کند. در این راستا تاکنون ۹۳۰۰ نیروی سازمان بهزیستی بازنشسته شده‌اند که در جایگزینی آنان تاکنون نیرویی جذب نشده است. براین اساس به‌دنبال جذب ۳۱۰۰ نفر در سال جاری در جایگزینی نیروهای بازنشسته هستیم.
هاشمی به پروسه جذب این افراد اشاره کرد و گفت: مکاتبات لازم در این زمینه با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری انجام گرفته و با تایید این معاونت، برنامه جذب افراد عملیاتی و آزمون استخدامی مربوطه برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: این مهم قطعاً در سال جاری عملیاتی می‌شود و این افراد جذب سازمان بهزیستی می‌شوند. این نیروها در ستاد و کلان‌شهرهـــا (مناطق غیرمحروم) جذب می‌شوند.

حل مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگــــــری از این نشست خبری به رفع مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی اشاره کرد و گفت: با تغییراتی که در چارت سازمانی سازمان بهزیستی صورت گرفته است، جایگاه قانونی برای جذب نیروهای اورژانس اجتماعی ایجاد شده است.
وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌هایی کــــــه در این زمینه صورت گرفته، مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی در ۲۹ استان کشور حل شده است و با قرارداد کار معین به‌کارگیری شده‌اند.
هاشمی تصریح کرد: ۲ استاد باقی‌مانده نیز قول داده‌اند به زودی مشکل اشتغال نیروهای اورژانس اجتماعی خود را حل کنند و آنان را تبدیل وضعیت کنند.
رئیس سازمان بهزیستی از ارائه لایحه‌ای به دولت در راستای یکپارچه‌سازی اورژانس اجتماعی در سراسر کشور خبر داد و گفت: زیرساخت‌های لازم در این زمینه مهیا شده است و در صورت تصویب هیئت دولت اورژانس اجتماعی در سراسر کشور یکپارچه می‌شوند.

ثبات شغلی اولویت اصلی سازمان در ایجاد اشتغال
هاشمی فرآیند توانمندسازی جامعه هدف سازمان بهزیستی را شامل اشتغال، مسکن و بیمه اجتماعی عنوان کرد و گفت: در این راستا در سال گذشته حدود ۶۷ هزار فرصت شغلی جدید برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی ایجاد شد که به دلایل مختلف جزء با ثبات‌ترین مشاغل محسوب می‌شوند.
وی افزود: به جهت اهمیت موضوع ما به صورت روزمره در این زمینه گزارش‌گیری می‌کنیم و براساس نتایج این گزارشات به این نتیجه رسیدیم که مشاغل ایجاد شده توسط سازمان بهزیستی از ثبات کم‌نظیری برخوردارند.
رئیس سازمان بهزیستی به دلایل این ثبات شغلی اشاره کرد و گفت: سازمان از شبکه بسیار منسجمی در سراسر کشور برخوردار است. در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار واحد غیردولتی در حوزه خدمات سازمان بهزیستی مشغول به کار هستد که ما آن‌ها را مکلف کرده‌ایم در تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود از افراد تحت پوشش سازمان به‌کارگیری کنند.
وی افزود: بر این اساس واحدهای غیردولتی در صورتی مجوز فعالیت می‌گیرند که یک سوم نیروی انسانی مورد نیاز خود را از مددجویان واجدشرایــــط سازمان تامین کنند. به همین دلیل مشاغل ایجاد شده توسط سازمان از ثبات شغلی کم‌نظیری برخوردارند.

مشاغل خانگی و خرد
هاشمی اولویت ایجاد اشتغال برای مددجویان واجدشرایط تحت پوشش سازمان بهزیستی را در سال جاری در قالب مشاغل خانگی و خرد عنوان کرد و گفت: اعتبار تخصیصی به سازمان در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته حدود ۵۰ میلیارد تومان بود که در سال جاری این اعتبار به ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است که نشان از توجه جدی دولت در توسعه اشتغال در بین مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی دارد.
وی افزود: این اعتبار توزیع استانی شده و با بهره‌ بسیار پایین در اختیار متقاضیان واجدشرایط قرار می‌گیرد.

تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان
رئیس سازمان بهزیستی از در دستور کار قرار گرفتن ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی مددجویان در سراســـر کشور خبر داد و گفت: فاز پایلوت ایجاد این تعاونی‌ها در استان‌های تهران، یزد، کرمان، خراسان رضوی و تعداد دیگری از استان‌ها اجرایی شد و با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد این کار یک اقدام بسیار مثبت و اثربخش بوده است، به همین دلیل ایجاد این تعاونی‌ها را در سایر استان‌ها در دستور کار داریم.
وی افزود: نگاهمان در ایجاد این تعاونی‌ها، سهام‌دار کردن و شریک کردن جامعه هدف سازمان بهزیستی است. قصد داریم مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی را با ایجاد تعاونی‌های فراگیر ملی با کار تعاونی و مفهوم تعاونی بیش از پیش آشنا کنیم و از این طریق در راستای توانمندسازی آنان حرکت کنیم.

بیمه مربیان مهدهای کودک
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از این نشست خبری از بیمه اجتماعی مربیان مهدهای کودک خبر داد و گفت: از محل منابع حاصل از هدفمندی یارانه برای بیمه حدود ۵۰ هزار مربی مهدکودک اعتبار حاصل شده است که در این راستا کار ثبت‌نام مربیان آغاز شده و تاکنون حدود ۳۰ هزار مربی نیز ثبت‌نام و تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

جزئیات بیشتر از استخدام ۶۷۰۰ نفر در سال جاری
نرگس پرستاری رئیس مرکز فناوری اطلاعـــات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی نیـــــز در حاشیه این نشست خبری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بازارکار آخرین وضعیت جذب ۶۷۰۰ نفر در سازمان بهزیستی در سال جاری را تشریح کرد.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی گفت: در فاز اول جذب نیـ‌ـروی انسانی در سازمان بهزیستی ۳۶۰۰ نفر با همکاری استانداری‌ها و بر حسب نیاز هر استان جذب شدند.
وی افزود: سهمیه هر استان تخصیص یافته و کار تمام شده است. به محض اینکه کد شناسه پذیرفته‌شدگان اخذ شود این افراد به کارگیری می‌شوند.
پرستاری افزود: براساس اقداماتی که تاکنون صورت گرفته این ۳۶۰۰ نفر حداکثر تا یک ماه آینده به‌کارگیری می‌شوند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی بخش قابل توجهی از این ۳۶۰۰ نفر را نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی عنوان کرد و گفت: تصمیم گرفته شد نیروهای قراردادی سازمان بهزیستی با توجه به تجارت ارزنده‌ای که طی سال‌ها فعالیت در سازمان به دست آورده‌اند، از قراردادی به پیمانی تبدیل وضعیت یابند.
پرستاری در رابطه با آغاز عملیات اجرایی جذب ۳۱۰۰ نفر دیگر در سازمان بهزیستی نیز گفت: این ۳۱۰۰ نفر برای به‌کارگیری در کلان‌شهرها و ستاد مرکزی سازمان استخدام می‌شوند. مکاتبـــات لازم در راستای جذب این افراد با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری انجام گرفتــه و به دنبال اخذ مجوز این مهم از این معاونت هستیم.
وی افزود: به محض اینکه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری مجوز مربوطـــه را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهد، ما آمادگی برگزاری آزمون استخدامی و جذب افراد واجدشرایط را داریم.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتبـــــاطات و تحول اداری سازمان بهزیستی از برگزاری جلسه‌ای با معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: قول مساعد برگزاری این جلسه را از معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست‌جمهوری گرفته‌ایم. امیدواریم با برگزاری این جلسه، برنامه اجرایی جذب این ۳۱۰۰ نفر در سازمان بهزیستی آغاز شود و افراد در سال جاری به‌کارگیری شوند، زیرا سازمان در حوزه منابع انسانی با مشکلات بسیار زیادی مواجه است.
وی افزود: براساس قانون، سازمان می‌بایست به ازای هر ۳ نیروی خروجی یک نفر را جذب کند که این اتفاق متاسفانه نیفتاده و به همین دلیل بسیاری از پست‌های سازمان بهزیستی در ستاد و استان‌ها بلاتصدی هستند.
پرستاری به آمار پست‌های بلاتصدی سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: آمار این پست‌ها در استان‌های مختلف متفاوت است، در برخی از استان‌ها تا ۶۰ درصد پست‌ها بلاتصدی هســـتند کــــه امیدواریم با اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیروی انسانی، بخشی از کمبودها در این حوزه برطرف شود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری سازمان بهزیستی در پایان تصریح کرد: : کمبود نیروی انسانی قطعاً بر کیفیت خدمت‌رسانی سازمان به افراد تحت پوشش خود تاثیر منفی خواهد داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ