برای اینترنت با قیمت و کیفیت مناسب چقدر هزینه کنیم؟ + جدول

0
شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت، هر کدام با شرایط خاصی به کاربران سرویس‌دهی می‌کنند تا بتوانند رضایت مشترکان را جلب کنند. با این وجود همچنان ارائه خدمات بی کیفیت و سرعت پایین اینترنت از جمله مشکلات کاربران اینترنت کشور است.

بهره بردن از اینترنت مساله‌ای است که دغدغه بسیاری از کاربران شده و از آنجا که همواره تکنولوژی در حال پیشرفت است،کاربران احساس نیاز بیشتری به آن پیدا کرده‌اند. به طوری‌که می‌توان گفت کمتر کسی پیدا می‌شود که در حال حاضر در منزل خود از اینترنت پرسرعت استفاده نکند. حتی برخی از کاربران در بیرون از منزل،‌ در مسیرها و… از اینترنت‌های تلفن‌های همراه خود استفاده می‌کنند.

موضوعی که همیشه نگران‌کننده بوده نارضایتی برخی از مشترکان از قیمت، سرعت و خدمات شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت است و بسیاری از کاربران در  این خصوص با مشکلاتی مواجه بوده‌اند. آنها معتقدند اگر مبلغی بابت خرید اینترنت پرداخت می‌کنند باید بتوانند از خدمات آن با کیفیت مناسب استفاده کنند.  به همین دلیل به دنبال آن هستند تا بتوانند اینترنت مناسب با فعالیت‌های خود را از طریق شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ای که این خدمات را بدون نقص واگذار می‌کنند، خریداری کنند.

از طرفی هم، شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت همواره سعی دارند تا خدمات به نسبت مناسبی را به کاربران ارائه دهند اما مشکلاتی در خصوص کمبود پهنای باند، مشکلات زیرساختی، اختلالات، قطعی ها و میزان نویز برخط برای بعضی از مشترکان و…  مواجه هستند. اما با این حال شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت، هر کدام با شرایط خاصی به کاربران سرویس‌دهی می‌کنند تا بتوانند رضایت مشترکان را جلب کنند. بعضی از آنها ساعاتی از شبانه‌روز را به صورت رایگان در اختیار مشترکان قرار می‌دهند، برخی در هنگام ثبت‌نام، مودم را رایگان عرضه می‌کنند، برخی برای جلب رضایت کاربران سرعت استفاده از اینترنت را افزایش می‌دهند و بسیاری موارد دیگر.

اما در خصوص ضریب اشتراک این شرکت‌ها باید یک قانون را مدنظر داشته باشند. ضریب اشتراک پهنای باند در اینترنت، تقسیم میزان پهنای باند تامین‌شده در شبکه بر میزان پهنای باند فروخته شده به کاربران است که این شرکت‌ها باید طبق قانون، از ضریب اشتراک یک به هشت استفاده کنند.

با این حال بعضی از شرکت‌های ارائه‌دهنده، برای بهبود خدمات به کاربران و رضایت آنها، همواره تلاش می‌کنند تا اینترنت با سرعت را با ضریب‌های اشتراک پایین‌تری به کاربران خود اختصاص دهند. به عنوان مثال شرکت داتک در برخی از مراکز، ضریب اشتراک یک به شش را اعمال کرده یا صبانت نیز، در برخی از مراکز با ضریب اشتراکی پایین‌تر از ضریب اشتراک موردنظر، به صورت یک به سه، پهنای باند را به کاربران واگذار می‌کند.

در کنار این شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، مخابرات نیز، اینترنت بسیاری از مناطق را پوشش می‌دهد و خدمات را به کاربران عرضه می‌کند.همچنین از آنجا که بعضی از مناطق به دلیل زیرساخت‌های مخابراتی و اینکه بر روی فیبر قرار دارند نمی‌توانند از خدمات شرکت‌های خصوصی بهره ببرند، کاربران مجبورند تا تنها از اینترنت مخابرات به صورت محدود و نامحدود استفاده کنند و راهی جز استفاده از اینترنت مخابرات ندارند. البته این در صورتی است که مخابرات تنها در این مناطق کاربرانی را به خود اختصاص نداده بلکه در سراسر شهرهای ایران کاربرانی هستند که از خدمات آن استفاده می‌کنند.

در این گزارش فهرست برخی از تعرفه‌های سرویس‌ شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت که به صورت یک‌ماهه به مشتریان عرضه‌ شده و کاربران بسیاری از آنها استفاده می‌کنند، آورده شده و مشترکان بنا به میزان و نوع استفاده خود از اینترنت می‌تواند شرکت‌ موردنظر خود را انتخاب نماید و از آن شرکت خریداری کند. قابل ذکر است که تعرفه‌ها در این جدول بدون احتساب مالیات بر ارزش‌ افزوده گزارش شده و درهنگام خرید ۹% مالیات، به آنها افزوده می‌شود.

قیمت اینترنت پر سرعت قیمت اینترنت ADSL جدول قیمت اینترنت ADSL
قیمت اینترنت پر سرعت قیمت اینترنت ADSL جدول قیمت اینترنت ADSL
قیمت اینترنت پر سرعت قیمت اینترنت ADSL جدول قیمت اینترنت ADSL
قیمت اینترنت پر سرعت قیمت اینترنت ADSL جدول قیمت اینترنت ADSL
قیمت اینترنت پر سرعت قیمت اینترنت ADSL جدول قیمت اینترنت ADSL
 

منبع: اقتصاد نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ