پراید واقعا کیلویی چند می ارزد؟

0
«پراید کیلویی چند؟» نخستین بار توسط احمدی نژاد بیان شد که با لحن و جواب تند خودروسان پاسخ داده شد و به سبک طنز هر کیلو پراید را با پنیر و گوجه و تورم ۴۰ درصدی مقایسه کردند، اکنون دوباره این پرسش در فضاهای مجازی زنده شده است که پراید واقعاً کیلویی ۲۲ هزار تومان ارزش دارد؟
قیمت پراید سوابق محمد شریعتمداری سوابق سعید زمانیان ارابه مرگ

کمپین «نه به خرید خودروی صفر» و افزایش حساسیت مشتریان به کیفیت و قیمت خودرو سبب شده تا دوباره برخی از پرسش ها در ذهن مردم زنده شود که نمونه آن پراید کیلویی چند؟ اگر پراید ۹۰۰ کیلوگرم و قیمت آن را ۲۰ میلیون تومان در نظر بگیریم پراید حدوداً بیش از ۲۲ هزار تومان برای مشتریان آب می خورد.

در حال حاضر پراید در بین مشتریان به «ارابه مرگ» و «پیت حلبی» معروف است، اکنون این پرسش مطرح است که آیا پیت حلبی ۹۰۰ کیلویی که بر روی آن موتور، فرمان و چهار عدد چرخ و صندلی نصب است کیلویی ۲۲ هزار تومان می ارزد؟

طبق گفته مسئولان، خودروسازان تاکنون موفق شده اند خودرو پراید را به قیمت ۵ هزار دلار به عراق و سوریه صادر کنند، با چنین کیفیتی که پراید تولیدی ایران دارد باید نگران ذهنیت شهروندان عراقی و سوریه نسبت به کالای ایرانی بود.

قیمت واقعی پراید ۹ میلیون است نه ۱۵میلیون تومان

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت وگویی در خصوص کاهش قیمت پراید به ۱۵ میلیون تومان گفت: پراید ۱۵ میلیون تومان ارزش ندارد بلکه قیمت واقعی آن ۹ میلیون تومان است.

سعید زمانیان با تاکید بر کاهش قیمت خودروهای بی کیفیت و گران، اظهار کرد: به عنوان مثال خودرویی مانند پراید از لحاظ بدنه، امنیت جانی و قطعات یدکی که دارد بسیار جای سئوال دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خودروسازان داخلی باید کیفیت خودروی خود را افزایش و از سوی دیگر قیمت آن را کاهش دهند.

تردد پراید در بین شهرها باید ممنوع شود

وی با اشاره به امنیت بسیار پایین خودرویی مانند پراید، اضافه کرد: باتوجه به امنیت بسیار پایین خودرویی مانند پراید، تردد آن باید در بین شهرها ممنوع است، چنین خودرویی برای داخل شهر مناسب است.

زمانیان دهکردی گفت: در حال حاضر مشکل مردم و ما کاهش قیمت خودرو نیست بلکه افزایش کیفیت مهم تر از آن است، مردم دارند به خودرویی پول می دهند که نه کیفیت دارد و نه قیمت.

خرابی قطعات خودروی صفر!

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه امروزه مردم خودروی صفر از کارخانه تحویل می گیرند و سریعاً باید قطعات آن را به دلیل خرابی تعویض کنند.

مردم مجبور بودند خودرو می خریدند

وی با تاکید بر اینکه در سیستم خودروسازی کشور باید تغییر و تحولات اساسی صورت گیرد، گفت: یک زمانی تقاضا زیاد بود و مردم مجبور به خرید خودرو بودند اما اکنون مردم مجبور نیستند به خودرویی پول بدهند که نه کیفیت دارد نه قیمت.

زمانیان دهکردی افزود: اکنون مردم بابت خودرو پول زیادی پرداخت می کنند بنابراین باید خودروی تولیدی از کیفیت لازم برخوردار باشد.

کمپین «نه به خرید خودروی صفر» اثر گذاشته است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمپین «نه به خرید خودروی صفر» اثر گذاشته است، اضافه کرد: این کمپین بازار را تحت تاثیر قرار داده است.

وی تصریح کرد: به عبارتی پیام و مفهوم کمپین «نه به خرید خودروی صفر» این است که مشتریان از نوع نگاه ساپیا و ایران خودرو به مردم با این قیمت و بی کیفیتی ناراضی هستند.

زمانیان دهکردی گفت: تاکید ما به خودروسازان این است که اگر خواهان ادامه فروش محصولات خود هستند اصلاح قیمت و کیفیت را به طور حتم در دستور کار داشته باشند.

مردم خودرو را گران‌تر و بی‌کیفیت‌تر می‌خرند

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مردم تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پائین‌تر از مشابه خارجی خریداری کرده اند.

محمد شریعتمداری گفت: صنعت خودروسازی ما با وجود همه افت و خیزها و فراز و فرودها همچنین فشارهای ناشی از جنگ تحمیلی و تحریم های پس از ان در انتقال فناوری و دانش فنی و سرمایه و دسترسی به امکانات برای تولید برتر تا حدود زیادی راه خود را پیدا کرده است.

شریعتمداری با بیان اینکه مردم شریف ما در این سال ها همراه تولید داخلی بوده اند، افزود: مردم بعضا تولید داخلی را گرانتر و با کیفیت کمی پائینتر از مشابه خارجی خریداری کرده اند.

وی ادامه داد: مردم ما همچنین در یک جهاد دیگری که حمایت از تولید داخلی است شرکت کرده اند و ما باید از این روحیه مردم پاسداری کنیم و شرایطی را فراهم کنیم تا در آینده نه چندان دور کیفیت تولید محصولات ایرانی در خور و شایسته مردم ایران باشد.

شریعتمداری با بیان اینکه تلاش ما در این جهت است، افزود: تا چندی پیش تنها ۵۲ قطعه از قطعات خودرو تحت کنترل استاندارد قرار داشت که شورای راهبردی استاندارد تصویب کرده و بزودی با توافقی که با کارخانه های سازنده خودرو بعمل آمده است ما به این سمت حرکت می کنیم که خودرو ساخته شده کامل را استاندارد کنیم.

قیمت پراید سوابق محمد شریعتمداری سوابق سعید زمانیان ارابه مرگ

وی گفت: همچنین در حوزه اجرای مقررات و ضوابط فنی ما با صنعت خودرو مذاکره کردیم که استاندارد محصولات پر تولید مانند پراید و پژو را به مقررات یورو نزدیک کنند و امیدواریم بزودی کیفیت خودرو داخلی ما با اجرای مقررات بسیار بهتر و مطلوبتر و شایسته مردم ما باشد.

وی اضافه کرد: اگر محصولات آنها را در داخل تولید می کنیم بازار منطقه آنها در اختیار ما باشد و هم قطعه سازان و تولیدکنندگان خودرو ما به بازار منطقه دسترسی داشته باشند و با استانداردهای موجود برندهای مشهور دنیا در داخل تولید کنند که مطمئن هستیم در جهت اقتصاد مقاومتی به اجرا گذاشته خواهد شد.

منبع : میزان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ