آرایش عروس در تهران چند؟

0
در شهرهای بزرگ به خصوص تهران، آرایشگاه های متعدد کوچک و بزرگی وجود دارند که برخی از آنها دارای اسم و رسم و قیمت های نجومی هستند که مشخص نیست بر چه اساسی این قیمت ها در نظر گرفته شده اند و با افزایش شیب از جنوب به سمت  شمال شهر، قیمت های سالن های زیبایی نیز افزایش می یابند.

به تعدادی از سالن های زیبایی درجه یک شمال، مرکز و جنوب تهران رفتیم تا میانگین قیمت ها و خدماتی که به عروس ارائه می دهند را جویا شویم.

اولین انتخاب، یکی از آرایشگاه های معروف در شمال تهران بود. آرایشگاهی با دو شعبه که در یک ساختمان ۴ طبقه ۸ واحدی قرار دارد.

منشی آرایشگاه، همانطور که ۲ آلبوم از نمونه کارهای مختلف را نشانم می داد، گفت: هر کدام از این آلبوم ها، متعلق به یکی از آرایشگرهایی است که به عنوان “عروس کار» در اینجا کار می کنند که با توجه به تجربه و موادی که استفاده می کنند، نرخ متفاوت دارند.

یکی از آرایشگرها با قیمت ۸۰۰ هزار تومان و دیگری با قیمت های ۲ میلیون، ۲ میلیون و پانصد هزار تومان  و ۳ میلیون، عروس را برای برگزاری مراسم جشن آماده می کند.

منشی برای جلب نظر بیشتر، به توضیحات خود اضافه کرد و گفت: هر کدام از بسته های آرایشی، خدمات خاصی دارند که روی قیمت ها تاثیرگذار است. به عنوان مثال کسی که آرایش ۳ میلیونی را انتخاب می کند، آرایش مراسم حنابندان یا پاتختی برای او رایگان انجام  و عروس به جای اینکه آرایش معمولی شود، گریم می شود.

وی گفت: در آرایش های ۲ میلیون و ۲ میلیون و پانصد هزارتومانی، خدماتی از قبیل طراحی و لاک ناخن، رنگ مو، پاکسازی صورت و موارد دیگری وجود دارد که در آرایش ۸۰۰ هزار تومانی کمی از این موارد کاسته می شود.

مسئول این آرایشگاه گفت: مواد مصرفی در این سالن همه درجه یک هستند. برای این که مدل مو با تاج هماهنگی داشته باشد توصیه شد که از تاج های همان سالن به صورت اجاره ای استفاده کنم که حدود ۲۰۰ هزار تومان اجاره داده می شد.

به یکی دیگر از سالن های زیبایی در چند خیابان پایین تر رفتم. در اینجا با دو نرخ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، عروس را آرایش می کردند.برای این که علت این تفاوت نرخ ها را متوجه شوم با کنجکاوی بیشتر از مواد مصرفی و خدماتی که ارائه می دادند، پرسیدم که مسئول این آرایشگاه هم گفت: همه موادی که برای عروس استفاده می کنیم خارجی و درجه یک هستند. البته به این نکته هم اشاره کرد که مدل مو و نوع آرایش در قیمت گذاری آنها موثر است.قیمت تاج اجاره ای در اینجا حدود ۱۸۰ هزار تومان بود.

به چند آرایشگاه درجه یک در مرکز شهر مراجعه کرده و نمونه کارهای آنها را مشاهده و با هم بررسی کردم. میانگین قیمت های آنها برای یک شب آرایش عروس، یک الی یک و پانصد هزار تومان بود.

سپس به تعدادی از آرایشگاه های جنوب تهران مراجعه کردم که میانگین قیمت آنها حدود ۵۰۰ الی یک میلیون و دویست هزارتومان بود. همه مسئولین این سالن های زیبایی هم اذعان داشتند که از مواد درجه یک استفاده می کنند. تاج در این سالن های زیبایی، روی خدمات ارائه شده و رایگان بود.

با بررسی گروه های مختلف شبکه های اجتماعی متوجه شدیم  آرایشگران معروف دستمزدی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان بابت گریم عروس، دریافت می کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ