صعود پرسپولیس ۱۰ نفره با شکست ملوان + حواشی و خلاصه بازی

0

تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک هشتم جام حذفی از ساعت ۱۸و ۴۵ دقیقه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملوان رفت که بازی در ۹۰ دقیقه وقت قانونی بدون گل مساوی به پایان رسید و پرسپولیس در وقت‌های اضافه و در پایان ۱۲۰ دقیقه یک بر صفر ملوان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

بیوگرافی مهدی طارمی اینستاگرام مهدی طارمی اخبار ورزشی اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال

گل پرسپولیس: مهدی طارمی( دقیقه ۱۰۰)

اخراج: مهدی طارمی از پرسپولیس (دقیقه ۱۰۸)

اخطار: مهدی طارمی، علی علیپور، سوشا مکانی،  احمد نورالهی و رامین رضاییان از پرسپولیس (طارمی و سوشا از بازی بعد محروم شدند)

تعداد تماشاچی: حدود ۱۵هزار نفر

داوران: البرز حاجی پور، محمدرضا ابوالفضلی، رحیم شاهین، یاسر همرنگ

نیمه نخست

در دقیقه سوم بازی سید جلال رافخایی با اشتباه مسلم علیرضا نور محمدی صاحب موقعیت تک به تک شد که در نهایت با رد کردن توپ از بالای سر سوشا مکانی، تیرک مانع از فروپاشی دروازه پرسپولیس شد.

در دقیقه ۱۶ هادی نوروزی پس از یک دو با مهدی طارمی از گوشه سمت راست محوطه جریمه شوت خود را راهی دروازه ملوان کرد که با عکس العمل سرگی پشنکو توپ به کرنر رفت.

بابک حاتمی در دقیقه ۲۵ به دلیل مصدومیت جای خود را به محمد انصاری داد.

پژمان نوری در دقیقه ۳۵ بازی از روی یک ضربه ایستگاهی به شدت دروازه پرسپولیس را تهدید کرد که با واکنش خوب مکانی توپ به کرنر فرستاده شد.

در دقیقه ۴۰ آرش افشین به دلیل مصدومیت جای خود را به محمد رضی پور داد.

نیمه دوم

مهدی طارمی در دقیقه ۵۱ پس از پاسکاری متوالی بازیکنان پرسپولیس صاحب یک موقعیت خوب گلزنی شد که توپ را از گوشه دروازه پشنکو به بیرون زد.

دو دقیقه بعد پرسپولیسی ها اینبار نیز توسط طارمی صاحب یک موقعیت بسیار خوب دیگر شدند که میلاد کمندانی اینبار توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید تا فریاد هوارداران سرخ پوش پایتخت به هوا خیزد.

در دقیقه ۶۳ فرزاد حاتمی به جای پژمان نوری و محسن مسلمان به جای هادی نوروزی به میدان امد تا از این لحظه به بعد بازوبند ملوانی ها را مازیار زارع و بازوبند پرسپولیسی ها را علیرضا نورمحمدی بر بازو ببندد.

در دقیقه ۶۶ مهدی طارمی پس از آنکه عزت الله پور غاز را پشت محوطه جریمه از پیش رو برداشت با یک شوت پای چپ توپ را به تیرک دروازه ملوان کوبید.

در دقیقه ۷۱ جلال رافخایی یک موقعیت بسیار ایده آل را از روی خط شش قدم محوطه جریمه به نقطه ای زد که سوشا مکانی حاضر بود.

در دقیقه ۹۰ علی علیپور به جای جری ریکاردو برای پرسپولیس به میدان آمد.

وقت اضافه

در دقیقه ۹۷ نیمه اول وقت های اضافه علی علی پور با تعلل بیش از حد فرصت خوب پرسپولیس را با دخالت مدافعان حریف از دست داد.

در دقیقه ۱۰۰ مهدی طارمی با پاس به بیرون علیپور در مقابل دروازه خالی قرار گرفت و با یک ضربه هوشمندانه دروازه ملوان را باز کرد.

بیوگرافی مهدی طارمی اینستاگرام مهدی طارمی اخبار ورزشی اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال

مهدی طارمی در دقیقه ۱۰۷ بازی پس از خطا بر روی سرگی پشنکو دروازه‌بان ملوان با دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شد. طارمی در نیمه دوم بازی نیز پس از خطا بر روی معبودی حقیقی مدافع چپ ملوان کارت زرد اول را دریافت کرده بود.

سوشا مکانی در دقیقه ۱۱۰ به دلیل اعتراض به کمک داور با کارت زرد داور جریمه شد.

محمد نزهتی در دقیقه ۱۱۳ به جای عزت الله پور غاز به میدان آمد.

در دقیقه ۱۱۸ علی علیپور و در دقیقه ۱۲۰ رامین رضاییان از داور بازی کارت زرد گرفتند.

پرسپولیس در مرحله یک چهارم به مصاف برنده دیدار گسترش فولاد تبریز و ذوب آهن می‌رود.

ترکیب پرسپولیس:

سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، رامین رضائیان، بابک حاتمی( از دقیقه ۲۲ محمد انصاری)، کمال کامیابی‌نیا، احمد نورالهی، میلاد کمندانی( از دقیقه ۸۸ علی علیپور)، هادی نوروزی( از دقیقه ۶۳ محسن مسلمان)، مهدی طارمی و جری بنگستون

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

ترکیب ملوان:

سرگئی پاشنکو، حسین کنعانی زادگان، شهاب کرمی، عزت الله پورقاز( از دقیقه ۱۱۴ محمد نزهتی)، صادق محرمی، حسین ماهینی، عزیز معبودی، پژمان نوری( از دقیقه ۶۳ فرزاد حاتمی)، مازیار زارع، سید جلال رافخایی و آرش افشین( از دقیقه ۳۷ محمد رضی پور)

سرمربی: حمید استیلی

در حالی که دیدار تیم‌های پرسپولیس و ملوان در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی در وقت اضافه دوم با برتری یک بر صفر سرخ‌پوشان میزبان ادامه داشت، اخراج مهدی طارمی باعث ایجاد تشنج در سکوها شد و هواداران پرسپولیس در آن لحظات به شدت علیه داور شعار دادند.

در ادامه درگیری لفظی شدید سوشا مکانی با کمک‌داور بازی، این تشنج را بیشتر کرد. مکانی در این صحنه از داور کارت زرد گرفت.

در حالی که بازی رو به اتمام بود بار دیگر درگیری بازیکنان به صورت لفظی و فیزیکی رخ داد و این بار حاصل درگیری‌ها اخراج پایان رافت مربی ملوان بود. مکانی در این صحنه هم نقش پررنگی داشت و تنها با وساطت بازیکنان دو تیم و قنبرپور مربی پرسپولیس عقب نشینی کرد.

در دقایق پایانی بازی ضعف تیم داوری در کنترل بازی کاملا مشهود بود.

محمد مایلی‌کهن در پایان دیدار پرسپولیس – ملوان که با برتری یک بر صفر سرخپوشان همراه بود، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظر من سوشا مکانی فقط مانده یک عدد قمه در جیب خود گذاشته و به زمین بیاید. این چه فوتبالی است که دروازه‌بانش در زمین این کارها را انجام می‌دهد؟!

وی افزود: واقعاً باید افسوس خورد که هواداران این قدر در ورزشگاه علیه داور فحاشی می‌کنند و مدام علیه داور شعار می‌دهند.

مایلی‌کهن در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است از این پس نوه‌هایش را به ورزشگاه بیاورد، گفت: نه، من غلط بکنم، بخواهم از این پس نوه‌های خود را به ورزشگاه آزادی بیاورم.

سوشا مکانی در وقت اضافه دوم دیدار پرسپولیس و ملوان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی مقابل ملوان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد.

دروازه‌بان پرسپولیس در بازی قبلی تیمش در جام حذفی مقابل پیکان از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرده بود و با صعود پرسپولیس به مرحله بعدی از حضور در ترکیب این تیم محروم شد.

مهدی طارمی هم در این بازی کارت قرمز گرفت و بازی بعدی تیمش را از دست داد.

بازی پرسپولیس و ملوان با نتیجه یک بر صفر به سود سرخپوشان پایان پذیرفت. پرسپولیس در مرحله یک چهارم به مصاف برنده دیدار گسترش فولاد تبریز و ذوب آهن می‌رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ