مبلغ ورودیه تالارهای (عروسی) پذیرایی چقدر است؟

0
با توجه به زمان باقیمانده تا ماه محرم عده زیادی از جوانان که قصد ازدواج دارند برای برگزاری مراسم ازدواجشان به تالارها مراجعه می کنند و با نرخ های متفاوت و بعضا شک آوری مواجه می شوند، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس در این رابطه گفت: تمامی نرخ ها در کمیسیسون فنی اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس آن تصمیم‌گیری شده و نهایی می‌شود.

خسرو ابراهیمی نیا درباره متفاوت بودن حق سرویس در تالارهای مختلف توضیح داد: این نرخ به تصمیم کمیسیون فنی اتحادیه بعد از بازرسی از واحد صنفی مربوطه بستگی دارد که دربعضی تالارها حق سرویس صفردرصد است و تا سقف ۱۰درصد این نرخ متفاوت است.

وی با بیان اینکه هر تالار پذیرایی ورودیه‌ای دارد و تمام این موارد در کمیسیون‌ فنی اتحادیه مورد بررسی قرار می‌گیرد افزود: همچنین همه تالارها ۹ درصد به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان خود دریافت می کنند.

وی با بیان این‌که در شهر تهران هیچ تالاری بدون مجوز فعالیت نمی‌کند، تاکید کرد:البته در اطراف تهران تالارهایی به صورت غیرمجازفعالیت می‌کنند که با آن ها مطابق قانون برخورد می‌شود.

ابراهیمی نیا با بیان اینکه پرکارترین تالارها در مجموع ۱۲۰ روز درسال فعالیت می‌کنند، اظهار کرد:با توجه به این‌که در دهه های محرم و صفر، فصل امتحانات و یا تعطیلات تابستانی مراسمی برگزار نمی‌شود تالارها خالی هستند و متاسفانه با توجه به اینکه تعداد تالارها درتهران اشباع شده و به دلیل رکود موجود در بازار شاهد تعطیلی آنها هستیم.

عضو هیات رییسه اتاق اصناف تهران درباره مبلغ ورودیه تالارهای پذیرایی نیز توضیح داد: معمولا ورودیه هر تالار در روزهای عادی ۲۰۰ هزار تومان و در تعطیلات آخر هفته ۳۰۰ هزار تومان است که البته بعضی از تالارها این ورودیه را نمی‌گیرند، همچنین در بحث متراژ و تعداد صندلی نیز استاندارد نانوشته‌ای وجود دارد که هر ۱٫۵ متر مربع، ظرفیت یک نفر را دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: در رابطه با اختلاف قیمتی که بین تالارهای پذیرایی وجود دارد باید به این موضوع اشاره شود که بعضا مشتریان از تالارهای پذیرایی انتظارات و امکاناتی مثل آتش‌بازی و یا تنوع غذایی را درخواست می‌کنند که همه این موارد در رابطه با قیمت تاثیر‌گذار است.

رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس ادامه داد:این موضوع بر اساس فضا، منوی غذا و امکاناتی که تالار می‌تواند برای مشتریان خود در نظر بگیرد متفاوت است و هر تالار به تناسب توانایی‌های خود می‌تواند پاسخگوی مشتریان باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ