ماجرای انتشار فیلم بحث برانگیز حادثه دستگیری سارق در خرم‌آباد

0
انتشار فیلمی از صحنه دستگیری سارق سابقه‌دار در خرم‌آباد که با تعقیب‌و‌گریز، شلیک پلیس و مرگ این سارق همراه بود، جنجال زیادی در شبکه‌های اجتماعی به‌وجود آورد.

این فیلم صحنه‌ای را در یکی از خیابان‌های خرم‌آباد نشان می‌‌دهد که مأموران پلیس این شهر، قصد دستگیری یک سارق سابقه‌دار و خشن را دارند اما مرد سارق تلاش می‌کند با چاقویی که در دست دارد به مأمور پلیس حمله کرده و راهی برای فرار پیدا کند. او حتی سعی می‌کند با گروگان‌‌گرفتن راننده تاکسی، از محاصره پلیس بگریزد. او هنگام فرار از دست پلیس درحالی‌که سلاح سرد در دست دارد روی زمین می‌افتد و چاقوی او به رانش اصابت می‌کند. در نهایت مأمور پلیس وقتی می‌بیند مرد سارق به اخطارهای او بی‌توجه است، به پای وی شلیک می‌کند که این اصابت گلوله و خونریزی شدید در نهایت باعث مرگ سارق می‌شود.

حوادث لرستان حوادث خرم آباد اخبار لرستان اخبار خرم آباد

به‌دنبال این ماجرا، فیلمی که از صحنه دستگیری سارق توسط رهگذران تهیه شده بود، به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست شد و حتی کار به جایی رسید که رسانه‌های معاند فارسی‌زبان هم وارد ماجرا شدند تا با شایعه‌سازی و دامن زدن به شایعات، از آب گل‌آلود به نفع خود ماهی بگیرند. اما حقیقت ماجرا چه بود و چه اتفاقی افتاد که مأمور پلیس ناچار به شلیک به سوی سارق خشن شد؟

سردار قنبری، رئیس پلیس استان لرستان در این‌باره گفت: بررسی‌های انجام‌شده درباره سوابق سارق متوفی، بیانگر این است که این فرد در شعب ۷ و ۹ دادیاری شهرستان خرم‌آباد و همچنین استان‌های دیگر به‌علت سرقت‌های متعدد تحت تعقیب بوده و اعترافات همدست وی نیز این مسئله را ثابت می‌کند. همدست سارق متوفی که در این ماجرا دستگیر شده، اعتراف کرده که آنها در مدت کوتاهی ۶‌فقره سرقت وجه نقد از داخل خودرو را رقم زده بودند و تمامی مالباختگان هم شناسایی شده‌اند.

سردار قنبری ادامه می‌دهد: آخرین سرقتی که سارق کشته‌شده و همدستش رقم زده بودند، در شهریور‌ماه و از یک خودروی سواری رقم خورد. سارقان آن روز با کمین مقابل بانکی در خرم‌آباد متوجه مردی می‌شوند که پس از دریافت ۷میلیون تومان از بانک، سوار ماشینش می‌شود، آنها پول‌هایش را سرقت می‌کنند و متواری می‌شوند. درحالی‌که تحقیقات برای دستگیری سارقان ادامه داشت، روز حادثه مالباخته این دو نفر را در خیابان علوی خرم‌آباد به‌صورت ناگهانی می‌بیند و ماجرا را به پلیس اطلاع می‌دهد. در ادامه تیمی از مأموران راهی محل می‌شوند و با مشاهده سارقان، برای دستگیری آنها وارد عمل می‌شوند.

در این میان یکی از سارقان تسلیم و دستگیر می‌شود اما سارق دیگر در برابر پلیس مقاومت می‌کند. این مرد حتی به ایست و هشدارهای پلیس توجه نکرده و با گروگانگیری راننده تاکسی قصد فرار از چنگال قانون را داشته که مأمور پلیس با رشادت مانع فرار متهم می‌شود.

به همین دلیل مجددا سارق به مأمور حمله‌ور و این بار مأمور را مجروح می‌کند که مأمور پس از دادن هشدارهای قانونی برای دستگیری و دفاع از جان خود، تیراندازی می‌کند و آنچه در فیلم منتشره آمده در حقیقت لحظات پایان دستگیری سارق بوده است.

رئیس پلیس لرستان با رد شایعه مربوط به بازداشت مأموری که در عملیات حاضر بوده، ادامه می‌‌دهد: بازداشت مأمور مربوطه صحت ندارد و مأمور به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و اقدام وی قانونی بوده است.

فرمانده انتظامی لرستان در مورد این شایعه که پلیس بدون شلیک تیر هوایی اقدام به شلیک به سارق کرده، می‌گوید: این حرف صحت ندارد و توسط مأمور در لحظات اول ۴ تیر هوایی شلیک شده است و برابر قانون به‌کارگیری سلاح، باید متهم به هشدار پلیس توجه می‌کرد. پس از این ماجرا عده‌ای شایعه کردند که مأموران هنگام خونریزی سارق، از دادن آب به او نیز امتناع کردند که باید گفت، بنا به توصیه‌های پزشکی، برای فردی که دارای خونریزی است، آب حکم سم دارد و مأموران مجاز به دادن آب از نظر پزشکی نبوده‌اند.

سردار قنبری با رد این شایعه که پلیس سارق را بعد از خونریزی به بیمارستان نرسانده نیز می‌گوید: پس از اقدامات اولیه برای بند آوردن خونریزی سارق، او به سرعت با خودروهای عبوری به بیمارستان منتقل شد که به‌علت خونریزی شدید جانش را از دست داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ