بیوگرافی مینا جعفرزاده و همسرش بهمن زرین پور +عکس

0

بهمن زرین پور همسر مینا جعفرزاده که به گفته‌ خودش این روزها در حال نوشتن یک رمان با عنوان ˝بن‌بست نیلوفر˝ است‌، گفت اگر شرایط فراهم شود از این رمان قرار است سریالی هم برای تلویزیون بسازند.

بیوگرافی بهمن زرین پور

بهمن زرین‌پور Bahman Zarrinpour متولد ۱۳۲۰ در کرمانشاه بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما است. زرین‌پور فعالیت سینمایی را با بازی و دستیاری کارگردان فیلم ستارخان به کارگردانی علی حاتمی آغاز کرد. وی همسر مینا جعفرزاده، بازیگر، نیز هست.

این کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در سال ۱۳۹۴ گفت: حدود شش ماه است که مشغول نگارش رمان “بن‌بست نیلوفر” هستم. احتمالاً چندین ماه دیگر زمان می‌برد تا این کتاب منتشر شود و سپس اگر خدا بخواهد سریالش را هم می‌سازم، اما این مسئله هنوز به قطعیت نرسیده است و علاوه بر این، فعلاً پیشنهادی برای تلویزیون نداشتم و بیشتر حاشیه‌نشین هستم.

همسر مینا جعفرزاده همسر بهمن زرین پور همسر بازیگران بیوگرافی مینا جعفرزاده بیوگرافی بهمن زرین پور

 

وی همچنین اظهار کرد: باید ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد و تا چه حد دستمان برای کار کردن باز است. در حال حاضر متداول‌ترین کار در صداوسیما این شده است که پول بازیگران و کسانی که زحمت می‌کشند را نمی‌دهند و کسانی وارد کار تهیه‌کنندگی شده‌اند که طبیعی شده زمانی که کاری شروع می‌شود در ابتدا قسط‌های اولیه را پرداخت نمی‌کنند و از هنرمندان فرصت می‌خواهند و تا پایان کار هم پولی به آن‌ها نمی‌دهند متأسفانه ارشاد هم هیچ کمکی نمی‌کند؛ بنابراین در چنین وضعیتی ترجیح می‌دهیم کاری نکنیم.

زرین پور که همسر مینا جعفرزاده، بازیگر سینما و تلویزیون است‌، درباره فعالیت‌های این روزهای همسرش هم گفت: خانم جعفرزاده هم فعلاً کاری برای سینما و تلویزیون انجام نمی‌دهد و تا جایی که من در جریان بودم حدود دو ماه پیش یک کاری برای تلویزیون داشتند، اما فعلاً در حال حاضر کار نمی‌کنند.

در پرونده هنری زرین‌پور کارگردانی سینمایی هفت ترانه دیده می‌شود. او بازیگر فیلم‌هایی چون حکایت عاشقی (۱۳۹۳)، پاداش (۱۳۸۷)، دختری با کفش‌های کتانی (۱۳۷۷)، زشت و زیبا (۱۳۷۷)، زرد قناری (۱۳۶۷)، تحفه‌ها (۱۳۶۶) بوده است.

زرین‌پور فعالیت سینمایی را با بازی و دستیاری کارگردان فیلم ستارخان به کارگردانی علی حاتمی آغاز کرد.

بهمن زرین پور در روز پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۵ بر اثر بیماری ریوی درگذشت.

در کارنامه هنری مینا جعفرزاده هم بازی در فیلم‌های اخراجی‌ها، کیفر، چارچنگولی، دختری با کفش‌های کتانی و … دیده می‌شود.

همسر مینا جعفرزاده همسر بهمن زرین پور همسر بازیگران بیوگرافی مینا جعفرزاده بیوگرافی بهمن زرین پور

بیوگرافی مینا جعفرزاده

مینا بویوک جعفرزاده (متولد ۱۳۲۵ در خوی) معروف به مینا جعفرزاده، بازیگر رادیو، تلویزیون و سینما اهل ایران است. او همسر بهمن زرین‌پور، بازیگر، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون است.

او کار در رادیو را از سال ۱۳۴۸ شروع کرده و بازیگری در سینما را از سال ۱۳۶۷ با فیلم «فیل در تاریکی» آغاز نمود.

مینا جعفرزاده در بسیاری از مجموعه‌های تلویزونی حضور داشته است. ایرانیان، هنرنمایی او در نقش «خاله جان» در کنار اکبر عبدی را خوب به‌خاطر دارند. یکی از آخرین کارهای تلویزیونی او، نابرده رنج است که تابستان ۱۳۹۰ از شبکۀ سوم سیما پخش شد.

گفتگو با بهمن زرین پور و مینا جعفرزاده

مینا جعفرزاده: پدرم مخالف فعالیت تصویری من بود و به واسطه احترامی که من و زرین پور برای پدرم قائل بودیم در زمان حیات او کار تصویری انجام ندادم. تا اینکه پدر در سال ۵۹ به رحمت حق پیوست و من از سال ۶۴ تا امروز به طور مداوم در کارهای تصویری اعم از سینمایی، مجموعه تلویزیونی و تله فیلم حضور داشته ام و هر پیشنهاد را که به هر کدام از ما شده، با همدیگر در میان گذاشته و با هم مشورت کرده ایم که آیا پذیرش آن صحیح است یا خیر؟ در واقع هر کاری تا الان انجام داده ام مورد تایید همسرم بوده است. من و همسرم چند کار مشترک داشته ایم که نویسندگی و کارگردانی آنها را هم همسرم انجام داده مثل «عطر گل یاس»، «آوای فاخته»، «حامی»، «زیر گنبد کبود»، «گالش های مادربزرگ»، «هتل پیاده رو»، «ستاره باران» و…

همیشه مایل بودم در کارهایی که بهمن زرین پور نویسندگی و کارگردانی آنها را برعهده دارد حضور داشته باشم، منتهی به دلیل ترس از حرف مردم که نگویند پارتی بازی شده کمتر در کارهای او حاضر می شدم. یکی از ویژگی های کار با بهمن زرین پور ضمن دلنشین بودن آن سختگیری های خاص وی است. در هر کاری که زرین پور کلید زده شرایط کاری به قدری خوب و دلچسب بوده که در پایان کار تمام عوامل با بغض از هم جدا شده اند.

البته، این اواخر بهمن زرین پور کم کار شده و مقابل دوربین دیده نشده، بیشتر نویسندگی کرده و چند فیلمنامه سینمایی و تلویزیونی نوشته که همه آماده اجراست. در «آوای فاخته» یکی از کارهای مشترک من و بهمن زرین پور دخترمان سولماز هم حضوری موفق داشت. رشته اصلی سولماز موسیقی است و بعد از پخش مجموعه «آوای فاخته» توسط کارگردانان مختلفی دعوت به کار شد، اما ترجیح داد به جای ادامه بازیگری، موسیقی را دنبال کند، چون معتقد است یک موسیقیدان در ۹۰ سالگی هم می تواند همیشه نقش اول را داشته باشد، در حالی که در بازیگری با اولین خطی که روی چهره بیفتد، بازیگر هر چقدر هم خلاق باشد، دیگر بازیگر نقش اول نخواهد بود.

او در حال حاضر تدریس موسیقی می کند، ساز اصلی اش پیانو است و به تازگی هم مدرک کارشناسی ارشد از یک دانشگاه معتبر هند گرفته و به زودی تحصیلاتش را در مقطع دکترا، در همین رشته دنبال خواهد کرد. او از چهار پنج سالگی جذب موسیقی شد و از همان سال ها توسط بهترین معلم ها آموزش دید و سپس به هنرستان موسیقی رفت. سولماز که الان ۳۷ ساله است ازدواج کرده و یک فرزند ۱۲ ساله به نام مسیح دارد که شیرینی زندگی من و بهمن زرین پور است. مسیح نه تمایلی به موسیقی دارد و نه به بازیگری و بیشتر علاقمند به نقاشی است.

همسر مینا جعفرزاده همسر بهمن زرین پور همسر بازیگران بیوگرافی مینا جعفرزاده بیوگرافی بهمن زرین پور

مینا جعفرزاده: وقتی دانش آموز کلاس دوم دبیرستان بودم پدرم سکته کرد و روزهای خیلی سختی را به واسطه کسالت او من و سایر اعضای خانواده سپری کردیم. بعد از ازدواجم هم در ارتباط با کار سینما سختی های زیادی را پشت سر گذاشتم. به عنوان مثال مجموعه «تفنگ سرپُر» در محلی ساخته شد که پر از مار و عقرب بود و همیشه نگران بودم که مبادا در حین کار آسیب ببینم، یا در طول ده ها کار دیگر مجبور بودم ماه ها از خانه و خانواده دور بمانم و به واسطه بازی در یک سکانس گاهی از ساعت پنج صبح با گریم و لباسی خاص، آن هم در فصل تابستان منتظر مقابل دوربین رفتن می ماندم. آن هم در مکان هایی که کولر خاموش بود که مبادا صدای کولر شنیده شود و… سختی های کار، یکی دو تا نیست، بی نهایت است، از کجایش بگویم؟

بهمن زرین پور: زمانی که ۲۴ ساله بودم به عنوان خبرنگار همکاری ام را با رادیو شروع کردم و دو سال در زمینه تهیه گزارش فعالیت داشتم. بعد به قسمت نمایشات رادیویی رفتم و شروع کارم در ادبیات جهان با ترجمه حسن شهباز بود. سپس به داستان های شب به کارگردانی صادق بهرامی منتقل شدم و مدتی که حیدر صارمی در برنامه «جانی والر» همبازی بودم و بعدها در برنامه «خانه و خانواده» با مهدی علیمحمدی همکار شدم و در این مدت خودم نیز به عنوان نویسنده، چند داستان شب نوشتم.

از سال ۵۴ فعالیت های رادیویی را به کلی کنار گذاشتم. مدت کوتاهی همه در عرصه دوبله فعالیت داشتم. هنگام همکاری در رادیو، مینا جعفرزاده همکارم بود و ضمن همکاری به همدیگر علاقمند شدیم و آن علاقه منجر به زندگی مشترک مان شد و هر چه جلوتر رفتیم شکل عمیق تری گرفت به طوری که امروز خیلی سخت است که حتی بتوانیم لحظه ای به زندگی بدون هم فکر کنیم. زندگی خودش یک هنر است. به قول دوستی ما به سرعت می دویم برای زنده ماندن کاش یاد بگیریم آرام قدم برداریم برای زندگی کردن، من و همسر با آرامشی که در کنار فرزندمان داریم فوق العاده احساس خوشبختی می کنیم.

فیلم های بهمن زرین پور

  1. هفت ترانه (کارگردان)

بازیگر

  1. حکایت عاشقی (۱۳۹۳)
  2. پاداش (۱۳۸۷)
  3. دختری با کفشهای کتانی (۱۳۷۷)
  4. زشت و زیبا (۱۳۷۷)
  5. زرد قناری (۱۳۶۷)
  6. تحفه‌ها (۱۳۶۶)
  7. سردار جنگل (۱۳۶۲)
  8. صمد به شهر می رود (۱۳۵۸)
  9. بن بست (۱۳۵۷)
  10. صمد در به در می شود (۱۳۵۷)
  11. صمد در راه اژدها (۱۳۵۶)
  12. فریاد زیر آب (۱۳۵۶)
  13. زنبورک (۱۳۵۴)
  14. صمد خوشبخت می شود (۱۳۵۴)
  15. اسرار گنج درۀ جنی (۱۳۵۳)
  16. صمد آرتیست می شود (۱۳۵۳)
  17. جعفر جنی و محبوبه اش (۱۳۵۲)
  18. ستارخان (۱۳۵۱)
  19. صمد و سامی، لیلا و لی لی (۱۳۵۱)
  20. فدایی (۱۳۵۱)

نویسنده

  1. ازدواج در وقت اضافه (۱۳۸۸)
  2. هفت ترانه (۱۳۸۰)
  3. زرد قناری (۱۳۶۷)
  4. مدرک جرم (۱۳۶۴)
  5. حادثه (۱۳۶۳)
  6. پرواز در قفس (۱۳۵۷)
  7. تا آخرین نفس (۱۳۵۷)
  8. اشک رقاصه (۱۳۵۶)
  9. پرستوهای عاشق (۱۳۵۶)
  10. کوسه جنوب (۱۳۵۶)
  11. جدال (۱۳۵۵)

سریالهای بهمن زرین پور

نام مجموعه سال سمت
سرکار استوار ۱۳۴۹-۱۳۴۶
مأمور ما صمد در بالاتر از خطر ۱۳۵۴
دایی جان ناپلئون ۱۳۵۵-۱۳۵۴ بازیگر
سایهٔ همسایه ۱۳۶۵-۱۳۶۴ بازیگر
گالش‌های مادربزرگ ۱۳۶۸-۱۳۶۷ نویسنده و کارگردان
مجموعه نمایش طنز «بهارانه» ۱۳۶۸ کارگردان
زائر غریب ۱۳۶۸ نویسنده
رعنا ۱۳۶۹-۱۳۶۷
عطر گل یاس ۱۳۶۹ کارگردان
آوای فاخته ۱۳۷۳ کارگردان
زیر گنبد کبود ۱۳۷۴ بازیگر و کارگردان
زیر چتر خورشید ۱۳۷۵ کارگردان
هتل پیاده‌رو ۱۳۷۸ کارگردان
حامی ۱۳۸۱ کارگردان
هفت‌سنگ ۱۳۹۳ بازیگر میهمان

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ