جزییات ۱۷ ساعت شکنجه هولناک در چیتگر

0

١٧ ساعت شکنجه هولناک در پارک جنگلی چیتگر کافی بود تا راز باند آدم‌ربایان ۴‌میلیون تومانی فاش شود.

مرد ۴۵ساله وقتی درحال شست‌وشوی خودرواش بود در دام گروگانگیران افتاد. تبهکاران وقتی او را از مقابل در خانه‌اش ربودند وبه شکنجه‌گاه‌شان در پارک جنگلی چیتگر بردند، نمی‌دانستند پلیس در یک قدمی آنهاست. ساعت ١٠ صبح روز یکشنبه ماموران کلانتری ١٨١ عوارضی در جریان گروگانگیری هولناکی قرار گرفتند که در آن یک مرد از پیکانشهر ربوده شده و هیچ اثری از او نبود.

دختر این مرد با مراجعه به دادسرای جنایی پایتخت به بازپرس شعبه چهارم گفت: «صبح دیروز پدرم برای شست‌وشو خودرواش که در کوچه پارک شده بود از خانه‌مان خارج شد. من سرگرم کار بودم که متوجه شدم٣ ساعت از خروج پدرم گذشته و او به خانه برنگشته است. به همین خاطر نگرانش شدم با تلفنش تماس گرفتم اما متوجه شدم گوشی تلفن همراهش در خانه است. خودم را به کوچه رساندم و با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم، شلنگ آب در کنار خودرو افتاده بود، اما هیچ اثری از پدرم نبود. نگران شدم و زنگ خانه همسایه‌هایمان را زدم تا بفهمم کسی پدرم را دیده است یا خیر که با واقعیت هولناکی روبه‌رو شدم. یکی از بچه‌های محل گفت نیم ساعت قبل ۴ مرد با یک پراید به داخل کوچه آمده و با ضرب‌وشتم پدرم را سوار خودروشان کرده و با خود برده‌اند.» با شکایت این دختر جوان بلافاصله موضوع در دستورکار پلیس قرار گرفت و چند اکیپ از ماموران کلانتری برای رازگشایی از این حادثه وارد عمل شدند.

درخواست عجیب آدم‌   ربایان

چند ساعت بعد از این حادثه اولین تماس آدم‌ربایان با دختر گروگان‌شان معمایی پیچیده را پیش روی ماموران قرار داد. آنها در این تماس ادعا کردند اگر تا ٢۴ ساعت دیگر ۴‌میلیون تومان پول را برایشان کارت به کارت نکند پدر دخترک را خواهند کشت. پس از آن نیز مرد گروگان در صحبتی کوتاه با دخترش از او خواست تا هرچه سریع‌تر این پول را فراهم کند تا از شکنجه‌های آدم‌ربایان خلاص شود. وقتی ماموران در جریان این تماس قرار گرفتند از خانواده مرد گروگان خواستند تا به آنها بگویند امکان پرداخت این پول را با کارت بانکی ندارند و تنها می‌توانند ۴‌میلیون تومان پول نقد را در یک مکان به آنها تحویل دهند.

پلیس در یک قدمی آدم‌ربایان

در دومین تماس وقتی آدم‌ربایان در خواست خود را دوباره تکرار کردند دختر جوان این موضوع را با آنها مطرح کرد و قرار شد تا بامداد روز دوشنبه در محلی خارج از شهر تهران برای تحویل پول به آدم‌ربایان حاضر شود. ساعت ٣ بامداد روز دوشنبه درحالی‌که مرد ربوده شده در صندلی عقب یک خودرو پراید بود، به همراه ٢ نفر از آدم‌ربایان به محل قرار در یکی از بیابان‌های وردآورد آمدند. در همین لحظه عملیات پلیسی آغاز شد. ماموران بلافاصله وارد عمل شدند و توانستند مرد گروگان را از چنگال آدم‌ربایان نجات دهند. این درحالی بود که ٢ نفر از این باند آدم‌ربایی دستگیر  شدند.

١٧ ساعت شکنجه هولناک

مرد گروگان که آثار شکنجه روی بدنش نشان می‌داد ساعت‌های هولناکی را در اسارتگاه آدم‌ربایان سپری کرده است پس از آزاد شدن به ماموران گفت: «١٧ ساعت شکنجه‌ام دادند. صبح دیروز وقتی درحال شستن خودروام بودم ۴ مرد ناشناس با یک پراید من را ربودند و به پارک جنگلی چیتگر بردند. در تمام این مدت مرا مورد ضرب‌وشتم و شکنجه شدید قرار دادند و ادعا داشتند اگر خانواده‌ام ۴‌میلیون تومان را به آنها ندهند من را خواهند کشت. تا این‌که برای گرفتن پول، من را به همراه ٢ نفر سوار یک خودرو کردند و به یک بیابان دور افتاده رفتیم که در همان دقایق اولیه در عملیات پلیسی دستگیر شدند. من آنها را نمی‌شناختم اما در محله ما یک مرد باجگیر زندگی می‌کند که احتمال می‌دهم آدم‌ربایان نوچه‌هایش بوده و توسط او اجیر شده باشند.»

صبح روز دوشنبه ٢ متهم این آدم‌ربایی با انتقال به دادسرای جنایی تهران حرف‌های عجیبی را پیش روی بازپرس پرونده قرار دادند. راننده خودروی پراید با انکار مشارکت در ربودن شاکی پرونده گفت: «من راننده آژانس هستم و آن شب به من گفتند باید ٢ نفر را نزدیک وردآورد برسانم و بسته‌ای پول تحویل بگیرم. من هرگز از این ماجرای آدم‌ربایی خبر نداشتم و مسافران خودرو را هم نمی‌شناختم.»

متهم دیگر پرونده نیز گفت: «٢ همدستم من را طعمه قرار دادند تا به دام پلیس گرفتار شوم. آنها من را برای گرفتن پول‌ها و تحویل گروگان راهی محل قرار کردند و خودشان در جنگل چیتگر منتظر بازگشت من با ۴‌میلیون تومان پول ماندند، پس از این‌که دستگیر شدم پلیس مخفیگاه همدستانم را محاصره کرد اما آنها از آن‌جا گریخته بودند.» تحقیقات برای دستگیری اعضای فراری این باند آدم‌ربایی ادامه دارد.

این گروگانگیری درحالی رخ داده است که عاملان این آدم ربایی با مجازات ١۵ ساله حبس مواجه  هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ