قیمت و مشخصات “رنو ساندرو” ،تندر ۹۰ هاچ بک + تصاویر خط تولید
هر دم از این باغ بری میرسد… پس از سالها کشوقوس و وعده و وعید، درنهایت خط تولید رنو ساندرو در یکی از زیرمجموعههای سایپا به نام پارسخودرو افتتاح شد؛ اما این بار هم طبق روال معمول، این نسل پیشین آن بود که در مدار تولید جای گرفت نه نسخه نوین و بهروزش. گویا تقدیر بر این منوال قرار گرفته که سازندگان ایرانی به آخرین مقصد واماندگان تاریخ بدل گردند. بگذریم!
نسل نخست رنو/داچیا ساندرو در ماه سپتامبر سال ۲۰۰۷ میلادی پا به عرصه وجود نهاد و کمی بعد هم در نمایشگاه خودروی فرانکفورت، در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودرو در مرکز تکنولوژی رنو و با مساعدت شرکای منطقهای آن در برزیل و رومانی و بر مبنای پلت فرم لوگان تکوین یافت. پلت فرم به کار رفته در این خودرو B90 نام دارد و تنها تفاوت آن با نسخه سدان، در اندکی فاصله کمتر بین محورهای جلو و عقب آن است. در ماه اکتبر سال ۲۰۰۸ میلادی، نسخه کراساوور ساندرو که STEPWAY نام دارد توسط شعبه برزیلی رنو به بازارهای جهانی معرفی شد. این خودرو از پیشرانهای به حجم ۱٫۶ لیتری برخوردار و چند سانتی هم به لحاظ ارتفاع از نمونه عادی (ساندرو) بلندتر است.
در سال ۲۰۱۱ میلادی، نسل نخست ساندرو دستخوش فیسلیفت جزئی گشت و از همین رو سپر جلو، جلوپنجره و نیز چراغهای عقب آن به تیغ جراحی سپرده شد و در طرح کابین آن نیز اصلاحاتی چند صورت پذیرفت تا از این لحاظ به مدلهای روز رنو نزدیکتر گردد. این نسخه فیسلیفت شده، هنوز هم در کشور کلمبیا تولید میشود.
نکته جالب اینجاست که خودروسازان ما حتی زحمت تولید این نمونه را هم به خود نداده و در عوض، همان طرح اولیه را با بوق و کرنا در مدار تولید قرار دادند. نسل نخست رنو/داچیا ساندرو در سپتامبر سال ۲۰۱۲ میلادی جای خود را به نسل دومش داد و این نسخه هماکنون در رومانی، مراکش و برزیل و روسیه، آفریقای جنوبی در حال تولید است، یعنی همان شعباتی که پیش از آن نسل اول این خودرو در آنها عرضه میشد. نسل دوم رنو ساندرو در بازارهای جهانی بسیار خوب ظاهر شده تا آن حد که توانسته عنوان بهترین خودروی سوپرمینی زیر ۱۲ هزار پوندی را از سایت WHAT CAR? بریتانیا، کسب نماید. اگر چنانچه این مدل در ایران تولید و با بهایی مناسب ارائه میشد بازار بسیاری از خودروهای مشابه داخلی و وارداتی به جد مختل و روزگار خیلی از دردانههای کرهای و ژاپنی و…هم تیره و تار میگشت!
رنو ساندرو نسل اول که از بد حادثه! با همان ترکیب اولیهاش در ایران تولید میشود، از طراحی چندان زیبایی بهره نمیبرد و از حجم جعبهای و خشکی برخوردار و در بسیاری از نقاط بدنهاش نیز، زیبایی فدای قیمت گردیده است. چون سازنده اصلی یا همان رنو، در آن ایام قصدش بر آن بوده که ارزانترین هاچبک جهان را روانه بازار نماید؛ و ارزانی هم در بیشتر مواقع با زیبایی و هیجان دمخور نیست؛ اما با همه اینها، این خودرو از نمای نسبتاً معقولی در بخش عقب خود برخوردار است و استفاده از رینگهای آلومینیمی و قطعات بالنسبه باکیفیت در جایجای بدنه، نمایی ساده و تا حدی شاداب را برایش فراهم نموده است.
کابین این خودرو از ظاهری ساده و تا حدی زمخت بهره برده و تا اندازهای میشود آن را نسخهای اصلاح شده از کابین لوگان (تندر ۹۰) دانست؛ اما در عوض،از زیبایی و کیفیت بهتری نسبت به آن بهره میبرد. فرمان سه پره آن از طرح زیبا و عامهپسندی سود برده و پشت زمینه سفید رنگ نشاندهندهها هم به نوبه خود نظرها را کاملاً به خود جلب مینماید. با این همه،شاکله این کابین با استانداردهای امروزی فاصله بسیاری دارد و قابل قیاس با ساختههای نوین هیوندای و تویوتا و… نیست.
نسخه ساندرو که در ایران نیز تولید میگردد با چند پیشرانه متفاوت بنزینی و دیزلی به بازارهای جهانی ارائه شد. پیشرانههای بنزینی آن از ۱٫۲،۱٫۴ و ۱٫۶ لیتر حجم برخوردارند و پیشرانه دیزلی آن نیز از حجمی ۱٫۵ لیتری بهره میبرد. نمونه تولیدی در ایران هم از نوع ۱٫۶ لیتری میباشد که توان خروجی آن معادل ۱۰۵ اسب بخار و گشتاورش هم برابر با ۱۴۸ نیوتن متر است. سیستم انتقال نیروی این خودرو مشتمل بر یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی و همچنین یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار است که در کشورمان هر دو نوع آن عرضه خواهند شد.
به لحاظ ایمنی نیز رنو ساندرو نسل اول (نسخه تولیدی در ایران) توانسته سه ستاره را از موسسه ایمنی EURONCAP از آن خود نماید. این میزان از ایمنی تقریباً با نسخه سدان آن یعنی مدل لوگان و یا همان تندر ۹۰ برابری میکند. در عکسهای حاصل از این تست هم شاهد اندکی تابیدگی سقف خودرو در هنگام آزمون برخورد از نیمه جلو هستیم. همچنین نسخههای تولیدی در کشورمان به طور استاندارد به سامانههای ایمنی از جمله ABS،EBD و EBA مجهز هستند.
در مجموع و در بررسی از سایتهای گوناگون در اقصی نقاط دنیا، نکات مثبت این خودرو را میتوان در فضای کابین، قیمت مقرونبهصرفه، سواری مناسب، کیفیت ساخت خوب آن برشمرد و در مقابل هندلینگ نهچندان دقیق، کاربرد فراوان پلاستیک سخت در کابین و کمبود سامانههای ایمنی را از نکات منفی آن دانست. نویسنده یکی از نشریات چاپی هم که در چند سال پیش نمونه اتوماتیک رنو ساندرو را در پیست آزادی آزموده بود، گیربکس خودکار این خودرو را نمونهای خوب و همراه با تعویض دندههایی آرام برشمرد و آن را در قیاس با جعبه دنده خودکار ۴ سرعته پژو ۲۰۶ بهمراتب برتر دانست. ناگفته نماند که گیربکس خودکار پژو ۲۰۶ با هر تعویض دنده از خود ضربات ناهنجاری را به اتاق خودرو وارد میکند (جعبه دنده خودکار رنو ساندرو با نمونههای مشابه در مگان همسان است).
بهایی که برای این خودرو در نظر گرفته شده بین ۴۳ الی ۴۷ میلیون تومان است و در حال حاضر هم در این بازه قیمتی همتایان چندانی برای این خودرو متصور نیست و شاید بتوان نزدیکترین همتایان آن در ایران را پژو ۲۰۶ و MVM 315 دانست که اگر از ظاهر ساندرو فاکتور بگیریم، در بخش فنی و کیفیت از جایگاه برتری نسبت به این دو رقیب برخوردار است.
مشخصات فنی رو ساندرو
کد موتور: ۴KM696
حجم موتور: ۱۵۹۸ سیسی
توان: ۱۰۵ اسب بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۱۴۸ نیوتن متر در ۳۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت (در برخی منابع ۱۸۵ کیلومتر ذکر شد)
شتاب صفر تا صد: ۱۰٫۵ الی ۱۱٫۷ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی: ۶٫۷ الی ۸٫۲ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون جناغی
سیستم تعلیق عقب: محور پیچشی
سیستم ترمز جلو و عقب: دیسکی
استاندارد آلایندگی: یورو ۴
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۰۲۰/۱۷۴۶/۱۵۳۴ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۵۸۸ میلیمتر
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۱۸۵/۶۵ R 15
وزن: ۱۱۳۷ – ۱۱۷۲ کیلوگرم
حجم صندوق بار: ۳۲۰ لیتر
حجم باک: ۵۰ لیتر
ایمنی
۴ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو)
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم ترمز در حالت اضطراری EBA
کمربندهای ایمنی سهنقطهای
تجهیزات رفاهی
شیشههای برقی جلو و عقب
سیستم تهویه مطبوع دستی
آینههای جانبی برقی
چراغهای مه شکن جلو
رینگهای آلومینیمی
سیستم صوتی با قابلیت CD و MP3 و نیز رادیو AM/FM
و…
خودرو ساندرو مدل دستی با قیمت ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و مدل اتوماتیک با قیمت ۴۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش خواهد رسید.
ساندرو با طول ۴۰۲۰ میلیمتر و فاصله محوری ۲۵۸۸ میلیمتر بطور کامل از پلت فرم ال ۹۰ بهره می برد و در حقیقت می توان آن را ال ۹۰ هاچ بک نامید. این خودرو با موتور ۱۵۹۸ سی سی توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت را دارد و حداکثر گشتاور آن ۱۴۰ نیوتن متر است . حجم صندوق ساندرو در حالت عادی ۳۲۰ لیتر است که با خواباندن صندلی به ۱۲۰۰ لیتر می رسد.
مدیر برنامه ریزی استراتژیک گروه خودروسازی سایپا گفت : محصول جدید تندر ۹۰ با نام تندر هاچ بک یا همان ساندرو را با قیمت های بسیار نزدیک به قیمت های جهانی رونمایی کردیم که میانگین قیمت این خودرو در مدل دنده ای و اتوماتیک حدود ۴۵ میلیون تومان است .
قیمتا باید بیاد پایین
همه چی تو ایران بایدی شده هیچکس عاقلانه حرف نمیزنه .باید اینطوری بشه باید اونطوری بشه!!!!!!
بله ما محکوم به خریدن ماشینهای آشغال مونتاژ شده مثلا ایرانی هستیم
من دو ماه ی ساندرو خریدم وجدانا ناراحتم چرا اینقدر پولو حرام کردم رفتم تعمیر گاه مرکزی شماره یک سایپاه برا تعویض کمک عقب که صدا میده صد تا ساندرو بیشتر اونجا بود که ایراد های جزیی و کلی دارند مثلا ماشین من کمک عقب صدا میده درب عقب بالاش با پایینش دو سانت تو رفتگی داره صدای موتور برا سرعت گیری وحشناک داخل میاد مصرف سوختش بشدت بالاست خلاصه تعمیر گاه مرکزی خیابون دماوند رفتم میگه ماشینو بزار برو دو سه روز دیگه اگه تامین قطعه شد بشما تماس میگیریم .انصافا پشیمانم ولی مگه راه چاره ای هم دارم محکوم هستیم به آشغال خریدن خودرو های ایرانی که میتونند دقت بیشتری کنند ولی اساسا اراده ای برای محصول درست دست ملت دادن ندارند .
هیچ وقت نباید ماشینی که تازه وارد بازار شده رو زود بخرید, چون اولش مشکلاتی داره… ما الان ال ۹۰ فیس لیفت داریم خیلی عالیه نه صدا داره هم مصرف خوبی داره هم موتور قوی ای داره هم قیافش جالبتر شده نسبت به ماشین های هم قیمت خودش از همشون بهتره
نه در مشخصات فنی و نه در ظاهر برتری نسبی به ۲۰۶ نداره. ظاهر از پشت در حد پراید ۱۱۱
قیمت نیز در نمونه دنده دستی ۷ تا ۸ میلیون بالاتر از ۲۰۶ تیپ۵ و در نمونه اتوماتیک نیز ۷ میلیون بالاتر از ۲۰۶ تیپ ۶ هست.
علی . مذخرف تحویل نده . برو پلی استیشن بازی کن .
از ۲۰۶ خیلی قشنگترم هست
داری ۲۰۶ اشغال چینی و با این مقایسه می کنی؟
ماشین های ایرانی ای که ۱ سال نشده داشبوردش به صدا در میاد و هزار مشکل دیگه.
خخخخخ حالت خوبه؟ یکی برای این دعا کنه… باو این ماشین صدتای این ماشین های پژو که چینی شده بدرد میخوره نه این ۲۰۶ های مزخرف که حتی پژو پارس قوی تر هست حالا میگه ۲۰۶ از ال ۹۰ بهتره برو یکم مطالعه کن بعد حرف بزن , دعا یادتون نره ????
حالا خوب یا بد…رعایت ادب بهتر از هر چیزیه
این اشغالی که میخوان بندازن ساندرو اصلی رنو نیست ساندرو از خود دراوردنیه
http://www.renault.co.za/cars/sandero/index.html
به سایت رنو فرانسه برید و ساندرو اصلی را ببنید اونم نه با این قیمت ۲ برابری:
لطفا در صورتی که اطلاعات کامل دارید نظر بدید اونی شما میگه ۶۰۰۰یورو است البته ۷۵ اسب بخار قیمت ۱۰۵ اسب بخار ۱۰۰۰۰ یورو میباشد در ضمن این ماشینی که در ایران مونتاز میشه مربوط به سال ۲۰۰۸
میباشد اگر قطعات مشترک با ال۹۰ نداشت وبه صورت فول سی کی دی وارد میشد باید قیمتی در حدود ۶۵ میلیون داشته باشد مثل داستر
اقایان متخصص یک این مدل ۲۰۰۸ هست اونی که می فرمایید نسل دومشه دوما بله اگر قطعات پژو ۲۰۶ اصل بودن حتی از هیوندا ای ۲۰ و یاریس هم سر تر بود ولی متاسفانه الا چینیزه شده و… تو ماشین و ساندرو الا باکیفیت ترین خودرو ارزان قیمت هست و یک سرو گردن از هم رده هاش بالا تره این خودرو نیز مثل ال ۹۰ هست در ابتدا هیچ کس در ایران قصد خریدش رو نداشت اما بعد از یک سال اکثریت مردم را به خود جلب کرد
خوب سوال اینجاست که چرا به تکنولوژی ۱۰ سال قبل افتخار می کنیم و به اسم فرانسه به ملت خورد می دین!؟
دوست عزیز، مگه تکنولوژی ۲۰۶ یا ۴۰۵ و پراید مال کی هست ؟
قیمت نزدیک به قیمت جهانی! جالبه ما رو چی فرض کردن! با کجا رقابت می کنند باید ازشون پرسید مگه این ماشین جای دیگه ای تولید می شه! تکنولوژی عصر بوق با تبلیغات امروز! مدل جدیدشو با این قیمت تولید کنید از دستتون ببوسیم!
با سلام
خدمت شما من از این ماشین خریدم و خیلی هم راضی هستم اما چرا شرکتهای تولید کننده از رنگهای مختلف این ماشین به بازار نمیدهند تا تبلیغی برای کار خودشان شود اگر من همین ماشین را با رنگ قرمز یا آبی داشتم توی خیابونها بیشتر جلب توجه میکرد و این برای شرکت تولید کننده بسیار تبلیغ خوبی بود
سلام دوست عزیز منم میخوام این مدل بخرم .شما واقعا راضی هستین؟؟اخه خودم ۲۰۶ دارم میخوام عوض کنم ساندرو بخرم
با سلام
من مدل اتومات این خودرو را خریداری کردم و جهت اطلاع کاربرانی که قصد خرید این خودرو را دارند عرض میکنم به هیچ عنوان از خرید این خودرو ناراضی نیستم و نسبت به ۲۰۶و ۲۰۷که قبلا داشتم انتخاب فوق العاده خوبیه و از نظر سواری با هیچکدام از خودروهای داخلی قابل قیاس نیست
راست میگه جیره خوار سایپا ..چند میگیری تبلیغ میکنی برای این اشغال از رده خارج
داداش چرا فکر می کنی جیره خوریه؟؟؟؟؟/
فعلا وضع مملکت ما اینه… تو این رنج قیمت بهترین و با کیفیت ترین خودرو هست.
چرامسئولین بفکر ماشین خوبی نیستندوبااین ماشینهای بنجل مردم را به کشتن می دهندوکمی از فناآوری موشک را خرج ماشین کنید،خوهش میکنم برای صنعت خودرو قاتل تبلیغ نکنید.
خدمت همه شما عرض کنم که این دوستانی که دارن تقدیر تحسین از این خودرو میکنن همشون حقوق بگیر خودرو سازها هستن من داداشم سال ۹۰ اونجا کار میکرد تو قسمت بازاریابی یه تیمه ۳۶ نفره که کارشون هر روز سرک زدن تو همه سایتهای مرتبط به خودرو فقز هم بد خودرو چینی میگن این ترفندها قدیمی شده همه خودروها ساخت داخل اشغال هستش تا الان خودم به این سن ۴۴ سالگی رسیدم رنو داشتم پژو داشتم همشون بعد یک سال صدا میفتن رنو باز یه خورده بهتره ولی قیمتشون نصف اینکه دارن به مردم میندازن الانم یه مزدا ۳ مدال ۸۶ گرفتم هم قیمت همین ساندرا که اسمش شرف داره به کل ماشین
باریکلا به تو که مزدا داری عکسشو بنداز شب ها که میخوای بخوابی بزار بالا سرت.
بعدم هر ماه برو کارت بانکیتو چک کن شاید چیزی واست ریخته باشن.
چرا به دیگران توهین میکنی فکر میکنی عقل کلی.
خب راست میگه دیگه جیره خواری خب
آقا چرا بحث میکنین؟ گفته ال ۹۰ هاچ بک ککککککککککککککککککک . یعنب ال ۹۰
دوست من این مزدارو که میگی نگرفته اولین خرجی که بزاره رو دستت، هزینه قطعات رو عرض می کنم، کمر میشکنه که …
همان ال ۹۰را کردن ساندرو.
نه واقعا شما خیلی باحالید حتما میخریم هههه 😀
میخوای بخر میخوای نخر اوسگل
یک دقیقه دوستان آروم باشن…………….
۱عزیزان قیمت ماشین در ایران گران است و دارن تا … ماشینای آشغالیو به مردم میندازن
۲٫ اونطور که خبرش به دستم رسیده قراره خودرو های آمریکایی رو به بهترین قیمت به مردم بدن البته اگر ایران خودرو و سایپا … نکنن
۳٫مردم اگه عقل داشته باشن ماشین نو ایرانی نمیخرن و سایپا و ایران خودرو رو ورشکسته بکنن تا بفهمه ماشینی که داره به عراق میده ۴ ملیون نباید به هوطن ایرانیش بده ۲۰ میلیون
عزیزانی که میگن خوردوی ملی خوب است …خودروی ملی خوب است وهمینطور پشت سر هم شعار میدن
به اطلاعشون برسونم ۱ قیمت هارو تا … نبرید بالا
۲ ماشیناتون در عرض ۸ ماه شروع میکنه به خراب شدن و یه چیز خنده دار اینه… در بعضی ماشیناتون موقع بسته شدن صدای ماشین اسباب بازی میده و مورد داشتیم در راننده رو باید محکم بهم میزدی تا بسته بشه
خواهشا برید خودتونو ماشینای مسخرتونو درست کنید
بعد بگید خودروی ملی خودروی ملی
واقعا باید دست شرکت هایی که ماشین های خارجی وارد میکنن رو بوسید
حتی وارد کننده های ماشین های چینی
محمد جان بالاخره شما این ماشین و دوست داری یا خیر.
عزیزم پراید تو عراق ۶۰۰۰ دلار آمریکاست. این ۴م رو از کجا آوردی؟!!! ببین بر اساس حرف اصغر آقا و ممد آقا و خدیجه خانوم دم نونوایی نظر نده. برو عراق ببین چنده.
جیره خواری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
۷۰۰دلاره، از اصغر آقا هم نپرسیدیم خیالتون راحت.
دوست عزیز سال ۲۰۱۴ من اربیل عراق بودم قیمت پراید ۵۰۰۰ دلار بود چرا میگین ۴ میلون تومان . ۴میلیون پول یه پکیجه نه خودرو
چرا چرت میگی ؟؟؟ حرف خیلی از اونایی که مطالعه نمیکنن و فقط حرف میزنن رو نزن, اخه تو بابات عراق بوده یا خودت؟ برو عراق بعد بیا … همین طور وایسادی …, ایران داره تو عراق میجنگه بعد پراید صادر بشه ۴ تومن؟ برو عراق با ۵۰۰۰ دلار باید بخری دیییییوانه, از روی عقلت حرف بزن نه عقل بعضیا , ای بدم میاد از این جور ادما
به نظر من نسبت به ماشینایه دیگر تولید داخل در این رنج قیمت خوبه…اما …یه ماشین خوب رو هم واسه ما روا نمیدونن.
سلام بخدا من رانا دارم بد نبود حالا میخواستم این ماشینو بگیرم میشه لطفا راهنماییم کنید. و اگر این ماشین و پبشنهاد نمیدید با مبلغ ۵۰ میلیون چی بخرم بهتره؟
make tondar l90 dashtim razy boodim valy mighan tondar l90 jadid khob nist
این ماشین واسه یک خانم یا دانشجو خوبه به قیمت ۱۵ تا نهایت ۲۰ تومان اگه بخوان گرون بدن والبته قسطی
امین
دوستان کسی که این خودرو را داشته نظر بده چون من هم بیشتر از ۵۰ تومان نمی تونم هزینه کنم فقط از ۲۰۶ هم بعلت اینکه سریع دزد درش باز می کنه دل خوشی ندارم.
سلام من ازسال نود ال نود پارس خودرو داشتم حالا ماشین رافروختم وساندرو میخوام بخرم خدای از ماشینهای دیگه هم سطح خود بهتر است من قبولش دارم یکبار تعمیرگاه نرفتم، عالمی گنبدکاووس
سلام ببخشیدبه نظرشماپاس بخرم بهتره یا این ماشین
سلام داداشی من که خریدم امتحانشم کردم من هم ۴۰۵ داشتم هم ۲۰۶ جفتشم آشغاله مخصوصا این پژو پارس که آخرت آشغاله باز ۲۰۶ بهتره ولی صفر نخر مدل ۸۹ تا ۸۷ تمیز گیرت اومد بخر. اشتباهی که من کردمو نکنین. حالا کاری ندارم اگه ماشین صفر میخوای بخری رنو ساندرو واقعا عالیه من خریدم میتونی بیایی ببینی باهم سوار بشیم خوت تصمیم بگیری.
آقایون من این ماشینو خدیدم قبلشم ۲۰۶ تیپ ۵ فول داشتم مدل ۹۴ صفر خریدم خدا لعنت کنه ایرا خورو رو با فلاکت ۲۰۶ فرختم بعد ۲ماه همه جاش به صدا افتاد کارشناس می گفت رنگ گلگیرش یکی می گفت تعویض حالا رنو ساندرو خریدم واقعا عالیه هم از لحاظ جاداری هم شتاب و نرم دنده عوض کردن و بی سروصدا بودنش واقعا لذت میبری باهاش عکسش شرف داره به ماشینایه ایرانی اون محصولات ایران خودرو آشعال باید اسمشونو بزارن آشغال خودرو نه ایران خودرو
این ماشین عالیه ولی اون نامردی که من از دفترش خریدم چون این ماشین نیست هنوز کم هست بهم گرون فروخت ۵۵میلیون و پانصد ولی دیگه خریدم ازشم راصی هستم.
به نظر من ماشین خوبیه ال۹۰ خودش از نظر موتور خیلی خوبه خیلی هم ماشین جا داریه حاچ بگش هم خیلی قشنگه از نظر من کلا رنو (ال۹۰-داستر-مگان) همشون خیلی خوبن ۲۰
دوستان این ماشین عالی و بی صدا ست. مصرفش تو شهر و جاده مثل ال۹۰ هست اتاق جاداری داره ولی از بیرون کوچکتر دیده میشه سنسور پارک حتما می خواهد. صندوق عقب را باز کنی واقعا تعجب می کنی ماشین حاج بک همچنین صندوق جاداری داشته باشه .من می خواهم شبکه اش را رنگ کنم همرنگ بدنه بشه .آدم باورش نمیشه این ماشین در ایران تولید میشه خیلی باکیفیت مونتاژ شده.
آقا مهدی قیمتش چند بود؟
سلام دوستان به اعتقاد من توی این رنج خرید کردن اگه برید جک j5 بخرید خیلی خیلی بهتره من دارم خداییش خیلی راضیم دوستم هم ساندرو خریده میگه ماشین تو خیلی بهتره یعنی هر دوتامون ماشین همدیگه رو امتحان کردیم خداییش جک با موتور و گیربکس میتسوبیشی یه سر و گردن بالاتر بود .
جک زیباتر جادارتر نرمتر پرشتاب تر مصرفشم صدی ۷ هست امکاناتش هم بیشتره و زیباتر شما همون داشبوردش رو مقایسه کنید ببینید چقدر زیباتره توی چینی ها جک خداییش خیلی خوب در اومده
سلام
واقعا گرون میدن این خودرو رو . چه خبره بابا الان توبازار ۵۰ تومن قیمت خورده.
این همه وقت و انرژی و سرمایه و پول کشور رو هدر میدیم که بریم خودرو از رده خارج فرانسه رو مونتاژ کنیم. مگه از این فرانسوی ها چی کم دارند دانشمندان و جوانان ما. بخدا هیچ چی کم ندارند اگر اراده کنند ایرانی ها فرانسه و کل خودروسازیشو له می کنند. ولی افسوس که کسی دنبال سرمایه گذاری روی جوانان و تحصیل کرده های ایرانی در ضمینه خودرو نیست و خودروسازان فقط به فکر بازار داخل و فروش فوری و رسیدن به سودشان در عرض یک هفته هستند.یک خودرو مگه چی داره یک شاسی و ۴ تا چرخ و یک موتور . از فناوری نانو و هوا فضا و نیروگاه هسته ای که الان ایران پیشرفت قابل توجهی توش کرده سخت تر نیست که.
یک ۲۰۶ تیپ ۵ دراسفند ۹۴ باموتورتی یو ۵ خریدم. مصرف سوخت بیشتراز ۱۰ لیتردر ۱۰۰ کیلومتردرسیکل ترکیبی است. سروصدای زیاد بدنه وموتوردارد. کیفیت بسیارپایین بوده وشتاب بسیارکمی دارد آنقدرکه دردنده یک موقع راه افتادن خاموش میکند… درسربالایی نیزراه نمیرود…. برخی قطات مانند جعبه فیوز با سیمهای خودش آویزون است و نصب نشده.
با سپاس ازمسئولین ایران خودنرو آشغال برو، که هرروزرا بدترازدیروز ساخته اند. تعمیر گاه مجاز نیز در مقابل شکایت بنده در مورد مصرف بالای سوخت میگوید: برو آقا ۱۰ لیتر که خیلی خوبه بعضی از تولیدات جدید ۲۰۶ تا ۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر مصرف دارند…
ایکاش به جای ۲۰۶ آشغال یک آی ۲۰ یا ال ۹۰ … یا میراژ،میخریدم. واقعاً اشتباه کردم.
متاسفم برای کسایی که این اشغال را میخرن با کلی افتخار ازش تعریف میکنن.
فقط سرتون کلاه گشاد رفته و باز تعرف و تمجدید میکنید.
نه ظاهر و نه طراحی و نه قیمت مناسبی داره….
من ال ۹۰ داشتم کلا ماشین ساده ای بود. هیچ چیز قابل تعریفی نداره….فقط مردمی که از پراید پیاده شدن سوار تندر شدن ازش تعرف میکنن.
تندر و این ناشین محصول رومانی هست و برای جهان سوم تولید شده. این خودرو بهترین درامد برای تولیدکنندگان است.
تعویض صفحه کلاج تندر فقط ۹۰۰ هزار ت است جرا چون باید کل موتور بیاد بیرون….
حتی لز لحاظ فنی جایی برای تعریف باقی نگذاشته…
اگر رادیاتور خودرو سواراخ یا خراب شه بلید کل جلوبندی را بیاریید پایین….
بازم تعریف کنید ولی گول نخورید دوستان….
ارزش این خودرو ۲۵ تا ۳۰ میلیون بیشتر نیست.
یا حق
بله درسته ولی چاره ای نیست
تنها مزیتش به ماشینهای دیگه اینه که موتور گیربکس باکیفیتی داره
و مثه پژو خودبخود اتیش نمیگیره ………………………
ماشین رانا خریدم بعد از ۸ماه با ۴ میلیون ضرر فروختم از بس مدام خراب میشد و روشن شدنش
شانسی بود شاید بیش از ۱۶ بار جهت تعمیر به نمایندگی بردم اخر نمی فهمیدن چه دردشه
همشون مشکل برقی دارند وافعا ماشینه آشغالیه نخرید قبل از خرید با اشخاص فنی میکانیک
یا با بنگاهها مشورت کنید
منم سال ۹۲ رانا خریدم تا حالا جعبه دنده و صقحه کلاچ و موتور شیشه بالا بر و سنسور اکسیژن و موتور شیشه شور را عوض کردم به غیر از اینکه هر روز دستم بهش بنده خدا لعنتشون کنه میخوام بقروشم ساندرو بخرم به نظرتون این ماشین خوبیه یا مثل همون رانا است
فقط خدا میدونه ولی تا حالا کسانی که این ماشینو گرفتن راضی بودن
سلام دوستان من رو راهنمایی کنید من از نمایندگی شهرمون بایک نفر که درتاریخ ۹۴/۱۰/۲۵رنوساندرو گیربکس دنده ای ثبت نام کرده بودودرتاریخ
۹۵٫۲٫۲۵تکمیل موجودی کرده بود قراردادصلح امضا کردیم ومن ان خودرو راخریداری کردم ولی متاسفانه تاکنون یعنی تاریخ۹۵٫۳٫۲۵تاکنون خودروام راتحویل ندادند می خواستم بدانم کسی هم اینکاروانجام داده یانه اگرجواب مثبت بود ماشینوش تحویل گرفته یا نه ودوم اینکه آیا شرکت بابت تاخیر بیش از یکماه رو خسارت میدهد یانه ممنون از کلیه دوستان با معرفت.
تو ایران همه چی اجباریه .مجبوریم بخریم .اما قیافه نداره کیفیت که داره .کلا رنو اینجا اسنبل میشه .با این مبلغ باید اتومات چینی سوار شد
خداوکیلی قیافه ی ۲۰۶ خیلی قشنگ تز اینه حتی قیافه ی ال۹۰ هم به نظر من قشنگ تر از اینه فنیشم که همون ال۹۰ قیمتشم که باز همون فقط یه فرقی داره اونم اینه که کوچیک تر شده صندوق مثل دریای ال۹۰ نداره من خودم میخوام سیستم صوتیه ماشینم تنظیم کنم(ال۹۰) میرم تو صندوق کامل، در کل هم قیافش داغونه هم قیمتش فنیش اگر مث ال۹۰ باشه از ۲۰۶ بهتره اما اگر …. پس آشغال به تمام معنا.(انصافا نگید فنی۲۰۶ بهتره جفتشو داشتم ۲۰۶ تو سربالایی جونش در میره)
سلام من این خودرو رو ٢ ماه پیش خریدم
خداوکیلی خیلی ازش راضی هستم از هیچ لحاضی اضیتم نکرده اصلا با کولر روشن تو سربالایی خیلی از ماشینایی که هم قیمت خودشنو میگیره
بازار دست دومش خوبه ولی ماشین چینی کلی میاد زیر قیمت بازاره دست دومم نداره
فقط تنها ضعفی که داره جلو داشبوردش خیلی سادست
ولی از لحاظ قشنگیش واقعا ماشینه خوش اسپورتیه من یه دونه نقره ایشو چند روز پیش دیدم که رینگشو عوض کرده بود واقعا خیلی خوشگلتر شده بود ماله من سفیده اتوماته
نسبت به هاچ بک بودنش چون پشتش قوص داره صندوقش خیلی جاداره
کولرشم تو هر شرایطی عالیه
حسن دیگش مصرف بنزینه پایینشه لیتر٨/٩
شتابش عالیه
خلاصه تو این رنجه قیمت نصبت به رقبای چینیش بهترین گزینه اتوماته
سلام در راستای نکات مثبتی که علی اقا فرمودن،فضای کابین خیلی خوب بعلاوه سواری نرم و میشه اضافه کرد ،گیربکس اتومات تعویض دنده اروم و راحتی داره اینو درمقایسه با جعبه دنده اتومات چهارسرعته ۲۰۶عرض میکنم ،توی پژو باهربار تعویض دنده ضربات عجیبی و صداداری به اتاق وارد میشه ،نمیدونم تکنولوژیش چیه ولی در مقایسه با گیربکسای اتومات چینی برای تعمیرکارا اشناتره از چندتا از افراد باسابقه توی کار تعمیرات و لوازم یدکی اطلاعاتی گرفتم میگن گیربکس ساندرو همون گیربکس مگان هست ،من نقره ایشو دارم ظاهرش هم خوبه بااین رنج قیمتی میخاستم برلیانس و که اپشنا ی بیشتری ازجمله سان روف و تودوزی بهتری داره بردارم ولی جدا مشخصات فنی این ساندرو یه سروگردن بالاتره از برلیانس
من یه خانم هستم و زیاد از ماشین سر در نمیارم اما سال ۹۴ یه ۲۰۶ sd از ایران خودرو گرفتم که اولا قیمتش یک و نیم ملیون از بازار گرونتر بود و دوم اینکه خیلی سرو صدا میکرد و مدام روغن کم میکرد و حتی دادم یک قطعه اشو عوض کردن ولی بازم روغن سوزی میکرد تا اینکه بعد ۵ ماه با ۵ میلیون تومن ضرر فروختم
حمایت از تولیدات داخلی خوبه ولی نه به این شکل که خیانت به ملت هست
ما چ گناهی کردیم ک تو این خرابه ب دنیا اومدیم
اخه چنددرصد مردم پنجاه میلیون دارند باید اکثرمردم درحسرت بمونند
سلام ترو خدا بی غرض راهنمایی کنین رفتم نمایندگی میگه اتومات نقره ای تحویل یه روزه ۵۳ ملیون ظاهرشو دیدم خوبه فنی چطوره میشه روش حساب کرد یا نه یه خواهش به همدیگه توهین نکنین با توهین هم خودتون ناراحت میشین هم طرف مقابل حیفه بخدا
با سلام خدمت همه دوستان….
حدود یک ماه هست ک مدل اتومات این ماشین گرفتم..خداییش ماشین خیلی خوبیه..ب نظرم توو رنج قیمت ۵۰ تومن بهترین گزینه س .. داخل ماشین واقعا بی صداس..گیربکس اتوماتش خیلی خوب عمل میکنه و تنبل نیس،مطمئنم از همون اول جذب عملکرد گیربکسش میشین..موتورش هم ک همون ال ۹۰ هستش..
ولی خب،از نظر اپشن و ظاهر داشبرد و…خب رنو هست دیگه..انتظاری ازش نیس..تازه شنیدم ک اپشن های مانیتور و دوربین عقب رو هم میشه با یک میلیون وسیصد ب ماشین اضافه کرد…
راستش اصلا سراغ ماشینای چینی نرفتم، چون پر واضح هست ک کیفیت قابل تعریفی ندارن و البت ک موقع فروش ارزش پول ادم از بین میره…خلاصه،ب نظرم ادم جایی نمیخابه ک زیرش اب بره!!
اگه هم میخای ماشینایی مث سوناتا۲۰۰۸ یا مزدا ۳ کارکرده بگیرین،حتمن ب فکر خرجهایی ک ممکنه روی دستتون بذاره،باشین..
خلاصه..این ماشین،خوبه و انتظارتون براورده میکنه..
ایشالا ک هر ماشینی میخرین با دل خوش ازش استفاده کنین و لذت ببرین..
توی این رنج قیمتی ماشین خوبی هست منم با اقاامیر و علی اقا موافقم
ال ۹۰ ( لوگان ) و ساندرو اصلا محصولات رنو نیستند٬ اصل این ماشینها تولید داسیای رومانی است، چرا این ماشینها در ایران با آرم رنوی فرانسه فروخته میشوند ؟؟؟؟؟
من ۵ ماه پیش خریدم آشغال به تمام معنا- کمک فنرها خراب هستند- چراغ ها از داخل می شکند و صدای زوزه از موتور در سرعت ۸۰ مشخص است که از گیربکس اتومات است خدمات پس از فروش هم که افتضاح واقعق سراغ این ماشین نروید.
۲۰۶تیپ ۵ کجا این کجا پشم ۲۰۶ هم نمیشه چه اسب بخاری سرعتی شتابی ظاهری فقط شاید از لحاظ بدنه محکم تر باشه وگرنه تو تمام موارد زیر ۲۰۶ هستن ن این ۴۰۵ پرشیا ریو تندر سمند ام و ام هم همینطور
سلام این ماشین محصول رنو نیست محصول پارس خودرو است که نصف سهام این شرکت رو سایپا خریده بنابراین نصفش پرایده. در واقع سه تا صاحب دارد رنو، سایپا و پارس خودرو . تکلیف مشخص نیست که کدامیک پشتیبانی پس از فروش رو انجام می دهند. اصلا با اون تندر ۹۰ سال ۹۰ و ۹۱ قابل مقایسه نیست . این ماشین حرفی برای گفتن نداره . سقفش صدا می دهد که علت آن مشخص نیست. گیربکس ضعیف داره که گاها صداهای نامربوط ازش خارج می شه مثل صدای سوت. کلی از وسایل های بکار رفته در اون چینی درجه ۳ هست. من چند ماهه گرفتم پشیمون هستم. خود شرکت به من گفت که ماشین ایرانی همینه اگر ناراحتی ماشین خارجی بخر. گول ارم رنو پشت ماشین رو نخورید در واقع پراید اتومات رو دارید می خرید ۵۰ میلیون تومان. همون ۲۰۶ چینی ایران خودرو خیلی بهتره لااقل تکلیفش مشخصه و می تونن تعمیرش کنند این رو حتی تشخیص عیب هم نمی تونند بدهند. کمک های عقب کلا خراب هستند و سیلندرهای ماشین قدرت مناسب تولید نمی کنند و مصرفش خیلی بالاست . در کل احساسی در خرید این ماشین و یا هر ماشین دیگری عمل نکنید و قبلش تمشورت کنید. اگر هر سئوالی داشتید از من بپرسید خوشحال می شم کمک کنم من از اولین نفراتی بودم که این آشغال (پراید اتومات چینی) رو خریدم و کاملا پشیمون هستم الانم گذاشتمش بنگاه ماشین تا بفروشمش.
چشم حتما میایم از شما میپرسیم با این تحلیلت
اون جمله نصفش پرایده هلاکم کرد ……..
به نظر من نهایت کم لطفیه من ازش راضیم شاید یک یا چند مورد اینجوری بشه بخاطر اینکه مااصلا خودروساز نیستیم و فقط مونتاژ میکنیم به هر حال دست سرهم کننده ایرانی توشه ممکنه کارگرای محترم خط تولید کم دقتیایی داشته باشن
سلام دوستان من ساندرا خریدم واقعا مزخرفه نگاه قیافش نکنید واقعا مزخرفه
سلام. من ۲۰۶ اس دی مدل ۹۰ دارم و اصلا تا به حال با آن مسافرت نرفتم فقط از خانه تا سر کار و تا به حال هم هیچ مشکلی نداشته و تصادفی هم نیست. می خواستم با کسایی که تجربه خرید رنو ساندرو را دارند مشورت کنم. بودجه ام در حد ۵۰ تومان است و دو خودرو ساندرو و برلیانس را پیشنهاد کرده اند. لطفا راهنمایی کنید آیا ماشین خودم را نگه دارم یا با تعویضش با ساندرو یا برلیانس ضرری نمی کنم؟ متشکرم
از نظر من همونو داشته باش ، حیفه تو ایران بخوای پول واسه ماشین بدی ، وقتی اذیتت نمیکنه پس دلیلی نداره پولتو حروم کنی بعدش بیای ببینی ماشینت آشغال از آب در اومد
سلام میخوامl90بخرم نوع اتوماتیک به نظرشماچطوریه اونایی که استفاده کرده اندلطفاراهنماییم کنید
دنا بخر فوق العاده هست
ساندرو نخرید- خدمات پس از فروش نداره- ازش خسته می شید. جذابیت رانندگی نداره- در طولانی مدت خسته می شوید. پراید اتوماتیک= ساندرو. زشت زشت. بی کیفیت
حداقل بی دلیل اتیش نمیگیره
جالبه ها…… یکی از دوستان فرمودند اینایی ک توی این سایتا اینچوری دارن سنگ این ماشینارو ب سینه میزنن اهالی واحد بازاریابی خودروسازها هستن….. کم کم داره باورم میشه D:
سلام لطفا کمکم کنید
میخوام ماشین بخرم بین ۳۵ تا ۴۵ میلیون
ظاهر خیلی مهم نیست
کیفیت مهمه و خدمات پس از فروش
چی بخرم
ممنونم از همه لطفا راهنماییم کنید
همین ساندرو رو بگیر موتور گیربکسش رنو هست . این ماشین تو انگلستان ۳۰ تومنه اینجا باید دوبرابر پول بدیم ولی چاره ای نیست وقتی با پراید وانت ۲۱ میلیونی مقایسه میکنم میبینم همه چی اینجا گرونه
لعنت به اون مسولینی که خون ملت رو تو شیشه کردن
داشبوردش شبیه قورباغه ای است با چشمان ورقلمبیده ک دهنشو بااااز کرده … حیف ک تغییر ندادن .. ولی شکلش خوشگله . … قیمتش هم خییییلی گرووونه
سلام دوستان
به نظرم محصولات خوردویی ایران با هزینه ای که میکنید واقعا مسخره اس از خودروهای دست دوم خارجی استفاده کنید بهتره
سمند – پارس و ۴۰۵ رو تجربه کردم امیدوارم تولیدش متوقف بشه با این قطعات مزخرف و تولید داخل با چه بهایی خودروشون رو میفروشن
جنایت فروش خودرو به مردم کم پول از جنایت هیتلر بدتر و شرم آورتره
والا دوستان من الان ده ساله ریو دارم و تنها خرجی که کردم تعویض لنت ترمز بوده نه به صدا افتاده و نه قدرت موتور تغییر کرده و علت متوقف کردن تولیدش همین بود که سودی در تعویض قطعات برای سایپا نداشت الان هم ریو ۲۰۱۶ وارد بازار شده که کلی اپشن داره با ۸۰ میلیون قیمت و ظاهرش به تمام خودرو های موجود می ارزه
با سلام دوستان بنده از ٨/٩۵ این ماشینو دارم قبلش اس دى و پارس بعدش ٢٠٧ اتومات داشتم هرکدوم از اینارو ٢ الى ٣ سال سوار بودم. از وقتى ساندرو خرید حس خوب بهش دارم و خیلى ازش راضى هستم.
موفق باشید نیما از تبریز
خداوکیلی چجوری روتون میشه ۲۰۶ چینی را با ساندرو مقایسه کنید ؟
۲۰۶ تیزه ؟ اره ولی وقتی صفرشو گرفتی گیربکسش صدا داد میفهمی چه ماشینیه
رفیقم ۲۰۶ صفر گرفته هر هفته نماینمدگی باس بره گیربکس ایراد داره . چراغ عقبش میسوزه . مصرف سوختش بالاست
یطورایی منو یاد اوپل انداخت ولی پول که ندارم که بگیرمش فقط یاد گذشته ها میافتم و افسوس که اشتباهات زیادی داشتم به نظرم درب صندوق صدا بدهیا صندلی عقب جیرجیر کنه این ایراد توی این سگمنت تقریبا عادیه کلا هرجاش صدا بده فقط موتور گیربکس اوکی و روان باشه مشکلی نیست
اقا چرا ما ایرانیا اینجوری هستیم . من ساندرو رو تو سایتا چک کردم همه گفتن اه اه این چیه ۲۰۶ بهترشه . میری ساینا میبینی تا همه گفتن اه اه . میری ۲۰۶ میبینی همه گفتن اه اه اشغاله . میری پراید میبینی همه گفتن اه اه . واسه ما که حدود ۴۰ تومن پول داریم اینم با کلی وام و قرض قوله بلاخره یکی رو باید بخریم . اخه این چه بساطیه .
با تشکر از saten.ir