مقایسه عملکرد ولاسکو و کواچ در تیم ملی ایران + جدول و آمار

0
تیم ملی والیبال با ارائه بازی هایی دور از انتظار و ایستادن روی پله هشتم جام جهانی ژاپن را به پایان رسانید تا برخی این نتایج را حاصل عملکرد ضعیف سرمربی صربستانی این تیم بدانند و برخی نیز از وی حمایت کنند.

جام جهانی ۲۰۱۵ والیبال به پایان رسید و تیم ملی والیبال ایران با شکست دادن مصر در ایستگاه پایانی روی پله هشتم این رقابتها ایستاد تا نسبت به دوره قبلی این رقابتها یک پله صعود داشته باشد.
شاگردان کواچ در این مسابقات ۴ برد (برابر ونزوئلا، تونس، ژاپن و مصر) و ۷ شکست (برابر ایتالیا، آرژانتین، لهستان، آمریکا، روسیه، استرالیا و کانادا) در کارنامه خود ثبت کردند. با توجه به نتایج ۲ سال اخیر تیم ملی این کارنامه برای علاقه مندان والیبال بسیار ناراحت کننده و آزاردهنده بود.

والیبال ایران از سال ۲۰۱۱ با خولیو ولاسکو شخصیت جهانی پیدا کرد تا در میان مدعیان بزرگ این رشته به عنوان یک رقیب قابل احترام و نه زنگ تفریح تیم های آسیایی به حساب بیاید. ولاسکو پس از حدود ۳ سال در میانه راه از ایران جدا شد و روی نیمکت تیم ملی کشورش آرژانتین نشست تا اسلوبودان کواچ صربستانی جانشین این مربی باتجربه روی نیمکت والیبال در حال پیشرفت ایران شود.

برخی می گویند والیبال با ولاسکو به مراتب بهتر از کواچ نتیجه گرفت و کواچ در حد و اندازه نیمکت ایران نیست. در مقابل برخی هم انتظار دارند به کواچ جوان فرصت بیشتری داده شود، چرا که با کواچ نتایج به مراتب بهتری نسبت به زمان ولاسکو به دست آمده است.

نتایج جام جهانی والیبال بیوگرافی کواچ بیوگرافی خولیو ولاسکو اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

این گزارش بدون جانبداری از هر کدام از طرفین به بررسی عملکرد این دو مربی برجسته در دنیای والیبال پرداخته است، نتایجی که نکات جالبی را عیان می کند؛ نکاتی از این دست که مثلا تیم ملی والیبال با ولاسکو ۲۹ پیروزی بدست آورد و ۱۳ مرتبه رنگ شکست را دید در حالی که ۱۸ پیروزی تیم مرد آرژانتینی برابر آسیایی ها به ثبت رسیده بود. در مقابل کواچ طی ۵۹ دیدار رسمی مردانش ۳۲ مرتبه رنگ پیروزی را دیدند و ۲۷ مرتبه طعم شکست را چشیدند. البته اسلوبودان فقط در ۸ دیدار آسیایی سرمربی مردان ایران بود و از این جهت در دیدارهایی دشوار تر از ولاسکو روی نیمکت مردان ایرانی نشست.

دو طلای آسیایی و ۱۶ بازی
به گزارش مشرق، ولاسکو کارش را با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا سال ۲۰۱۱ شروع کرد. قهرمانی در ایران پس از ثبت ۹ بازی و ۹ پیروزی لذت بخش بود. آن هم در شرایطی که در نیمه نهایی کره جنوبی و سرمربی اسبق ایران پارک کی وون را ۳-۱ بردیم و در فینال با همین نتیجه چین را شکست دادیم و برای نخستین بار بر بام آسیا ایستادیم.

ایران و خولیو در مسابقات قهرمانی ۲۰۱۳ آسیا هم طی ۸ دیدار از سد رقبای خود گذشتند تا در امارات طلای دوم ایران و خولیو به دست بیاید. شاگردان خولیو در نیمه نهایی ژاپن را ۳-۰ بردند و در فینال کره را با همین نتیجه زمین‌گیر کردند.

جدول نتایج ولاسکو با تیم ملی ایران

مسابقات

تعداد بازی

برد

باخت

ست برده

ست باخته

امتیاز

عنوان

قهرمانی ۲۰۱۱ آسیا

۹

۹

۲۷

۲

۲۷

قهرمان

ورلد کاپ۲۰۱۱

۱۱

۵

۶

۱۶

۲۵

۱۲

نهم

قهرمانی ۲۰۱۳ آسیا

۷

۷

۲۱

۱

۲۱

قهرمان

لیگ جهانی ۲۰۱۳

۱۰

۵

۵

۲۰

۲۱

۱۵

نهم

مسابقات قهرمان قهرمانان۲۰۱۳

۵

۳

۲

۱۰

۱۰

۷

چهارم

مجموع

۴۲

۲۹

۱۳

۹۴

۵۹

۸۲


تیم جهانی ولاسکو با ۱۳ برد و ۱۳ باخت
ولاسکو طی سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ با تیم ملی والیبال در سه تورنمنت کلاس A جهانی هم شرکت کرد. ایران با ولاسکو در جام جهانی۲۰۱۱ پنج پیروزی برابر ژاپن، صربستان، لهستان، آرژانتین و مصر بدست آورد و نهم شد. درست مثل سال ۲۰۱۵ که پیروزی آخرمان در ژاپن برابر مصر به ثبت رسید.

ایران با خولیو در لیگ جهانی ۲۰۱۳ که اولین حضور ایران در این مسابقات معتبر محسوب می شد، پنج پیروزی دیگر بدست آورد تا تجربه نهم شدن مجدد در بالاترین سطح رقابتها را با این سرمربی مطرح آرژانتینی پشت سر بگذاریم.

تیم کشورمان با ولاسکو در لیگ جهانی از سد صربستان، ایتالیا، آلمان و کوبا(۲) گذشت، در حالی که پنج مرتبه هم طعم تلخ شکست را چشید.

نتایج جام جهانی والیبال بیوگرافی کواچ بیوگرافی خولیو ولاسکو اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

سومین تورنمنت معتبری که تیم ملی والیبال با خولیو شرکت کرد، مسابقات قهرمان قهرمانان سال ۲۰۱۳ در ژاپن بود که به عنوان قهرمان آسیا در این مسابقات حاضر شد. بلندقامتان ایران ۵ مرتبه برابر رقبا به میدان رفتند که حاصل کسب پیروزی برابر ایتالیا، آمریکا و ژاپن بود و البته شکست مقابل برزیل و روسیه و در نهایت کسب رتبه چهارم در این تورنمنت.

نتایج جام جهانی والیبال بیوگرافی کواچ بیوگرافی خولیو ولاسکو اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

به این ترتیب تیم ولاسکو در سه آوردگاه بزرگ جهانی طی ۲۶ دیدار به ۱۳ پیروزی دست پیدا کرد و ۱۳ بار شکست خورد. ایران ولاسکو در سه تورنمنت غیر آسیایی یاد شده ۴۶ ست را از حریفانش برد و ۵۶ ست باخت.

جدول برد و باخت های ولاسکو

پیروزی ها

شکست ها

ژاپن ۴

کره ۳

ایتالیا،صربستان،کوبا و هند ۲

قزاقستان، کویت، عراق، لبنان، لهستان، آرژانتین، مصر، آمریکا،چین تایپه، افغانستان، پاکستان، سریلانکا، آلمان و چین

روسیه ۴

ایتالیا و برزیل ۲

آمریکا، چین، کوبا، صربستان و آلمان

مجموع: ۲۹

مجموع: ۱۳


* کواچ رکورد زد؛ ۱۷ ماه و ۵۹ بازی رسمی
به گزارش مشرق، کارنامه اسلوبودان کواچ صربستانی حاوی نکات خواندنی است؛ کواچ اولین بار در دیدار دوستانه با بلغارستان روی نیمکت ایران نشست. سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳ یعنی دقیقا یک سال و ۴ ماه و ۳۰ روز قبل مردان کواچ به میزبانشان ۲-۳ باختند با این حال فردای آن روز اولین پیروزی کواچ با تیم ملی ایران با نتیجه ۳-۱ برابر بلغارها به ثبت رسید.

کواچ پس از آن در ۵۹ بازی رسمی روی نیمکت ایران نشست که آخرین آنها منجر به کسب پیروزی ۳-۰ برابر مصر در جام جهانی ژاپن شد. البته بوبان به دلیل نزدیکی زمانی برگزاری مسابقات بازیهای آسیایی و رقابتهای قهرمانی آسیا، این شانس را نداشت تا در هر دو آنها حضور پیدا کند که اگر چنین می شد به طور حتم در هر دوی آنها بخت نخست قهرمانی بود چرا که مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا به پیمان اکبری و تیمش رسید.

تیم ملی ایران در ۵۹ دیدار طی فقط ۱۷ ماه با کواچ به میدان رفت و این در نوع خود رکوردی جالب به شمار می رود.

نتایج جام جهانی والیبال بیوگرافی کواچ بیوگرافی خولیو ولاسکو اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

۸ بازی آسیایی و طلایی ۲۴ عیار
با این وجود ایران با کواچ جوان در بازیهای آسیایی اینچئون برای نخستین بار قهرمان شد. طعم کسب مدال طلای بازیها وقتی برایمان شیرین تر شد که در دور مقدماتی کره‌‌جنوبی و قطر را شکست دادیم. سیچلو دستیار سابق ولاسکو به عنوان سرمربی قطر که بازیکنان غیر قطری هم در ترکیب خود داشت روی نیمکت مقابل ایران نشسته بود. پس از آن پیروزی ۳-۰ برابر چین هم چسبید. همان طور که در فینال از پس ژاپن ۳-۱ برآمدیم و قهرمان بازیها شدیم. در واقع با توجه به نتایجی که ثبت شد عیار طلای والیبال در اینچئون ۲۴ بود.


با اسلوبودان رتبه هایمان بهتر شد
به گزارش مشرق، والیبال ایران با کواچ ۴ تورنمنت جهانی را هم تجربه کرد. ایران با کواچ در لیگ جهانی سال ۲۰۱۴ چهارم شد که در نوع خود نتیجه ای غیر قابل پیش بینی بود. ششمی مسابقات قهرمانی جهان در لهستان و هفتم شدن در لیگ جهانی سال جاری از دیگر نتایجی بود که والیبال با کواچ طی ماههای اخیر به دست آورد. در مسابقات قهرمانی جهان هم بهترین عنوان ما پیش از رقابتهای ۲۰۱۴ لهستان نوزدهمی مسابقات سالهای ۱۹۹۸ و ۲۰۱۰ بود. تیم ملی ایران با کواچ در لهستان تا را به ششمی جهان بالا آمد.

کواچ در آخرین تورنمنت معتبر با تیم ملی ایران به عنوان هشتم جام جهانی ژاپن دست پیدا کرد تا برخی  عملکردش را مثبت ارزیابی کنند و برخی این نتیجه را یک شکست بزرگ بنامند. والیبال پیش از کواچ دو مرتبه دیگر در جام های جهانی سالهای ۱۹۹۱ و ۲۰۱۱ شرکت کرده بود که عناوینش بهتر از یازدهمی و نهمی رقابتها نبود.

نتایج جام جهانی والیبال بیوگرافی کواچ بیوگرافی خولیو ولاسکو اخبار والیبال اخبار جام جهانی والیبال

از نگاه آمار تیم ملی والیبال با کواچ در مسابقات جهانی اعم از لیگ و رقابتهای قهرمانی جهان و البته جام جهانی ۵۱ مرتبه به میدان رفته و در این دیدارها به ۲۴ پیروزی دست پیدا کرده و طبیعی است که در ۲۷ بازی هم مغلوب شده باشند.

جدول نتایج کواچ با ایران

مسابقات

تعداد بازی

برد

باخت

ست برده

ست باخته

امتیاز

عنوان

لیگ جهانی ۲۰۱۴

۱۶

۷

۹

۲۸

۳۲

۲۳

چهارم

بازیهای آسیایی اینچئون

۸

۸

۲۴

۲

۲۴

قهرمان

قهرمانی ۲۰۱۴ جهان

۱۲

۷

۵

۲۶

۲۱

۲۲

ششم

لیگ جهانی ۲۰۱۵

۱۲

۶

۶

۲۵

۲۱

۱۸

هفتم

جام جهانی ۲۰۱۵

۱۱

۴

۷

۱۶

۲۴

۱۲

هشتم

مجموع

۵۹

۳۲

۲۷

۱۱۹

۱۰۰

۹۹


هت تریک بردن از قدرتهای دنیا
کواچ با تیم ملی ایران ۱۵ پیروزی برابر تیم های صاحب سبک دنیا بدست آورد که در نوع خود جالب توجه است.

بلندقامتان کشورمان با هدایت اسلوبودان برابر برزیل، ایتالیا، لهستان و آمریکا سه مرتبه پیروز شد تا هم برابر این رقبای سرشناس هت تریک برد کرده باشند و هم تقریبا ۵۰ درصد پیروزی هایش را برابر این تیم ها به ثبت برسانند.

داستان لهستان قدرتمند
تیم ملی موفق شد تحت هدایت کواچ ۳ مرتبه از سد لهستان قدرتمند عبور کند و البته ۷ شکست از مجموع ۲۷ شکست تیم کواچ هم برابر همین تیم به ثبت رسیده است تا لهستان جایگاه ویژه ای در ثبت نتایج ایران با کواچ داشته باشد.

لهستانی ها پیش ز این تنها یک مرتبه در زمان مربیگری ولاسکو با تیم خولیو روبرو شده بودند که نتیجه نهایی پیروزی ۳-۲ تیم ولاسکو در جام جهانی ۲۰۱۱ بود.

جدول برد و باخت های کواچ

پیروزی ها

شکست ها

– برزیل، ایتالیا، لهستان، روسیه و آمریکا(۳ بار)

– ژاپن (۲ بار)

– هند، مالدیو، هنگ کنگ، کویت، چین تایپه، قطر، کره جنوبی، استرالیا، بلژیک، پورتوریکو، آرژانتین، صربستان، تونس، ونزوئلا و مصر (یک بار)

– لهستان (۷ بار)

– ایتالیا و روسیه و آمریکا (۴ بار)

– برزیل و فرانسه (۲ بار)

– آلمان، آرژانتین ،استرالیا و کانادا (یک بار)

مجموع: ۳۲

مجموع: ۲۷

منبع: مشرق
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ