از فرزند احمدی نژاد تا وزیر هاشمی در انتخابات نظام مهندسی تهران/ صندلی های شهرک قدس به چه کسانی میرسد؟

0
اکبر ترکان، احمد خرم، حبیب‌الله بیطرف، مهدی احمدی‌نژاد، مجید شایسته، سید مهدی هاشمی و…. با هم رقابت خواهند کرد، چه کسانی و از کدام طیف‌های سیاسی پیروز میدان خواهند بود؟

سرانجام پس از مدت ها انتظار، اسامی لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان هفتمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران منتشر شد تا افراد حاضر، در این فهرست رقبای جدی تر خود را بهتر بشناسند.

هفتمین دوره انتخاب اعضای هیئت مدیره سازمان‌ نظام مهندسی ساختمان استان تهران، براساس قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ( ماده ١٠ ) و با پایان یافتن دوره ششم هیئت مدیره، نهم مهرماه امسال با رقابت شانه به شانه ۳۲۲ کاندیدای حاضر کلید خواهد خورد.”

بر اساس این گزارش، بر این اساس، وزارت راه و شهرسازی «دستگاه نظارت» این انتخابات در کشور بوده و در هر استان اداره کل راه و شهرسازی استان، وظیفه مذکور را در حوزه همان استان بر عهده داشته که «دستگاه نظارت استان» نامیده می‌شود.

جدای از پرداختن بیشتر به شرایط انتخابات، در لیست نهایی که وزارت راه وشهرسازی، امروز در پایگاه اطلاع رسانی خود منتشر ساخته، قرار شده که ۳۲۲ رقیب، برای تصدی کرسی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان پایتخت، با یکدگیر به رقابت بپردازند.

رقابتی نفس گیر که با توجه به سوابق سیاسی و اقتصادی تعدادی از این کاندیداها، تا حدودی می توان ازهم اکنون، صاحبان صندلی های هیات مدیره اصلی ۲۵ نفره به همراه ۴ عضو علی البدل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هفتم را پیشی بینی کرد.

بر اساس بررسی های به عمل آمده ،در این دوره، اسامی افرادی چون “حبیب الله بیطرف” وزیر نیروی دولت اصلاحات و عضو کنونی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، “احمد خرم”، وزیر راه وترابری دولت اصلاحات و” اکبر ترکان”، رئیس فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، مشاور کنونی رئیس جمهوری در مناطق آزاد، وزیر کهنه کار راه و ترابری و دفاع کابینه هشت ساله اکبر هاشمی رفسنجانی به چشم می خورد.

البته افراد صاحب نام حاضر در لیست نهایی منتشر شده برای تصدی کرسی هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان فقط به اسامی از پیش گفته محدود نشده و در ادامه این لیست می توان به اسامی افرادی چون”حمزه شکیب”، عضو میانه روی شورای شهر سابق، “ابوالفضل صومعه لو” معاون سابق ساختمان و مسکن وزیر راه و شهرسازی دولت دهم، ،”سید مهدی هاشمی” رئیس کنونی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، عضو هیات مدیره فعلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و معاون امور مناطق شهرداری پایتخت دردوران مدیریت احمدی نژاد بر شهرداری، “قاسم تقی زاده خامسی” مدیرعامل سابق آبقای تهران، “مجید شایسته” مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش و شهردار سابق منطقه ۱۸ در دوران شهرداری احمدی نژاد و “غلامحسین پردلی” معاون شهرسازی شهرداری تهران در زمان احمدی نژاد هم برخورد.

در این فهرست، جدای از افراد حاضر سیاسی، چهره های دیگری ازجنس معماری و شهرسازی هم حضور دارند که می توان به افرادی چون “ایرج رهبر” رئیس سابق انجمن انبوه سازان مسکن کشور، دکتر هرمز فامیلی رئیس هیات مدیره انجمن بتن ایران که در انگلیس، دکترسیمین حناچی استاد دانشگاه و بانوی شناخته شده عرصه شهرسازی کشور و همچنین مهندس”سعید غفرانی “رئیس کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هم اشاره داشت.

البته در این لیست، یک رقیب ویژه نیز حضور داشته که در صورت قرین به صحت بودن نام او ، حاکی از حضور معنادار مهندس”مهدی احمدی ‌نژاد” فرزند رئیس جمهور دولت های نهم و دهم و داماد اسفندیار رحیم مشایی برای رقابت شانه به شانه مردان سیاسی از پیش گفته حکایت دارد.

بررسی این لیست صرفنظر از پرداختن به مرام سیاسی افراد از پیش ذکر شده، به نظر می رسد درشرایط کنونی طرفداران مکتب سیاسی احمدی نژاد، خیز جدی برداشته تا درمیانه حضوردولت تدبیر و امید بر صندلی قوه مجریه کشور، کرسی های هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران را به تصرف خویش درآورند ، امری که با توجه به حضور پرشمار یاران دیرین احمدی نژاد، ره یافتن به چنین جایگاهی چندان هم سهل به نظر نمی رسد.

به ویژه آنکه مردان کهنه کار وابسته به جریان دولت اصلاحات و طیف کارگزاران در شرایط زمانی حاضر، از ضریب نفوذ بیشتری درسازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران برخوردارند.

براستی آیا مردان دیروز احمدی نژاد خواهد توانست با گذر از دست انداز های وزرای سیاست ورز دیروز جریان اصلاحات عبور کرده و صندلی ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان در شهرک قدس را فتح کنند؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ