نگاهی بر معاملات دو میلیون سهامدار در بورس تهران (شهریور ۹۲)

0

سنا ، معاملات انجام شده در شهریور ماه امسال، در یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۹۷ دفعه انجام گرفت. این داد و ستدها را ۳۶۶ هزار و ۹۹۴ خریدار انجام دادند.

آمارها نشان می دهد از میان خرید و فروش های انجام شده، تعداد ۹ میلیارد و ۱۸۸ میلیون سهم به ارزش ۴۰ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شد. این معاملات در یک میلیون و ۷۳ هزار و ۶۹۰ دفعه به ثبت رسید.
این در حالی است که از ابتدای امسال تا ابتدای مهرماه، ۸۱ میلیارد و ۷۵۸ میلیون سهم به ارزش ۴۶۹ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. این خرید و فروش ها در ۶ میلیون و ۷۲ هزار و ۲۳۸ دفعه انجام شد.
بر اساس این گزارش، این معاملات توسط دو میلیون و ۷۷ هزار و ۸۵ سهامدار در شش ماهه نخست امسال در بورس تهران انجام شد.
بازدهی ۴.۰۹ درصدی شهریور
روند شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران نشان می دهد که این متغیر طی شش ماه نخست امسال، ۲۳ هزار و ۶۶۶ واحد رشد داشته و از ۳۸ هزار و ۴۰ واحد به ۶۱ هزار و ۷۰۷ واحد رسید تا بازدهی ۶۲.۲ درصدی را در این مدت برای بازار سهام ثبت کند. این در حالی است که شاخص کل شهریور را با عدد ۵۹ هزار و ۲۸۱ واحد آغاز کرد و در پایان این ماه، ۴.۰۹ درصد رشد کرد.
در عین حال شاخص قیمت و سود نقدی هم که ابتدای شهریور مسیر خود را از عدد ۲۴۱ هزار و ۱۹۰ واحد آغاز کرده بود، در پایان این ماه به ۲۵۱ هزار و ۵۹ واحد رسید و رشدی ۴.۰۹ درصدی را در ۲۱ روز کاری تجربه کرد.
آمارها نشان می دهد که شاخص بازار اول هم در آخرین روز تابستان به رقم ۴۷ هزار و ۵۵۲ واحد رسیده است. شاخص بازار دوم هم که شهریور را از ۹۵ هزار و ۸۹۲ واحد آغاز کرد با رشد ۱۴.۲۱ درصدی به ۱۰۹ هزار و ۵۲۵ واحد رسید. در عین حال، شاخص صنعت در ۳۱ شهریور ماه امسال به ۵۱ هزار و ۷۶۵ واحد رسید تا بازدهی ۴.۱۷ درصدی را در یک ماه داشته باشد.
معاملات اوراق مشارکت
طی آخرین ماه تابستان، ۶۵۵ هزار و ۱۱۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۶۵۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران خریداری شد. این در حالی است که حجم و ارزش معاملات در قیاس با مرداد حدود ۵ درصد کاهش داشته است.
این در حالی است که از ابتدای امسال، سه میلیون و ۸۳۶ هزار و ۹۲۷ برگه اوراق مشارکت به ارزش سه هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ