“لانچرهای ایرانی” آماده‌اند + تصاویر

0
مقامات آمریکایی و اسرائیلی در ۱۰ سال اخیر از لفظ تهدید به عنوان یک گزینه نخ نما شده ضد ایران استفاده می‌کنند که تاکنون آورده‌ای جز شکست برای سردمداران  ایالات متحده و رژیم صهیوینیستی نداشته است.

** چه کسی در آمریکا جرات دارد به گزینه روی میز دست بزند

تهدیدات هسته‌ای، حمله نظامی، حمله هوایی با “بمبهای سنگر شکن” و … از جمله لفاظی‌های مقامات آمریکایی و اسرائیلی در مدت‌های مدید بوده که البته همه آن‌ها در حد سخن و لفاظی باقی مانده و عملی شدن آن تاکنون رخ نداده است. به گفته حجت الاسلام والمسلمین “مهدی طائب” رئیس قرارگاه عمار چه کسی در آمریکا جرات دارد به گزینه روی میز دست بزند؟

با این تفاسیر اما مقامات اسرائیلی هواره تلاش می‌کنند از گزینه اقدام نظامی ضد ایران سخن بگویند که در این زمینه “حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معظم کل قوا پاسخ این لفاظی ها را به طور شفاف تبیین فرمودند.

فرماندهی معظم کل قوا فرمودند: “اسرائیل اگر غلطی بکند جمهوری اسلامی ایران تل آویو و حیفا را با خاک یکسان خواهد کرد”. می‌توان دریافت که فرمایشات رهبر معظم انقلاب پاسخی جامع به مسئولین اسرائیل است که تهدید و لفاظی پاسخ پشیمان کننده‌ای دارد که موشک‌های ایرانی آماده پاسخگویی به لفاظی صهیونیستها هستند.

مقایسه ایران و آمریکا قدرت نظامی ایران قدرت نظامی آمریکا جنگ ایران و اسرائیل جنگ ایران و آمریکا

اما اخیرا “ایهود باراک” وزیر جنگ سابق اسرائیل در اظهاراتی ایران را تلویحا به اقدام نظامی تهدید کرده و از آمریکا درخواست کمک نظامی داشته است.

**اظهارات باراک

 «ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم‌صهیونیستی می‌گوید انتظار دارد آمریکا اسرائیل را به سلاح‌هایی مجهز سازد که اگر لازم شد، آن را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران قادر سازد.

روزنامه «هاآرتص» نوشت: باراک که در دانشگاه «هاروارد» حضور یافته بود در پاسخ به این پرسش که چه تدابیری باید برای ممانعت از توسعه برنامه هسته‌ای ایران اتخاذ شود، گفت:‌ «زمان آن رسیده که درخواست کنیم یا انتظار داشته باشیم دولت آمریکا راهی برای تجهیز اسرائیل با ابزارهایی فراهم سازد که در صورت نیاز، تل‌آویو بتواند علیه برنامه هسته‌ای ایران، عملیات مستقل انجام دهد».

وی افزود: «آمریکا به حفظ برتری نظامی اسرائیل بر همسایگانش متعهد است و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به این ایده پایبند است».

ایهود باراک با بیان مطلب فوق اظهار داشت: مهمترین وظیفه از سرگیری روابط کاری میان دفتر نخست وزیر اسرائیل و کاخ سفید است، به باور وی لازم است دو طرف پشت درهای بسته جلسه تشکیل دهند و اطلاعات کافی به دست آورند تا اطمینان یابند ایرانی‌ها موفق نمی‌شوند توافق هسته‌ای را نقض کنند.

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در تشریح سخنان خود گفت: «اسرائیل و آمریکا باید تشکیل جلسه دهند و تعریف کنند که چه کاری نقض توافق به شمار می‌آید، در قبال آن باید چه کرد و چه نقض تعهدی باعث بازگشت رژیم تحریم‌ها می‌شود و چه اقدامی باعث بازگشت گزینه نظامی بر روی میز می‌شود. چنین درک دوجانبه‌ای نیازمند صمیمیت و اعتماد دوجانبه است».

وی همچنین پیشنهاد داد آمریکا یک کنفرانس منطقه‌ای با حضور اسرائیل،‌ عربستان سعودی، اردن، ترکیه و کشورهای خلیج فارس تشکیل دهد تا با آنچه او «اسلام سنی‌های افراطی» خواند، مقابله کند و مانع تلاش ایرانی‌ها برای تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای شود.

مقامات جمهوری اسلامی ایران بارها به تهدیدات اسرائیل پاسخ داده‌اند  و این تهدیدات ناشی از ضعف اسرائیل دانسته اند و ضمن هشدار به مقامات “تل اویو” به آن‌ها درباره تبعات این اقدام هشدار داده‌اند.

**سردار شعبانی: لانچرهای ما آماده اند

سردار “ناصر شعبانی” معاون عملیات قرارگاه ثارالله با اشاره به ناتوانی صهیونیست‌ها و لفاظی‌های آن‌ها علیه ایران و توطئه سناریو “ایران هراسی” گفت: “همواره صدای بلند نشانه گاز نگرفتن است و اگر جرات دارید حمله کنید؛ در هرحال لانچرهای ما آماده اند”.

مقایسه ایران و آمریکا قدرت نظامی ایران قدرت نظامی آمریکا جنگ ایران و اسرائیل جنگ ایران و آمریکا

مقایسه ایران و آمریکا قدرت نظامی ایران قدرت نظامی آمریکا جنگ ایران و اسرائیل جنگ ایران و آمریکا

**ماجرای سوال خبرنگار فرانسوی از سرلشکر جعفری  

معاون عملیات قرارگاه ثارالله تصریح کرد: یکبار یک خبرنگار فرانسوی از سرلشکر “جعفری” پرسید: “ژنرال ایرانی اگر صد فروند هواپیمای اسرائیلی برخیزند و آسمان ایران را بمباران کنند چه می‌کنید؟” که سرلشکر جعفری در پاسخ گفت: “مهم نیست چند فروند اما اگر بمباران کردند کجا می‌خواهند فرود بیایند؟”

مقایسه ایران و آمریکا قدرت نظامی ایران قدرت نظامی آمریکا جنگ ایران و اسرائیل جنگ ایران و آمریکا

**تل آویو نشینان از موشک‌های ایرانی در هراسند

پس می‌توان گفت که قدرت لانچرهای ایرانی؛ صهیونیست‌ها را مرعوب و منصرف از حمله هوایی کرده و نه توصیه فردی همچون اوباما که درگیری‌های لفظی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی رخ داده، باعث شده تا آن‌ها کمتر از یکدیگر حرف شنوی داشته باشند و در نتیجه باید دانست که تل آویو نشینان از موشک‌های ایرانی در هراسند و می‌دانند که هر اقدامی تبعاتی ویرانگر و تاسف بار دربرخواهد داشت.

** اسرائیل فقط پارس می‌کند

آمریکا که به مراتب از توان نظامی و بودجه دفاعی بیشتری نسبت به رژیم صهیونیستی برخوردار است نتوانسته تهدیدات خود را عملی کند و همچنانکه یکی از مقامات اسرائیلی به همنوعان خود گفته اسرائیل فقط پارس می‌کند و گاز نمی‌گیرد.

گزارش از محمد زرچینی / باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ