آمریکای نژادپرست در شوک قتل (شایان مزروعی) جوان ۲۲ ساله ایرانی + عکس

0
قتل یک جوان ۲۲ ساله ایرانی‌ – آمریکایی در «لاگونا نیگل» یک منطقه مرفه‌نشین ساحلی در جنوب کالیفرنیا، موجی از اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه را در آمریکا برانگیخته است.

رسانه های داخلی امروز خبر از مرگ یک جوان ایرانی در آمریکا را دادند. خبری که با توجه به گزارش پلیس ایالتی که در شبکه‌های مهم خبری کالیفرنیا منتشر شد، «شایان مزروعی» جوان ۲۲ ساله ایرانی در پی یک درگیری به قتل رسیده است.

با توجه به گزارش پلیس ایالتی که در شبکه‌های مهم خبری کالیفرنیا منتشر شد، «شایان مزروعی» جوان ۲۲ ساله ایرانی در پی یک درگیری در یک بار محلی به قتل رسیده است.

تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که «گریک تنبر» (قاتل) که سابقه فعالیت مجرمانه و بازداشت داشته یک هفته پس از آنکه به کمک دوست‌دختر خود از صحنه قتل متواری شده، دستگیر شده است.

اظهارات شاهدان عینی گویای آن است که قاتل که یک سفیدپوست نژادپرست بوده است، با اشاره به علامت فروهر که شایان مرزوعی روی بازوی خود خالکوبی کرده بود، او را خارجی خوانده و با او درگیر شده است. این درگیری پس از مشاجره لفظی به اخراج فرد مهاجم از بار معروف «پاتسیز آیریش پاب» منجر شده و حتی مسئول بار از شایان به دلیل توهینی که به او شده است پوزش خواسته اما ساعتی بعد و هنگامی که شایان قصد بازگشت به خانه خود را داشته، فرد مهاجم که در بیرون بار کمین کرده بوده، با حمله به او، این جوان ایرانی‌ – آمریکایی را به قتل رسانده و از صحنه جرم فرار کرده است.

واقعیت زندگی در آمریکا سفر به آمریکا اخبار قتل اخبار جنایی اخبار آمریکا

شایان مزروعی

انتشار خبر این قتل فجیع به موجی از اعتراض به رفتارهای نژادپرستانه در جنوب کالیفرنیا دامن زده و موجب تحصن صدها شهروند این ایالت در مقابل محل زندگی مزروعی شده است. این افراد خواهان اجرای عدالت درباره قاتل شایان مزروعی هستند.

خانواده مزروعی نیز با راه‌اندازی کمپینی به نام عدالت برای شایان مزروعی JUSTICE FOR SHAYAN MAZROEI خواهان مجازات عادلانه عاملان قتل شایان هستند. پدیدآورندگان این کمپین با اشاره به سابقه مجرمانه فرد قاتل که پیش از این به جرم معاونت در قتل فردی به نام «کری لامون» تنها به ۶ سال حبس متهم شده بود، تاکید کرده‌اند که اگر مجازات مناسبی برای وی در نظر گرفته می‌شد، اینک نباید شاهد مرگ یک انسان دیگر به وسیله وی می‌بودیم.

واقعیت زندگی در آمریکا سفر به آمریکا اخبار قتل اخبار جنایی اخبار آمریکا

گریک تنبر

این کمپین که تاکنون بیش از ۷۰ درصد از امضاهای مورد نیاز خود برای طرح دعوی در دادگاه را جذب کرده‌ است، ضمن اعتراض به عدم دستگیری دختری به نام «الیزابت تورنبرگ» که به عنوان دوست‌دختر قاتل، زمینه فرار وی از صحنه جرم را فراهم کرده است، خواهان رسیدگی به این پرونده و پاسخگویی مقامات قضایی اورنج کانتی و ایالت کالیفرنیا به افکار عمومی جامعه شده‌اند.

سایت رادیو چین با انتشار این جزئیات نوشت: شایان مزروعی فرزند یکی از خانواده‌های سرشناس ایرانی در ایالت اوکلاهما است که سابقه چند ده ساله در ایالات متحده آمریکا دارند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ