مرجان نازقلیچی ،فرماندار زن در لیست مفقودان حادثه منا مکه

0

جانشین مدیرکل حج و زیارت گلستان با اشاره به اینکه حجاج گلستانی در قالب هفت پرواز وارد فرودگاه بین‎المللی گرگان می‎شوند، گفت: نخستین گروه از حجاج ساعت ۲۴ امشب وارد فرودگاه بین‎المللی گرگان می‎شوند این پروازها تا ۱۰ مهر ادامه دارد.

سیدحسین میرآئیز دقایقی ضمن تسلیت درگذشت شماری از جان‎باختگان حادثه منا اظهار کرد: تا این لحظه ۱۶ نفر از حجاج گلستانی فوت شدند که یک نفر از آنها مجهول‎الهویه است و تعداد ۳۶ نفر از زائران تا این لحظه به کاروان‎های خود مراجعه نکردند و در لیست مفقودین قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه جان‎باختگان حادثه منا در این گروه پروازی به فرودگاه بین‎المللی گرگان انتقال پیدا نمی‎کند در خصوص انتقال پیکر حجاج فوت شده به استان گلستان تصریح کرد: با توجه به دستور رئیس‎جمهور انتقال زائران فوت شده قرار است از طریق یک پرواز متمرکز انجام شود.

فرماندار بندرترکمن تا این لحظه شناسایی نشده است

کشته شدگان مکه کشته شدگان حج زائران کشته شده بیوگرافی مرجان نازقلیچی اخبار گلستان اخبار بندر ترکمن

جانشین مدیرکل حج و زیارت گلستان با اشاره به اینکه هنوز زمان دقیق انتقال پیکر جان‎باختگان اعلام نشده است، افزود: به محض اینکه از سایت سازمان حج و زیارت به ما اطلاع‎رسانی شود زمان دقیق را به مردم شریف استان گلستان اعلام خواهیم کرد.

میرآئیز با اشاره به اینکه تمامی ۱۶ زائر جان‎باخته استان گلستان در حادثه منا از خواهران و برادران اهل‎سنت هستند، گفت: امیدواریم خداوند متعال به بازماندگان این حادثه صبر و استقامت عنایت فرماید.

وی در خصوص وضعیت مرجان نازقلیچی فرماندار بندرترکمن اظهار کرد: فرماندار بندرترکمن تا این لحظه شناسایی نشده است و در سایت سازمان به صورت رسمی به عنوان زائر مفقودی اعلام شده است.

مردم مراجعه حضوری خود به فرودگاه را در استقبال از حجاج کاهش دهند

جانشین مدیرکل حج و زیارت گلستان از مردم خواست با توجه به وضعیت پیش آمده مراجعه حضوری خود را به فرودگاه بین‎المللی گرگان کمتر کنند و اجازه دهند تا بستگان نزدیک زائران خود را مورد استقبال قرار دهند تا از ایجاد ترافیک شدید در این منطقه جلوگیری شود.

میرآئیز با اشاره به اسامی زائران فوتی استان گلستان در حادثه منا بیان داشت: تازه‎گل آزمون، عبدالمجید آق‎آتابای، محمدولی بهلکه، رحمت‎اله بهمرام، گوزل تورانی، حبیب‎الله عزیزی، شهناز علاقی، درسن تقان قزل، یکن دردی کلته، نور محمد مختوم‎نژاد، یگن بی‎بی مقدم اینچه برون، حمیده ایازی، عبدالله ایگدری، عبدالله براهویی‎ژند، خدیجه خرمالی و یک نفر از جان‎باختگان نیز مجهول‎الهویه است.

منبع: فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ