ادکلن مرگبار «lovely» به مریوان رسید

0

سال گذشته وزارت بهداشت با ممنوع اعلام کردن توزیع عطر کشنده لاولی در کشور از مردم خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً به مراکز بهداشت اطلاع دهند.این در حالی است که در روزهای اخیر شاهد عرصه گسترده ادکلن لاولی در شهر مرزی مریوان هستیم.

مضرات ادکلن عطر لاولی عطر کشنده لاولی عطر اسرائیل ادکلن مرگبار ادکلن لاولی (lovely) ادکلن کشنده ادکلن اسرائیل

 کرد تودی  ، در روزهای اخیر در پی اطلاع از ورود ادکلن لاولی به شهر مریوان متوجه عرصه گسترده این کالای غیرقانونی و کشنده در بازار مریوان بودیم. وزارت بهداشت سال گذشته در پی انتشار اخباری مبنی بر عرضه عطرهای کشنده در عراق و احتمال ورود آن به داخل کشور، از مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعا دانشگاه های علوم پزشکی محل سکونت خود را در جریان قرار دهند.
ادکلن لاولی (lovely) حاوی گازی سمی و سرطان زاست که فرد با استشمام و استفاده به سرطان ناشناخته ای دچار می شود. سال گذشته در بازارهای کشور عراق نوعی ادکلن حاوی گازی کشنده از سوی برخی عوامل ناشناخته توزیع شده بود که احتمال می رفت این ادکلن وارد شهرهای مرزی ایران شده باشد.
مضرات ادکلن عطر لاولی عطر کشنده لاولی عطر اسرائیل ادکلن مرگبار ادکلن لاولی (lovely) ادکلن کشنده ادکلن اسرائیل
 در روزهای اخیر عطر کشنده لاولی در اغلب مغازه های عطر فروشی شهر مریوان بصورت گسترده مشاهده می شود. یکی از فروشندگان عطر لاولی در شهر مریوان با بیان اینکه این ادکلن قیمتی معادل ۳۵ هزار تومان دارد افزود: از طرف شبکه بهداشت در مورد وجود ادکلن لاولی نسبت به فروشندگان تذکری داده نشده است. و تا کنون بازرسین شبکه بهداشت بازدیدی از مغازهای عطر فروشی نداشته اند. ادوکلن«lovely» ساخت اسرائیل که به تازگی از مرز عراق وارد ایران شده است، حاوی مواد کشنده است که پس از استنشاق آن پس از ۴ الی ۵ روز تأثیر خود را گذاشته و درمان ندارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ