ماجرای نجات دو مداح معروف از فاجعه منا

0
مرتضی طاهری مداح اهل بیت(علیهم السلام) است که اکنون در قالب کاروان بعثه مقام معظم رهبری در مکه حضور دارد. خوشبختانه او و سایر مداحان کاروان بعثه رهبری آسیبی از فاجعه منا ندیدند اما از نزدیک شاهد همه چیز بوده‌‌اند.
طاهری درباره این حادثه گفت: گروه‌های متعدد ۱۵ نفری از بعثه عازم محل حادثه می‌شدند اما دست خالی برمی‌گشتند چون نیروهای سعودی اجازه دخالت نمی‌دادند. همان‌ها تعریف می‌کردند که خانمی را زنده پیدا کرده‌اند که درخواست کمک داشته اما ماموران سعودی به او محل نمی‌گذاشتند و اموات را جابجا می‌کردند. اغلب این جمعیت از شدت گرما و مشکلات تنفسی از دنیا رفته‌اند. اگر بموقع رسیدگی می‌شد و فقط جرعه‌ای آب به دست آنها می‌رسید شاید عده‌ای زیادی حالشان جا می‌آمد و نجات پیدا می‌کردند. هیچ خدماتی در لحظات اول ارائه نشد. حوادث گذشته هم نشان داده که سعودی‌ها مرد این میدان نیستند.

وی افزود: الحمدلله من دچار حادثه‌ای نشدم؛ اتفاقا همراه میثم مطیعی در همان مسیر فاجعه در حال حرکت بودیم. جمعیت ایستاد، فشار و گرمای زیادی حاکم بود. انگار مشیت الهی اینگونه رقم خورده بود تا ما مسیرمان را عوض کنیم. با آقای مطیعی مسیر را عوض کردیم و وارد خیابان مجاورِ محل حادثه که سوق العرب بود، شدیم. ما از خیابان خارج شدیم و بعد، آن فاجعه رخ داد که داغ سنگینی بر دل ملت گذاشت.

این مداح اهل بیت(علیهم السلام) در ادامه گفت: از کاروان بعثه چند نفر از بچه‌های گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان مفقود هستند و شهادت آقای محسن حاجی حسنی که قاری قرآن بودند، نیز تایید شده است. الان که به صحبت‌هایم با مسئول گروه تواشیح فکر می‌کنم منقلب می‌شوم. او دو دختر دارد. می‌گفت وقتی قبل از عرفات با دخترش تماس داشته، به او گفته است: «بابا اگر سوغاتی نخریدی نیا!»، اما چند روز بعد زنگ زده و گفته است: «بابا سوغاتی نمی‌خواهم، فقط خودت بیا». وقتی این حرف‌ها بخاطرم می‌آید واقعاً منقلب می‌سوزم.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ