کلاهبردار سابقه‌ دار را شناسایی کنید + عکس

0

پلیس آگاهی با انتشار تصاویر کلاهبردار سابقه‌دار که با چک‌های جعلی به خرید خودرو اقدام می‌کرد، از شهروندان خواست تا او را شناسایی کنند.

در ۲۹ تیر سال جاری شخصی با مراجعه به کلانتری ۱۳۶ فرجام به مأموران اعلام کرد شخصی با ارائه یک فقره چک تضمینی (بین بانکی) اقدام به خرید یک دستگاه خودرو سواری از وی به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان کرده که در زمان مراجعه به بانک متوجه شده است چک، مجعول و فاقد هر گونه اعتبار است.

کلاهبردار تهران اخبار تهران

پرونده در اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع«جعل» و به دستور دادیار ششم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در اداره سیزدهم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: چندی پیش، از طریق انتشار آگهی در یکی از روزنامه‌ها قصد فروش یک دستگاه خودرو سواری به مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان را داشتم تا اینکه شخصی با بنده تماس گرفت؛ پس از توافق اولیه بر سر قیمت، شخصی حدودا ۴۰ ساله در ساعت ۲۰ تاریخ ۲۵ تیر به در منزل بنده واقع در قنات کوثر مراجعه و خود را خریدار خودرو معرفی کرد؛ با توجه به توافقی که بر سر قیمت خودرو داشتیم، این شخص پس از بازدید دقیق خودرو یک فقره چک بین بانکی به بنده تحویل داد و من نیز پس از تنظیم قرارداد اولیه فروش خودرو (قولنامه) ، خودرو را به همراه تمامی مدارک مالکیت به او تحویل دادم و قرار شد تا در چند روز آینده نسبت به انتقال قانونی اسناد مالکیت خودرو اقدام کنیم.

مالباخته در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت: با اطمینان از اینکه یک فقره چک تضمین شده بین بانکی تحویل گرفته‌ام، چند روز پس از فروش خودرو به شعبه بانک مراجعه کردم تا چک ۱۳۰ میلیون تومانی را وصول کنم که رد کمال تعجب به بنده اعلام شد که این چک جعلی بوده و فاقد هر گونه اعتبار است.

توقیف خودرو

در ادامه رسیدگی به پرونده، دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت شد تا نهایتا واحد گشت آشکار پلیس آگاهی در جنوب غرب تهران اقدام به شناسایی و توقیف خودرو می‌کند؛ راننده خودروی توقیفی پس از انتقال به اداره سیزدهم پلیس آگاهی، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: خودرو را در یک نمایشگاه خودرو در منطقه اسلامشهر و به مبلغ ۹۰ میلیون تومان خریداری کرده‌ام.

شناسایی هویت متهم پرونده

با انجام چهره‌نگاری و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار، یکی از مجرمان سابقه‌دار پلیس آگاهی در زمینه جعل به ویژه جعل اسکناس و اوراق بهادار به نام «علیرضا . ب» مورد شناسایی قرار گرفت؛ بررسی سوابق متهم نشان داد که وی آخرین بار، در اواخر سال گذشته از زندان آزاد و از آنزمان تاکنون بلامکان است.

سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری، با اعلام این خبر گفت: در اطلاع رسانی‌های متعدد صورت گرفته بارها از سوی پلیس به شهروندان محترم اعلام شده که در زمان انجام معاملات خود با استفاده از چک حتی چک‌های تضمین شده توسط سیستم بانکی، قبل از هر گونه انتقال مالکیت اموال خود به سایر افراد حتما از اصالت مدارک شناسایی طرف معامله و اصالت چک‌های مورد مبادله اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم پرونده عنوان کرد: در ادامه رسیدگی به پرونده و به جهت دستگیری متهم، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم تحت تعقیب اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است؛ لذا از تمامی شهروندان محترم که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند درخواست می‌شود تا هر گونه اطلاعات خود در خصوص مخفیگاه ، محل‌های تردد و یا دیگر اقدامات مجرمانه این مجرم سابقه‌دار را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۳ در اختیار کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ