قتل همسر ۳‌ ماه پس از ازدواج در مشهد

0

مرد جوان که ۳‌ ماه پس از ازدواج همسرش را به قتل رسانده و طوری صحنه‌سازی کرده بود که ماجرا یک حادثه یا خودکشی به نظر برسد، ۲ سال پس از جنایت اعتراف کرد.

زمستان سال ۹۲ مأموران پلیس مشهد در جریان مرگ زن ۱۸ساله‌ای در یکی از محله‌های شهر قرار گرفتند. تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که شوهر این زن نخستین کسی بوده که با جسد همسرش روبه‌رو شده و پلیس را خبر کرده است. مرد جوان تحت بازجویی‌ قرار گرفت و مدعی شد: من شبکار هستم و صبح که از سر کار به خانه برگشتم، همسرم خواب بود.

من هم کمی خوابیدم و حدود ساعت۱۱بیدار شدم و برای زیارت به حرم رفتم اما وقتی برگشتم، به محض اینکه در را باز کردم، بوی شدید گاز و گرما به‌صورتم زد. وحشتزده به سراغ همسرم رفتم که در پذیرایی خوابیده بود اما هر چه صدایش کردم، جوابی نداد. همان موقع چشمم به شلنگ گاز افتاد که از لوله جدا شده بود.

من قبلا شلنگ را محکم به لوله گاز بسته بودم تا اتفاقی نیفتد و با دیدن این صحنه شیر گاز را بستم و پلیس و اورژانس را خبر کردم اما همسرم جانش را از دست داده بود. درحالی‌که مرد جوان مدعی بود همسرش احتمالا خودکشی کرده یا اینکه دچار حادثه شده است، پرونده با عنوان مرگ مشکوک به دادسرا ارسال و رسیدگی به آن شروع شد. همزمان جسد قربانی نیز به پزشکی قانونی منتقل شد تا بررسی‌های تخصصی راز مرگ زن جوان را فاش کند.

۲ سال بعد

مدت‌ها از این حادثه ‌گذشت و خیلی‌ها باورشان شده بود که زن جوان خودکشی کرده یا اینکه بر اثر یک حادثه دچار گازگرفتگی شده است تا اینکه پرونده برای ادامه رسیدگی در اختیار سیدجواد حسینی، بازپرس جنایی مشهد قرار گرفت. وی با توجه به ادعاهای شوهر قربانی از پزشکی قانونی خواست مشخص کند که آیا امکان دارد زن جوان خودکشی کرده باشد؟

مدتی بعد نتیجه پزشکی قانونی مشخص کرد که احتمال خودکشی زن جوان مردود است و ممکن است فردی با منواکسیدکربن و کنار زدن لوله بخاری خودکشی کند، اما در این پرونده احتمال اینکه زن جوان با باز کردن شلنگ گاز خودکشی کرده باشد، بعید است. ضمن اینکه روی شقیقه و همچنین کتف زن جوان آثار خونمردگی و کبودی به چشم می‌خورد و احتمال دارد که وی قبل از مردن با کسی درگیر شده باشد.

رازی که فاش شد

با این گزارش، قاضی پرونده شوهر قربانی را به دادسرا احضار کرد تا بار دیگر از وی تحقیق کند. آنچه از نظر قاضی عجیب به‌نظر می‌رسید، این‌بود که چطور انتشار گاز شهری در داخل خانه باعث خفگی و مرگ زن جوان شده اما انفجاری رخ نداده است. وقتی مرد در دادسرا حاضر شد، قاضی پرونده از او درخصوص وجود یخچال و فاصله آن از شلنگ گاز پرسید و مرد جوان توضیح داد که آشپزخانه‌شان اوپن بوده و یخچال به فاصله کمی از محل انتشار گاز شهری قرار داشته است.

در چنین شرایطی قاضی مطمئن شد که اگر حرف‌های مرد جوان درست باشد، می‌بایست به‌دلیل روشن و خاموش شدن اتوماتیک یخچال و جرقه حاصل از آن، خانه منفجر می‌شد و به همین دلیل دستور بازداشت مرد جوان را صادر کرد و او به اداره آگاهی منتقل شد. پس از چند روز بازجویی‌ در نهایت مرد جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت لب به بیان حقیقت گشود و به قتل همسرش اعتراف کرد. او گفت: تازه ۳‌ماه از ازدواج من و همسرم می‌گذشت و در این مدت به‌شدت دچار اختلاف شده‌ بودیم.

تا جایی که چندبار کارمان به درگیری و ضرب و شتم کشیده شده بود. صبح روز حادثه، تازه از سر کار به خانه برگشته بودم و همسرم خواب بود. با دیدن او، همه اختلافاتمان مقابل چشمانم ظاهر شد و برای همین تصمیم به قتل او گرفتم. این بود که شلنگ گاز را باز کردم و از خانه بیرون رفتم و پس از ۵/۱ساعت برگشتم و دیدم که همسرم فوت شده است. به گفته قاضی حسینی، هر چند متهم پرونده به قتل همسرش اعتراف کرده اما هنوز ابهامات زیادی درباره نحوه قتل وجود دارد و به همین دلیل متهم در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت تا در ادامه تحقیقات، راز این جنایت فاش شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ