ملک ۱۳۰ میلیارد تومانی، رکورد دار گرانترین معامله در نیمه اول سال۹۴ +جدول

0
گزارش سامانه معاملات املاک طی نیمه اول سال ۹۴ نشان میدهد بالغ بر ۲۴۲۵۱ واحد قرارداد ملکی با ارزشی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان در تهران به ثبت رسیده است.
بازار مسکن هنوز در رکود به سر می برد، تعداد معاملات ثبت شده در پایتخت طی نیمه اول سال ۹۴ بالغ بر ۲۴ هزار واخد بوده است در حالی که در نیمه اول سال ۹۳ میزان معاملات ثبتی معادل ۲۵ هزار معامله و سال ۹۲ بیش از ۳۲ هزار معامله به ثبت رسیده است. البته کاهش سرعت افت تعداد معاملات ثبتی گویای به کف رسیدن رکود معاملات نیز می تواند باشد.

قابل ذکر است که از نظر ارزش نیز حجم معاملات به ثبت رسیده رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان را نشان می دهد که و حجم متراز مورد مبادله نیز معادل ۲٫۱ میلیون متر مربع فضای ملکی را شامل می شود که البته به نظر می رسد برخی از این املاک کاربرد تجاری هم دارند ولی سندشان مسکونی بوده است.

به این ترتیب می توان گفت در نیمه نخست سال ۹۴ متوسط ارزش معاملات مسکن در تهران حدود ۴۱۸ میلیون تومان و متوسط متراژ هر واخد مورد معامله حدود ۸۶ متر مربع بوده است.

نگاهی به ترین های معاملات مسکن در نیمه نخست سال ۹۴ نشان می دهد بزرگترین ملک و سنگین ترین حجم پولی جابجا شده در میان قراردادهای ملکی ثبت شده در سامانه معاملات مسکن مربوط به ملکی ۱۰ هزار متر مربعی در محدوده صادقیه تهران با ارزشی معادل ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

کوچکترین ملک معامله شده نیز با یک متر مربع در منطقه انبار گندم با ارزش ۱۰ میلیون تومان مبادله شده که به نظر میرسد ملکی تجاری بوده است.

در این میان گرانترین رقم برای هر مترمربع واحد ملکی ۲۰ میلیون تومان بوده که بیشترین املاک معامله شده با این قیمت مربوط به منطقه یک شهرداری بوده و به نظر می رسد مبادلات انجام شده با این قیمن در مناطق دیگر مربوط به املاکی بوده که کاربری غیر از مسکونی داشته اند.

مسن ترین املاک مبادله شده نیز در پایتخت طی نیمه اول سال جاری سال ساختشان به سال ۱۳۰۰ شمسی باز می گردد.

قیمت مسکن در تهران قیمت زمین تهران قیمت خانه در تهران

منبع:مهام

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ