ناهار خوری ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی در تهران +عکس

0
آثار فاخری از صنایع دستی هنرمندان کشور در برج میلاد به نمایش گذاشته شده است در این میان گران ترین میز ناهار خوری نیز با قیمت دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به نمایش درآمده است.

 ۸۶ هنرمند صنایع  دستی ۲۶۰۰ اثر و هنر خود را در دو طبقه برج میلاد به نمایش گذاشته اند تا نشان بدهند که آثار فاخر حوزه صنایع دستی چیست و چقدر قیمت دارد. اما استقبالی از آنها نشد و کالای زیادی فروش نرفت. با این حال برگزار کنندگان این نمایشگاه خوشحال هستند که توانسته اند نمایشگاه تخصصی در حوزه دکوراسیون داخلی برگزار کنند.

چون در این نمایشگاه صنایع دستی از جمله مبلمان و تخت و کمد، کیف و پارچه و انواع شیشه های سنتی به نمایش گذاشته شده است که دل هر بازدید کننده ای را می برد. اما قیمت گذاری های انجام شده برای آن به دلار است و ارزش ریالی آنها بالاست. مصطفی خوشابی مدیرعامل تعاونی کارکنان صنایع دستیبه مهر گفت: از آنجا که کیفیت کالاها بالاست نرخ ها نیز به همان دلیل گران تر است.

در این نمایشگاه اگرچه فرش های ابریشمین در کنار آثار حجمی و تابلوهای میناکاری شده، به نمایش درآمده اند اما در میان آنها هنوز می توان خاتم کاری روی مس را دید که به قیمت ۱۵۰ هزار تومان فروخته می شود و شیشه های سنتی را پیدا کرد که ۵۰ هزار تومان قیمت دارند اما در بین آنها یک دست میز ناهار خوری ۶ نفره نیز موجود است که استاد معتمدی از شاگردان استاد فرشچیان کار نگارکری  نقاشی آن را انجام داده است و اثرش در کمیته نرخ گذاری سازمان توسعه و تجارت به قیمت ۷۰۰ هزار دلار معادل دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان قیمت گرفته است.
خوشابی گفت که قرار است این میزناهار خوری در نمایشگاه لوکسی در مونیخ رونمایی و به فروش برسد.

ویژگی این میز ناهار خوری این است که تاریخ ایران را از دوره مادها تا پهلوی در ۶ بخش به تصویر کشیده و گستره ایران را نیز در طول ادوار تاریخی نمایش داده است. در پشت هر نقاشی نیز نقاشی متمایزی وجود دارد که کار تحقیق درباره نوع لباس و پوشش و … آن ۹ ماه زمان برده است.

استاد معتمدی مدتی پیش هم یک مبلمان به قیمت نیم میلیارد تومان را در برج میلاد به نمایش گذاشته بود. اما این بار در کمیته نرخ گذاری برای هر یک سانت مربع کار او به همراه خاتم و منبت سه دلار ارزش گذاری شده است. خوشابی این شایعه که میز ناهار خوری استاد معتمدی به سفارش یک آمریکایی ساخته شده را تکذیب کرد و گفت: این اثر یونیک است و در مونیخ به نمایش گذاشته می شود و فرد خاصی آن را سفارش نداده است.

نمایشگاه آثار فاخر صنایع دستی برای حضور هنرمندان ۸ استان کشور رایگان است و برخی از این هنرمندان در مهمانپذیر برج میلاد اقامت داردند. این هنرمندان در نمایشگاه کارگاههای صنایع دستی خود را نیز برپا کرده اند مانند دستگاه دارایی بافی و تراش شیشه تا به بازدیدکنندگان نحوه تهیه این کالاهای سنتی را نمایش بدهند.

نمایشگاه صنایع دستی برج میلاد تا دهم مهر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۳ ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ