حجاج ” vip” عرب + عکس

0

کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک اعتراض و نارضایتی خود را از مشاهده تصاویر شاهزادگان، شخصیت ها و مسوولان عربی در اماکن ویژه و اختصاصی “vip” برای رمی جمرات ابراز داشته و آن را بورژوازی (طبقه حاکم) غیرقابل قبول در اجرای شعائر دینی و تفرقه بین مسلمانان دانستند.

کشته شدگان مکه کشته شدگان حج زائران کشته شده حوادث مکه اخبار مکه

تصاویر منتشر شده به طور گسترده بویژه تصاویر گرفته شده بعد از فاجعه دردناک منا دستمایه ای برای انتقاد تبدیل شده است؛ و کاربران شبکه های اجتماعی تاکید می کنند که آنها در بسیاری از امور دیگر حق دارند که متمایز و جدا باشند اما در امور مربوط به شعائر دینی نه.

محمد مختار جمعه رئیس بعثه حج مصر و وزیر اوقاف این کشور و عمرو خالد مبلغ مصری بیشترین سهم از این خشم و نارضایتی کاربران را به خود اختصاص داده اند؛ بویژه که تاکنون جان باختن ۷۴ حاجی مصری در فاجعه منا تایید شده است.

برخی از نظرات کاربران در اعتراض به اختصاص جایگاه مخصوص برای شاهزادگان و شخصیت ها و مسئولان عربی در رمی جمرات به شرح زیر است.

یکی از کاربران نوشت: “حتی در حج هم تبعیض و شکاف طبقاتی بین افراد وجود دارد”.

دیگری این سوال را مطرح کرده است که “با توجه به اینکه عربستان امنیت همه مراسم و تاسیسات حج را تامین کرده است پس چرا باید بزرگان قوم در اماکن خاص خود رمی جمرات را انجام دهند”؟

یکی دیگر از کاربران هم پرسیده است که آیا سنگی که آنها می اندازند “vip” است یا آنها مثل ما سنگ می اندازند؟

یک کاربر دیگر نیز در فیسبوک نوشت: ای ملتی که به علت جهل مضحکه خاص و عام شده اید، تا وقتی که تبعیض حاکم باشد و حتی در عبادت ها نیز چیزی به عنوان “vip” وجود داشته باشد، به جایی نخواهیم رسید.

یک کاربر نیز نوشته است: عمرو خالد، مگر تو نبودی که می گفتی کسی را بر کسی دیگر بهتری نیست؛ مگر به تقوای الهی. خدا قوت برادر.

یکی دیگر از کابران نیز گفت: شما موضوع را اشتباه فهمیدید. آنها دور از مردم سنگ می اندازند زیرا بیم آن دارند که حجاج فکر کنند که یکی از آنها ابلیس است و مردم دور او حلقه بزنند و به او سنگ بزنند.

یک کاربر دیگر هم در انتقاد به رفتار مقام های عربی نوشت: اصلا نیازی نیست به ابلیس سنگ بزنید بلکه کافی است که به یکدیگر سنگ بزنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ