نیش زنبور، جان دختر ۹ ساله را در جاسک گرفت

0

دو هفته پس از مرگ یک مادر باردار و نوزادش در شهرستان جاسک، یک دختر ۹ ساله در پی زنبورگزیدگی در بیمارستان خاتم الانبیا(ص) این شهرستان جان باخت.

دکتر «خدیجه ریاضی» متخصص کودکان بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسک، در گفت و گویی گفت: عصر دیروز یک دختر ۹ ساله که برای درمان نیش زدگی زنبور به این بیمارستان آورده شده بود، درگذشت.

وی افزود: این بیمار از روستای ‘بهمدی’ در ۳۵کیلومتری جاسک به این مرکز درمانی آورده شد و طبق معاینه انجام شده چندین زنبور وی را نیش زده بودند.

ریاضی ادامه داد: ساعت ۱۶ و ۵ دقیقه به من اطلاع دادند حال این کودک خوب نیست که بلافاصله برای معاینه به بخش اورژانس رفتم و درمان را آغاز کردم.

وی گفت: با وجود تجویزهای صورت گرفته، حال کودک بدتر و بلافاصله دستور اعزام به اورژانس داده شد که متاسفانه وی در ساعت ۱۹و ۱۰ دقیقه فوت کرد.

ریاضی درباره تجویز پزشک شیفت گفت: من از ساعت ۱۶ به بعد می توانم با توجه به محتویات پرونده از خود دفاع کنم.

با توجه به اینکه کودک فوت شده با نام «فاطمه روشنی» پدر خود را از دست داده است، یکی از همراهان بیمار به ایرنا گفت: ساعت ۱۵ دیروز، دختر ما با پای خود به بیمارستان آمد و حتی قادر به صحبت بود اما پس از تزریق آمپول از حال رفت و حق خود می دهیم که شکایت کنیم.

«مراد امدادی» افزود: فاطمه به همراه بچه های دیگر در حال بازی بود که چند تن از بچه ها به لانه زنبور چوب زدند. زنبورها هم به سمت آنان حمله بردند و کودک ما را از ناحیه سر و صورت نیش زدند.

«میری پور» یکی دیگر از همراهان بیمار، گفت: فقدان پادزهر نیش زنبور و پرستار کافی برای مراقبت هم می تواند باعث مرگ شده باشد.

وی ادامه داد: در صورت جلسه نیروی انتظامی قید شد تعلل باعث مرگ فاطمه شده است و حتی پزشک داخلی و کودکان را بعد از یک ساعت خبر کرده اند.

بیمارستان خاتم الانبیا(ص) جاسک مدتی است رییس ندارد. مدیر داخلی و همچنین رییس حراست بیمارستان که هنگام گفت و گوی خبرنگار با دکتر متخصص کودکان حضور داشتند، فقط سر خود را به علامت تاسف پایین انداخته و در برابر پرسش های خبرنگار سکوت کرده بودند.

«سیدمحمدطاهر حسینی» رییس شبکه بهداشت و درمان جاسک، نیز تاکید کردکه این کودک تشنج کرده و در هر زمانی ممکن است اتفاق ها رخ دهد.

اواخر شهریورماه امسال قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پی درگذشت یک مادر باردار و نوزادش در شهرستان جاسک، به شهرستان سفر کرد و پس از بررسی جزییات حادثه، اشکال مدیریتی را عامل اصلی این رویداد دانست.

وی اعلام کرد دو نفر از مدیران بهداشت و درمان شهرستان جاسک به دلیل این اتفاق از مسئولیت برکنار شدند .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ