خشم نتانیاهو از چاپ یک کتاب در ایران

0
نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل عصبانیت خود نسبت به انتشار یک کتاب در ایران را ابراز کرد.
خبرگزاری تسنیم: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس، در نخستین سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به موضوعات مختلفی درباره ایران پرداخت. وی سخنان خود را با انتقاد شدید از توافق اخیر هسته‌ای و پرخطر بودن آن برای جامعه جهانی آغاز کرد و سپس از سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال اسرائیل انتقاد کرد.

وی مطابق معمول در اثنای سخنان پرخاشگرانه و غیر مستند خود، ایران را به جنگ‌طلب بودن، حمایت از تروریست‌ها و خطرناک بودن برای امنیت منطقه متهم کرد و در ادامه با نشان دادن نسخه فارسی کتاب «فلسطین»، آن را آخرین کتاب رهبر معظم انقلاب دانست که نقشه راه نابودی اسرائیل در آن گنجانده شده است! وی در حالی که اطلاعاتی ناقص و غیر مستند به حاضران ارائه می‌کرد، با عصبانیت از اهداف و سیاست‌های ایران درباره نابودی اسرائیل سخن می‌گفت.

«فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی» عنوان اثری منتشر شده از سوی انتشارات انقلاب اسلامی‌ست. این کتاب به مرور بیانات رهبر معظم انقلاب در هشت بخش کلیات، شکست‌ها و پیروزی‌ها، مسئولیت‌ها، جنایات، راه حل‌ها، قهرمانان، روشنگری و آینده‌ روشن درباره فلسطین گنجانده شده است. قبل از ورود به مطالب اصلی و به‌عنوان دیباچه‌ مطالب، در فصلی مجزا با عنوان «یادی از دومین روز قدس»، متن کامل بیانات معظم له در خطبه‌های نماز جمعه‌ تهران در تاریخ ۱۷ مردادماه ۱۳۵۹ درج شده است.

بخشی از این کتاب به ارائه بیانات رهبر معظم انقلاب درباره روز قدس اختصاص دارد. ایشان از این روز با تعابیری چون «روز تجمع آرمان‌های مسلمانان جهان در یک کلمه و یک جمله»، «روز اسلام»، «روز انسانیت» و «روز انقلاب و امام ما» یاد کرده‌اند. ایشان پس از برشمردن امتیاز روز قدس بر ایام‌الله دیگر، مسئله‌ فلسطین را مهم‌ترین و اصولی‌ترین مسائل انقلاب و مسئله‌ای انسانی، و نه صرفاً عربی یا اسلامی، محسوب کرده‌اند.

آینده‌ فلسطین، وعده‌ الهی بر شکست دوباره‌ بنی‌اسرائیل، جنایات بی‌سابقه‌ صهیونیست‌ها در دنیا، تفرقه‌افکنی غده‌ سرطانی اسرائیل در میان دولت‌های مسلمان، جدا بودن حساب صهیونیسم و یهود، وجوب شرعی کمک به فلسطین، کوتاهی دولت‌های مسلمان در مسئله‌ فلسطین و… بخشی از موضوعاتی است که در این بخش از سوی معظم‌له بررسی و تحلیل شده‌اند.

انتشارات انقلاب اسلامی به همراه نسخه فارسی این کتاب، نسخه‌ای انگلیسی از اثر دربردارنده گزیده‌ای از سخنان معظم‌له را نیز منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ