کارگران ساختمانی و کارگران فاقد بیمه به ۳۰۰۰۱۶۳۳ پیامک بزنند

1
سخنگوی کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور از کارگران فاقد بیمه و کارگران ساختمانی در سراسر کشور خواست تا در سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۶۳۳ ثبت نام کنند.

هادی ابوی درباره آخرین وضعیت ثبت نام کارگران در سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳، گفت: تاکنون ۴۰۰ هزار نفر از کارگران سراسر کشور به این سامانه پیامک زده و کد شهرستان و استان محل اقامت خود را ارسال کرده‌اند.

وی افزود: ثبت نام‌ها همچنان ادامه دارد اما انتظار داریم کارگران فعالتر عمل کنند تا کار شناسایی و ساماندهی و بیمه افراد با سرعت بیشتری دنبال شود.

به گفته ابوی در حال حاضر نزدیک به ۶ میلیون کارگر در کشور فاقد شناسنامه کار هستند.

این مقام مسوول کارگری درباره برقراری بیمه تکمیلی کارگران مشهد، گفت: در فاز نخست طرح، ساماندهی ۵۰۰۰ نفر از کارگران صنوف در مشهد را برعهده گرفتیم این عده کسانی بودند که ثبت نام اولیه را انجام داده و ما به طور رندوم ۵۰۰۰ نفر از آنها را انتخاب و پس از ساماندهی نسبت به برقراری بیمه تکمیلی آنها اقدام کردیم.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور تصریح کرد: به دنبال تفاهم نامه‌ای که با شرکت بیمه ایران منعقد کردیم موضوع برقراری بیمه تکمیلی این دسته از کارگران را که از صنوف مختلف هستند در دستور کار داریم و از ۲۰ مهر ماه به شکل نهایی دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر بین هزینه‌های قابل قبول از نظر سازمان تامین اجتماعی به عنوان بیمه گر اول و پرداختی کارگر تفاوت هست که بر این اساس باید به تدریج به سمت بیمه تکمیل درمان کارگران برویم.

ابوی متذکر شد: بخش اعظمی از کارگران کشور به ویژه کارگران زیرپله‌ای، فاقد بیمه هستند که به دنبال شناسایی و ساماندهی آنها از طریق سامانه ۳۰۰۰۱۶۳۳ هستیم و از تمام کارگران فاقد بیمه و کارگران ساختمانی سراسر کشور می‌خواهیم که در این سامانه ثبت نام کنند تا از طریق کانون وضعیت آنها رسیدگی شود.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در عین حال از اجرای طرح آموزش کارگران ساختمانی در استان مازندران خبر داد.

وی گفت: به منظور کاهش حوادث ناشی از کار، طرح آموزش کارگران ساختمانی کشور را در دستور کار قرار دادیم که در مرحله نخست، این طرح در استان مازندران به اجرا درآمده و در مشهد نیز در دست اجرا است.

به گفته ابوی، کمیته‌ای متشکل از سازمان نظام مهندسی، تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای تشکیل شده و مقدمات کار آموزش کارگران ساختمانی را فراهم کرده است که انتظار می‌رود با ارائه آموزشهای لازم حوادث ناشی از کار به شدت کاهش یابد.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. رضاصمدی می گوید

    سلام چراپیگیری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی تاآخرسال ۱۲\۱۲\۹۷راپیگیری نمی شود لطفن پیگیری شود باتشکر از شما شماره تماس من۰۹۰۵۲۶۴۹۹۱۸صمدی ازشهر خمینی شهر لطفن نامه پیگیری کنید باتشکر از شما