کلاهبرداری ۹۰۰ میلیونی با فروش زمین مردگان

0
اعضای باند ۹ نفره که با جعل سند زمین‌های افراد فوت شده، ۹۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند، در جریان آخرین معامله خود دستگیر شدند.

اوایل شهریور امسال گزارش های مردمی در دستور کار پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت که نشان می داد افرادی با جعل سند، املاکی را به نام خود در دفترخانه های مختلف به ثبت رسانده و با فروش آن مبالغی کلان به دست آورده اند.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و شروع تحقیقات،ماموران با کشف سرنخ هایی متوجه شدند گزارش های مردمی در رابطه با فعالیت این باند صحت دارد و این افراد قصد دارند املاک دیگری را به شیوه ای مشابه تصاحب کرده و بفروشند.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، ماموران هفته گذشته اطلاع یافتند یک جاعل و کلاهبردار حرفه ای، مهره کلیدی این باند است بنابراین او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و مخفیگاه های متهم فراری به طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا این که دو روز بعد در حالی که به دفتر خانه ای رفته بود تا زمین تصاحب شده ر ا به نام خود منتقل کند و همان روزبه فرد دیگری بفروشد، شناسایی و دستگیر شد.

متهم سابقه دار با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اظهارات ضد و نقیضی را مطرح کرد، اما در ادامه تحقیقات و زمانی که متوجه شد پلیس از مخفیگاهش اوراق و مدارک مربوط به جعل و کلاهبرداری های او را به دست آورده، بناچار سکوت خود را شکست و به جرایم خود اعتراف کرد.

اعتراف سرکرده باند

محمد ـ سرکرده این باند ـ در اظهاراتش گفت: مدتی پیش که از زندان آزاد شدم، تصمیم گرفتم کلاهبرداری جدیدی را شروع کنم. از دوستانم که اغلب در زمینه جعل و کلاهبرداری و حتی سرقت سابقه داشتند، خواستم عضو باند من شوند. چند نفری از اعضای باند به بهانه خرید ملک و زمین به محله های مختلف شهر می رفتند و زمین یا املاکی را که صاحبان آن فوت شده بودند، شناسایی می کردند. بعد چند عضو دیگر باند با سندسازی طوری وانمود می کردند که فرد فوت شده پیش از مرگ زمین مورد نظر را به آنها فروخته و پول آن را دریافت کرده است.

متهم اضافه کرد: برای این که کار خود را واقعی تر جلوه دهیم و کسی به ما شک نکند، در محاکم قضایی شکایت های را مطرح می کردیم تا با این ترفند بتوانیم به طور قانونی و با دریافت احکام قضایی وانمود کنیم زمین ها متعلق به ماست و هیچ کس نمی تواند ادعایی در رابطه با مالکیت آن داشته باشد. بعد از تصاحب زمین و ملک، آن را می فروختیم.

دستگیری ۸ عضو فراری

در ادامه تحقیقات متهم اعتراف کرد از حدود شش ماه پیش فعالیت های مجرمانه شان را آغاز کرده و در ماجرای کلاهبرداری ها هشت نفر از دوستانش با وی همراه بوده اند که آنها نیز دستگیر شدند. با انتقال اعضای این باند به پلیس آگاهی، آنها در مواجهه حضوری با سرکرده باند به جرایمشان اعتراف کردند. متهمان تاکنون اعتراف کرده اند سه قطعه زمین به متراژ های ۱۰۰۰ متر متعلق به دیگران را به نام خود سندسازی کرده و با فروش آنها ۹۰۰ میلیون تومان به جیب زده اند و روز دستگیری نیز سرکرده باند قرار بوده یک قطعه زمین را بفروشد که در اجرای این نقشه ناکام ماند.

منبع: جام جم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ