“سجاد چوگان” طلبه و قاری قرآنی که خواننده پاپ شد/ دانلود آهنگ

3
جوان ۲۱ ساله شیرازی که در کسوت طلبگی، اهل موسیقی است و یک خواننده پاپ محسوب می شود. وی که با نام هنری «طاها» فعالیت می کند یکی از هنرمندانی است که شانیتی خاص برای هنر قائل است و معتقد است درس طلبگی خواندن منافاتی با فعالیت در دنیای موسیقی ندارد.

«سجاد چوگان» جوان ۲۱ ساله شیرازی که در کسوت طلبگی، اهل موسیقی است و یک خواننده پاپ محسوب می شود. وی که با نام هنری «طاها» فعالیت می کند یکی از هنرمندانی است که شانیتی خاص برای هنر قائل است و معتقد است درس طلبگی خواندن منافاتی با فعالیت در دنیای موسیقی ندارد، طاها که می خواهد صدای مردم باشد با ماهنامه «صدای مردم» گفتگویی داشته که بخشی از آن را در ادامه می خوانید و در اتنها نیز اثری از وی با عنوان «مهاجران منا» را خواهید شنید.
بیوگرافی سجاد چوگان

خودتان را برای مخاطبین ما معرفی کنید و بفرمایید که از چه زمانی فعالیت موسیقیایی خود را شروع و چطور وارد این عرصه شدید؟

– سجّاد چوگان باز هستم. متولّد ۱۳۷۳ شیراز، دانشجوی فقه و حقوق اسلامی دانشگاه شهید مطهّری (ره) تهران که با نام هنری «طآهآ» فعالیت می کنم.

از سال ١٣٨۶ در کنار قرائت قرآن و پس از حضور در جشنواره ها و مسابقات سرود استانی و کشوری و برگزیده شدن به عنوان برترین صدای نوجوان استان فارس و برترین تکخوان کشور، فعالیتم راشروع کردم. سال ١٣٨٨ تصمیم گرفتم موسیقی را نسبت به حفظ و قرائت قرآن کمرنگ کنم و جانانه شروع کردم به حفظ و قرائت قرآن و بحمدالله با کمک استاد محمّد فلّاح پور که از قاریان ممتاز بین المللی هستند توانستم حائز رتبه هایی در سطح کشور شوم. از سال ١٣٩١ پس از اشراف به الحان قرآنی و نغمات موسیقی عرب، موسیقی را مجدداً شروع کردم امّا این بار بصورت جدّی و هدفدار.

اساتید شما در این زمینه چه کسانی بوده اند؟

– بنده ابتدا مبانی موسیقی و نت خوانی را در شیراز در محضر استاد وحید رئیسی و در تهران محضر ایمان جعفری پویان یاد گرفتم. در باب صدا سازی و ردیف شناسی هم در خدمت اساتید مختلفی بوده ام که در حال حاضر در خدمت مهدی یغمایی و انوشیروان تقوی هستم.

لطفا کمی در مورد کارهایی که تاکنون اجرا کرده اید توضیح دهید؟

– قطعات نگاه منتظر، انتظار، بی صبری، هفت سین و صلوات از بنده شنیده شده، که به لطف خدا تا به حال هزینه ها شخصی و یا به کمک دوستان تأمین شده، تا به حال بنده از نهاد یا ارگان خاصی حمایت نشدم.

به عنوان کسی که تازه قدم به دنیای حرفه ای موسیقی گذاشته اید فضای کشور و جایگاه موسیقی ارزشی در آن را چگونه ارزیابی می کنید؟

– ارزش های ما بیشمارند و با فطرت انسان ها هم سو و هم جهت. ما بوسیله موسیقی باید به نشر هرچه بیشتر این ارزش ها کمک کنیم تا در جهان فراگیر بشوند. موسیقی در قرن ٢١ یکی از ابزارهای تبلیغاتی قوی هست که می تواند تفکرات یک جریان را بگوید و جریان ساز بشود.

بنده بارها گفتم «موسیقی ارزشی باید مرجع تقلید دیگر موسیقی ها باشد» یعنی ما آنقدر سطح خودمان را بالا ببریم که دیگران از ما یاد بگیرند و تقلید کنند، شأنیت و قداست موسیقی ارزشی بسیار بالاتر از این است که کار ضعیف تولید بشود و یا کاری تولید بشود که تکراری است و تقلیدی. به عنوان کسی که تازه قدم در این راه گذاشتم همین هدف را دارم و إن شاالله در آینده قطعات بسیار قوی تری از بنده پخش خواهد شد.

موضوعات ارائه شده تا کنون به فضای سیاسی کشور نزدیک نبوده اند علت خاصی دارد یا سبک کاریتان را اینگونه تعریف کرده اید؟

– مطمئناً خواننده ارزشی اصلاً نمی تواند و نباید نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت باشد. اگر هم تا به حال کار سیاسی در کارنامه نداشتم بخاطر عدم آگاهی کافی از مسائل سیاسی ایران و جهان بوده و عقیده دارم نباید کاری تولید شود که خواننده خودش نسبت به آن مسئله علم و آگاهی نداشته باشد و فقط خواننده باشد!

ان شاالله در آینده با مطالعه و بررسی های فراوانی که در این زمینه انجام شده است، تولیدات سیاسی مؤثر و هدفمند هم خواهم داشت.

چطور بین طلبه بودن و خوانندگی ارزشی، جمع می کنید؟ آیا اصلا قابل جمع هستند؟

– بنظرم درس طلبگی و حوزه منافاتی با حرفه بنده ندارد، اصلاً عقیده من این است که خواننده ای که از ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی می خواند باید واقف به مسائل دینی و فردی دین شناس باشد.

درحال حاضر چه کاری را در دست ساخت دارید؟

– قطعه «طلوع عشق» را به اتمام رساندیم که قطعه ای فارسی و عربی است با موضوعیت منجی آخرالزمان به قلم استاد احمد کاری و موسیقی حسین نظری که ان شاالله پس از تولید ویدئو پخش خواهد شد./ موسیقی ایرانیان

لینک دانلود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. میلاد می گوید

    با سلام
    چگونه میشه با سایت ارتباط گرفت؟؟!

  2. مهاجر می گوید

    باسلام
    لینک دانلود آهنگ های آقای چوگان باز رو هم بذارید لطا…ممنون

  3. مهدی زنگنه می گوید

    سلام . ایشان هم یکی از خوانندگان فرمایشی هستند .
    از نظر علم موسیقی صدا و روش ایشان به هیچ وجهی قابل توجه نیست .
    به نظر می رسد اگر حمایت کسانی همانند دکتر ح.ب و ا.ت نبودند حضور ایشان در بحث موسیقی منتفی می شد .