کیفیت خودروهای داخلی باز هم کاهش یافت + بهترین و بدترین خودروها

1

میانگین کیفیت خودروهای سواری تولیدی در شهریور ماه امسال کاهش یافته است.

براساس ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، خودروی سوزوکی گراند ویتارا با ۱۵ نمره منفی در رتبه نخست رده‌بندی سواری‌های تولیدی در شهریور ماه امسال قرار دارد.

پس از آن سراتو با ۱۶٫۵ نمره منفی در رتبه دوم قرار گرفته است. رتبه سوم نیز با ۲۰٫۵ نمره منفی مشترکا در اختیار تندر ۹۰ تولیدی ایران خودرو، تندر ۹۰ اتوماتیک، تندر ۹۰ تولیدی پارس خودرو و پارس تندر است.

خودروی پژو ۲۰۶ نیز با ۲۲ نمره منفی در رتبه چهارم و پژو ۲۰۶ صندوق‌دار با ۲۲٫۱ نمره منفی در رتبه پنجم قرار گرفته است. خودروی رانا با ۲۴ نمره منفی در رتبه ششم، J5 اتوماتیک با ۴۰٫۷ نمره منفی در رتبه هفتم و دنا با ۴۱٫۲ نمره منفی در رتبه هشتم قرار گرفته است.

رتبه نهم رده‌بندی کیفی سواری‌های تولیدی در شهریور ماه امسال با ۴۳٫۳ نمره منفی در اختیار J5 و رتبه دهم مشترکا با ۴۴٫۲ نمره منفی در اختیار پژو پارس تولیدی ایران خودرو خراسان و MVM530 است.

پژو پارس تولیدی ایران خودرو با ۴۴٫۷ نمره منفی در رتبه یازدهم و پژو پارس تولیدی ایران خودرو مازندران با ۴۵ نمره منفی در رتبه دوازدهم قرار دارد. خودروی سمند با ۴۵٫۷ نمره منفی در رتبه سیزدهم و پژو ۴۰۵ تولیدی ایران خودرو خراسان با ۴۶٫۴ نمره منفی در رتبه چهاردهم قرار گرفته‌اند.

خودروی MVMX33 و پژو پارس ایران خودرو فارس با ۴۶٫۵ نمره منفی در رتبه پانزدهم قرار دارند. خودروی MVM315 با ۴۶٫۷ نمره منفی در رتبه شانزدهم، پژو ۴۰۵ تولیدی ایران خودرو با ۴۶٫۹ نمره منفی در رتبه هفدهم و لیفان X60 با ۴۷٫۲ نمره منفی در رتبه هجدهم قرار گرفته‌اند.

تیبا با ۵۳٫۱ نمره منفی در رتبه نوزدهم و تیبا هاچ‌بک با ۵۳٫۴ نمره منفی در رتبه بیستم قرار دارد. خودروهای سایپا ۱۳۱ تولیدی سایپا با ۷۴٫۶ نمره منفی در رتبه بیست‌ویکم، سایپا ۱۳۱ تولیدی پارس خودرو با ۷۵٫۶ نمره منفی در رتبه بیست‌و‌دوم، سایپا ۱۳۲ با ۷۸٫۱ نمره منفی در رتبه بیست‌وسوم و MVM110 با ۸۱٫۱ نمره منفی در رتبه بیست‌وچهارم قرار گرفته‌اند.

در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای سواری تولیدی در شهریور ماه امسال نسبت به رده‌بندی مرداد ‌ماه، معادل ۰٫۷ درصد افزایش یافته است.

جدیدترین رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی در حالی از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده که در گذشته نتایج بررسی‌های کیفی با توجه به سطح قیمتی خودروها ارائه شده و شناخت دقیق‌تری از کیفیت خودروها در مقایسه با قیمت آنها ارائه می‌داد اما در گزارش شهریور ماه این اتفاق نیفتاده و گزارش به صورت کلی ارائه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. علی می گوید

    جالب بود