زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند

0
حضرت آیت الله سبحانی با انتقاد صریح از اظهارات اخیر شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رییس جمهور به این سخنان واکنش نشان داد و تصریح کرد که این مسائل و این سخنان در شأن جمهوری اسلامی نبوده و انتخاب این فرد برای این کار صحیح نیست، فردی باید انتخاب شود که فکر اسلامی داشته باشد.

سوابق شهیندخت مولاوردی بیوگرافی شهیندخت مولاوردی آیت الله جعفر سبحانیبه گزارش رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امشب در دیدار پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) و هیأت امنای این نهاد با گرامیداشت فرا رسیدن عید سعید غدیر و با تسلیت کشته شدن هزاران نفر از حجاح در منا گفت: این حجاج در حقیقت شهیدگونه جان باختند که خداوند آن ها را با ائمه طاهرین(ع) محشور کند.

وی با انتقاد صریح از اظهارات اخیر شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان رییس جمهور به این سخنان واکنش نشان داد و ابراز داشت: اخیرا در روزنامه ها می نویسند که این افراد در صددهستند که این قانون را بگذرانند که زنان بتوانند بدون اذن شوهر مسافرت کنند.

این مرجع تقلید ادامه داد: آیا ایشان فقیه یا حقوقدان است، کشور ایران کشوری اسلامی بوده و همه فقهای اسلام اعم از شیعه و سنی معتقد هستند که زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند؛ حتی اهل سنت نسبت به این مسأله سختگیر هستند و می گویند که محرمی بایدهمراه زن باشد.

وی عنوان کرد: چرا ایشان چنین مسأله ای را مطرح می کند، گاهی می گویند که لباس زن باید تا کمر او باشد؛ این مسائل و این سخنان در شأن جمهوری اسلامی نیست، انتخاب این فرد برای این کار صحیح نیست، فردی باید انتخاب شود که فکر اسلامی داشته باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بی دین ها به این مسأله راضی نمی شود و این گونه مسائل مقدمه ای برای موضوعات دیگر است، باید شخصیت و فکرها اسلامی باشد؛ این پیام را به گوش این خانم برسانید که اگر چنین چیزی را تکرار کرد ما هم تریبون داریم و در مسجد اعظم درس می گوییم که صدها نفر در آن حضور دارند و ما نیز یک روز در این باره سخن می گوییم.

وی اضافه کرد: آنچنان نیست که بنده این مسأله را رها کنم نه تنها من بلکه دیگر آقایان نیز در این باره سخن می گویند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ