درس استقلال و پرسپولیس به سیاسی ها

0

استقلالی ها و پرسپولیسی ها همیشه برای هم کری می‌خواندند. سابقه این کری خوانی را تقویم ها ده ها سال می نویسند! همیشه این رفتار طرفداران که «عرق رنگی» شان بر«عرق ملی»شان می چربید برایم نا خوشایند بود اما….اما از تامل در این ماجرا به نوع کری خوانی های سیاسی می رسیدم .به ویژه وقتی می دیدم برخی افراد ،چنان غرق در هواداری سیاسی می شوند که منافع ملی را هم از یاد می برند،برایشان نه کار که انجام دهنده کار مهم است و نه به سخن که به گوینده سخن نگاه می کنند. حالا اگر از جناح خودشان باشد هرکار کند خوب است حتی اگر خطا باشد و از جناح دیگر هر کار بکند بد است حتی اگر بهترین کارها باشدو… این ماجرا همچنان ادامه دار.

در مستطیل سبز اما در میان هواداران فوتبال گاهی اتفاق هایی می افتد که این قاعده را بر هم می زند. مثل همین ماجرای مرگ اندوهگنانه و اشک آور هادی نوروزی،کاپیتان تیم پرسپولیس که یک خط قرمز پر رنگ شد روی همه کری ها تا آبی ها هم مثل قرمز ها “سیاه پوش” کاپیتان پرسپولیس شوندو یک قرار قشنگ هم گذاشته شود که هر دو تیم چند بازی را با پیراهن سیاه بازی کنند. هواداران هر دو تیم در فضای حقیقی و اجتماعی هم در این سوگ کنار هم قرار گرفتند و گویی هرگز رقیب نبوده اند و رفیق تر از آن ها وجود ندارد. تیتر روزنامه استقلال تکرار تیتر روزنامه پیروزی است، پر از یاد شماره ۲۴. گویی استقلال هم یک یار کمتر دارد. گویی آبی ها هم ۱۰ نفره شده اند گویی…

این فضا را که می بینم و این خط ها را که می خوانم با خود می گویم چه می شد جماعت پر ادعای سیاسی هم از فوتبالی ها یاد می گرفتند و گاهی زبان از ذم هم می بستند ؟ چه می شد اگر ارباب تریبون حرمت نگه می داشتند و گاهی رفاقت را جای رقابت می نشاندند؟ باور کنید به هیچ جای عالم بر نمی خورد اگر مردم ببینند اصولگرایان و اصلاح طلبان با هم مهربان باشند و در کلام حرمت هم را رعایت کنند. مردم هم خوشحال تر می شدند اگررسانه های دو طرف حرمت بزرگان یکدیگر را رعایت می کردند. حداقل کاش “بازی همدلی” می کردند چنان که “تباکی” پسندیده است وقتی گریه پرصدا نمی شود.ادای حلم در آوردن آموزه دین است حتی وقتی فرد حلیم نیست. کاش اگر نمی توانند شعار سال را به رفتار در آورند و “همدلی و همزبانی”پیشه کنند لااقل،گاهی”ادا” در می آوردند و… بگذریم مرگ هادی نوروزی رفاقت ها را زنده کرد در میان هواداران و ورزشکاران،کاش سیاسی ها هم یاد می گرفتند همدلی را. این منافع ملی را بیشتر تامین می کند. مطمئن باشید!

منبع: خراسان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ