۱۳هزار میلیارد تومان مکالمه ایرانی‌ها با تلفن ثابت و همراه در سال گذشته

0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سال گذشته مردم ۱۳هزار میلیارد تومان با تلفن ثابت و همراه مکالمه کردند.

فارس، محمود واعظی امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه مخابرات و اطلاع‌رسانی (تله‌کام۲۰۱۳) اظهار داشت: طی هفته‌های اخیر که در وزارت اطلاعات و فناوری اطلاعات بوده‌ام مشاهده کرده‌ام که کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که در گذشته باحدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر فعالیت می‌کردند اکنون با کمتر از ۱۰۰نفر در حال فعالیت هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تغییر شرایط کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی حوزه ICT متأثر از قوانین کشور است.

وی ادامه داد: وظیفه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی اجرای قوانین کشور است که این قوانین بر فعالیت بخش خصوصی تأثیر می‌گذارد.

وی گفت: در اینجا به تمام صنعتگران بخش خصوصی این قول را می‌دهم که از بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

واعظی گفت: در کنار حمایت دولت از بخش خصوصی باید این نکته را نیز عرض کنم که بخش خصوصی همواره از دولت انتظار حمایت داشته و دارد اما آنچه که به خودشان مربوط است را با بی‌تفاوتی نگاه می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مثال اپراتورها همه خصوصی هستند و در پروانه آنها قید شده که باید درصد قابل توجهی از فعالیت‌ها و تجهیزاتشان را از بخش داخلی استفاده کنند.

وی ادامه داد:‌ اما در واقع می‌بینید که به دلیل اینکه یک کشور جنس ارزان‌تر و سریعتری تحویل می‌دهند از محصولات خارجی استفاده می‌کنند.

وی گفت: تا زمانی که این تصور در بخش خصوصی برای فعالین بخش خصوصی وجود دارد چه انتظاری از دولت است.

واعظی ادامه داد: اما ما کاری به این موضوع نداریم. وزارت ارتباطات دو رویکرد را در برنامه خواهد داشت.

*شرایط را به ۸ سال قبل بازمی گردانیم

وی توضیح داد: نخست اینکه آنچه مربوط به خودمان است شرایط را به قبل از هشت سال پیش بازگردانیم، همچنین از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته‌ایم که بر اپراتورها اعمال حاکمیت کنند و به گونه‌ای نظارت کند که هر آنچه در پروانه است لحاظ کند.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود یادآور شد: در سال گذشته اپراتورهای تلفن ثابت و همراه از مردم ۱۳هزار میلیارد تومان پول گرفتند اما باید دید که چه میزان از این درآمد را صرف توسعه زیرساخت‌ها کردند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ