پایان خویشتنداری ایران / گوشمالی و تودهنی به عربستان

0

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره احتمال سوء استفاده سعودی ها از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که اگر خباثت به حدی برسد که خویشتنداری دیگر تکلیف الهی ما نباشد، تکلیف الهی ما، گوشمالی دادن و تودهنی زدن به کسانی است که حتی فهم و شعور محاسبه درست برای منافع خود را ندارند.

سرداردریادار علی فدوی یکشنبه شب در گفت و گو با برنامه ” من طهران ” شبکه العالم افزود: ما همواره خودمان را در موضعی حس می کنیم که در یک خانواده ای هستیم که بعضی از اعضای این خانواده شیطنت می کنند. اگر لازم شد در یک خانواده ای فرزند شیطان وجود داشته باشد حتما برادر بزرگترباید گوش این شیطان را بگیرد و او را سرجایش بنشاند.

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت های ملت ایران دربرابر آمریکا و ایادی آن در زمان های مختلف تاکید کرد: وقتی این توانمندی وجود دارد که به مقابله با شیطان بزرگ بپردازیم، شیطانهای کوچک موضوعیتی ندارند. به نوعی، در بیشتر مواقع کسرشأن مان می شود که از دشمنی و تهدیدی کمتر از شیطان بزرگ یاد کنیم.

قدرت نظامی سپاه قدرت نظامی ایران جنگ ایران و عربستان بیوگرافی سردار علی فدوی ایران و عربستان

سردار فدوی خاطرنشان کرد: مسلما توانمندی نیروهای مسلح و نیروهای سپاه، توانمندیهای کافی و کاملی است که قدرت هرگونه گوشمالی را برای شیاطین کوچک در اختیار دارد و این کار را می تواند انجام دهد، اما می دانیم که مسلما شیطان بزرگ سالهای طولانی با ما در شرایط بازدارندگی بسر می برد و می داند که نمی تواند در برابر انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهد و دلیلش آن است که ماهیت ما و آمریکاییها، حق و باطلی است. اگر آمریکاییها می دانستند که می توانند به مقابله با حق بپرخیزند، به فردا موکول نمی کردند.

اشتباه محاسباتی سعودی در میزان خویشتنداری ایران

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در پاسخ به این سؤال که بعضی معتقدند عربستان از سیاست خویشتنداری جمهوری اسلامی سوء استفاده کرده و در یمن ، بحرین و سوریه دخالت می کند، گفت: دشمنان ما معمولا اشتباهات محاسباتی کردند، آمریکاییها اشتباهات محاسباتی کردند هم پیمانان منطقه ای آنها نیز همان طور.

وی افزود: صدام نیز اشتباهات محاسباتی کرد، و این اشتباهات آن قدر احمقانه بود به خبرنگار می گفت مصاحبه بعدی را سه روز دیگر در تهران انجام خواهم داد. همواره دشمنان ما اشتباهات محاسباتی کردند. یکی از این اشتباهات محاسباتی که دشمنان ما بویژه دشمنان کوچک ما بعضی اوقات مرتکب شدند، اشتباهات محاسباتی در میزان خویشتنداری انقلاب اسلامی است، و بویژه سعودیها.

سردار فدوی در پاسخ به سوالی درباره توانمندی نیروی دریایی سپاه با توجه به وجود ناوهای آمریکایی و فرامنطقه ای، گفت: سالهای طولانی است که مسؤولیت نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تامین امنیت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز است و علاوه بر این نیروی دریایی سپاه در دریای عمان و آبهای آزاد نیز حضور دارد.

وی خلیج فارس و تنگه هرمز را قلب شرق و غرب دنیا توصیف و خاطرنشان کرد، خلیج فارس از مشخصه هایی برخوردار است که در هیچ کجای دنیا نمی توانید این مشخصه ها را ببینید علاوه بر اینکه در مرکز انقلاب اسلامی قرار دارد در مرکز کشورهای اسلامی قرار دارد، انرژی دنیا و آن چیزی که می توان روی آن حساب کرد در منطقه خلیج فارس وجود دارد. و هر چه در دنیا جلوتر می رویم سهم خلیج فارس از تامین امنیت بویژه امنیت اقتصادی و انرژی دنیا بیشتر می شود.

فدوی خاطرنشان کرد: وقتی جنگ تحمیلی به پایان رسید نه میلیون بشکه از نفت از خلیج فارس به دنیای مصرف کننده می رفت اما الان بیست میلیون بشکه در روز از خلیج فارس به بیرون می رود. در سال ۲۰۲۰ همه پیش بینی کنندگان پیش بینی می کنند به ۳۵ تا ۴۰ میلیون بشکه خواهد رسید. این اهمیت منطقه خلیج فارس است و همین اهمیت وظایفی برای ما به عنوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مشخص کرده است تا هیچ مجموعه ای قادر نباشد این امنیت را بهم بزند.

وجود آمریکا در منطقه به معنای ناامنی است

وی با اشاره به وجود آمارهایی در باره حمله به شناورها در هشت سال جنگ خلیج فارس، خاطرنشان کرد: ۵۸۰ فروند کشتی در طول هشت سال جنگ در خلیج فارس مورد اصابت قرار گرفت. حدود پنجاه درصد این کشتی ها در شش و نیم سال و پنجاه درصد دیگر در طول یک و نیم سال مورد اصابت قرار گرفتند. این یک و نیم سال، یک و نیم سال آخر جنگ بوده است و آن شش و نیم سال متعلق به اول جنگ است. این یک و نیم سال، همان مدتی است که آمریکایی ها با ادعای تامین امنیت بیشتر برای خلیج فارس بویژه امنیت انرژی، به خلیج فارس آمدند.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأکید کرد: این آمدن آمریکاییها باعث شد تا نه برابر امنیت از بین برود و تعداد کشتی هایی که مورد اصابت قرار گرفتند با توجه به نسبت مساوی، در زمان یک و نیم سال و زمان شش و نیم سال، به معنای آن است که نه برابر ناامنی بیشتر شده است. در بقیه موارد همین طور است. در افغانستان، عراق و منطقه لبنان و فلسطین و یمن را در نظر بگیرید، می بینید که وجود آمریکا یعنی ناامنی.

سردار فدوی اظهار داشت: ما اساس و مبنایمان بر این بوده است چون هم وظیفه داریم امنیت منطقه خودمان و منطقه کشورهای جنوب خلیج فارس و امنیت دنیا را به لحاظ موضوع انرژی تامین کنیم… آمریکاییها می خواهند از موضوع خلیج فارس و انرژی استفاده کنند برای منافعی که صرفا مربوط به خودشان است؛ یعنی ادامه سلطه بر دنیا و مهمتر از آن جلوگیری از سلطه کشورهای دیگر دنیا بر خودشان است.

اجازه نمی دهیم آمریکایی ها به اهدافشان برسند

وی گفت: با توجه به ظلمی که آمریکا در سالهای طولانی پس از جنگ جهانی دوم مرتکب شده است و اگر دنیا فرصتی پیدا کند سلطه بسیار بدی بر آمریکایی ها بوجود خواهد آورد و آمریکایی ها هیچ عامل و هیچ ابزاری در دست ندارند و همه ابزارهای گذشته شان دیگر به کار نمی آید، توان نظامی و اقتصادی گذشته شان دیگر به کار نمی آید. تنها چیزی که می توانند در اختیار داشته باشند که هم به سلطه گذشته ادامه دهند و هم اینکه از سلطه دیگران برخودشان بویژه سلطه اقتصادی جلوگیری کنند، در اختیار داشتن انرژی خلیج فارس است و برای همین در منطقه هستند و ما تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم که آمریکایی ها با ناامن کردن منطقه اهداف خودشان را به جلو ببرند.

سردار فدوی درپاسخ به سوالی درباره نگاه نیروی دریایی سپاه به چالشهای جدید خلیج فارس واتفاقات اخیردر حج و فرمایشات رهبری، خاطرنشان کرد، تمام برنامه ریزیهای نیروی دریایی سپاه و تمام توانمندیها و آمادگی های آن برمبنای تهدید آمریکا و توانمندیهای آن است.

وی افزود: شما قطعا نمی توانید مقایسه ای بین توانمندیهای آمریکا و توانمندیهای سعودی انجام دهید، علت آن این است که سعودیها بر مبناهای آمریکاییها و با تعریف آمریکاییها توانمندی ایجاد کردند و با زمین بازی و قاعده بازی آمریکاییها بازی می کنند؛ بنابراین توانمندی آمریکا و سعودی قابل مقایسه نیست.

تکذیب توقیف قایق ایرانی از سوی عربستان

سردار فدوی درباره ادعای عربستان سعودی مبنی بر توقیف یک قایق مسلح ایرانی در مسیر یمن، اظهار داشت: مسلما کسانی که درمعرض غرق شدن قرار می گیرند، به هرچوب یا خسی متوسل می شوند، برای اینکه یا از غرق شدن خود جلوگیری کنند یا اینکه روندی را که به غرق شدن آن ها منجر شده است، توجیه کنند.

وی تأکید کرد: آمریکاییها این را پاسخ دادند و اعلام کردند که هیچ آثاری از ایرانی بودن این تسلیحات و اقدام وجود ندارد.

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: در دنیای فعلی، قسمت اعظمی از حرکت هایی که صورت می گیرد، حرکت های غیر رسمی است؛ مهم این است که بعد از شش ماه ، این همه بمباران و تجاوز، هیچ پیروزی به دست نیاوردند، بلکه برعکس سه استان جنوبی سعودی که یک زمانی متعلق به خود یمن بوده است، در معرض هجوم نیروهای انصارالله قرار گرفته، نیروهای سعودی هیچ مقاومتی نکرده، بلکه فرار کردند و درعمق بسیار زیادی از خاک فعلی سعودی به حسب ظاهر بلکه سه استان که سه استان قدیمی یمن هست، وقتی که نیروها پیشروی کردند، به هر میزانی که پیشروی کردند، سعودیها عقب نشینی کردند، سعودیها نمی توانند شکستها و عدم توفیق خود را در حمله با این گونه چیزها جبران کنند.

تکذیب ارسال نیروی زمینی ایران به سوریه

سردار فدوی در پاسخ به ادعای غربی ها مبنی بر اینکه ایران همزمان با حضور روسها صدها سرباز به سوریه اعزام کرده، و در صدد است یک حمله زمینی با هماهنگی روسیه در سوریه انجام دهد، اظهار داشت: مردم مسلمان سوریه وعراق نیاز به نیرویی از طرف ایران ندارند، آن ها وقتی بر روال مقاومت و بر روال انقلاب اسلامی عمل کنند، خودشان به اندازه کافی توانمند هستند که همه نوع عملیات را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون بیش از پنج سال است که به نوعی کل دنیای کفر و استکبار متفق شدند که حکومت سوریه را از بین ببرند، همین دنیای کفر تا قبل از ماجرای سوریه، متحد شدند که حسنی مبارک را در مصر حفظ کنند، بیش از بیست روز نتوانستند مبارک را حفظ کنند، ولی همه آن توانمندیها به اضافه توانمندیهایی که در سرنگونی مبارک سهیم نبودند، مثل همین سعودی ها که موافق هم بودند، اینها هم اضافه شدند به آمریکاییها و اروپایی ها و با هم سعی کردند که حکومت قانونی سوریه را از بین ببرند، پنج سال است که نتوانستند، چرا؟ آیا چون ما نیرو داشتیم نتوانستند ؟! اگر این طور باشد که آن ها چطور علیه انقلاب اسلامی و علیه ما شعار تهدید می دهند، اگر تعداد کمی نیروی ما درسوریه ، پنج سال قادر بودند از همه اقدامات دنیای غرب و حامیان منطقه ای آنها، برای جلوگیری از سرنگونی حکومت سوریه استفاده کنند، چرا ما را تهدید می کنند؟!

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم مسلمان سوریه ومردم مسلمان عراق و ارتش این دو کشور نیازی به اعزام نیرو از طرف ایران ندارند، بلکه آنها قادر به دفاع از خود هستند و خودشان می توانند عملیات اجرا کنند، همانطور که طی همین پنج سالی که انجام شده است.

روابط نزدیک سعودی با رژیم صهیونیستی

فرمانده نیروی دریائی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این سؤال که کدام کشورها شرکای عرب رژیم صهیونیستی هستند، اظهار داشت: سال های طولانی است برخلاف آن چیزی که خیلی از دولتهای عرب از جمله سعودی ها به عنوان یک مجموعه اسلامی برخلاف این که با اشغال فلسطین مخالف هستند و مخالف صهیونیست ها هستند، ولی ارتباطات بسیار بسیار نزدیکی بین صهیونیست با رژیم های مرتجع به وجود آمده، و مشخص است که این ارتباط ها راه به جایی نمی برد، و حتما از بین رفتن آن ها را مانند رژیم صهیونیستی تسهیل و تسریع می کند.

وی خاطرنشان کرد: مسلما، کفر مطلق و ظلم مطلق صهیونیست ها هستند، بیش از شصت سال است که دراین منطقه با به وجود آوردن یک رژیم جعلی ظلم بی انتهایی را به مردم فلسطین و جهان اسلام کرده اند ، ذات رژیم صهیونیستی و خیلی از حکام کشورهای عربی همراه با صهیونیست، قطعا آن ها را از بین خواهد برد، زیرا باطل از بین رفتنی است و حق ماندنی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ