ابوبکر البغدادی را زنده می خواهم

0

رئیس جمهوری روسیه از نظامیان این کشور خواسته است ابوبکر البغدادی و دیگر سرکرده های گروه تکفیری- صهیونیستی داعش را زنده بگیرند.

به گزارش  پایگاه خبری «پانوراما الشرق الاوسط»، منابع آگاه روسی اعلام کردند: پوتین از نیروهای نظامی این کشور خواسته است در جنگ علیه تروریست های داعش تلاش کنند سرکرده های آنها و در صدرشان ابوبکر البغدادی را زنده بگیرند و اگر نتوانستند این کار را بکنند، اجساد آنها را به مسکو منتقل کنند.

منابع آگاه اعلام کردند که هدف روسیه از این کار نشان دادن ضعف و شکست آمریکا در نابود کردن داعش با حملات هوایی ائتلاف است که از یک سال پیش آغاز شده است.

ایگور کوناشینکوف سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: نیروی هوایی روسیه اکنون به طور مستقیم مقر اصلی داعش را در شهر الرقه سوریه هدف قرار می دهد.

وزیر خارجه روسیه هم تاکید کرد: مسکو تغییر نظام سوریه را با توسل به زور نمی پذیرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، سرگئی لاوروف در نشست خبری در مسکو گفت: اقدامات ما در سوریه علنی است و با دعوت دولت سوریه انجام می شود.

وی خاطر نشان کرد: ائتلاف غربی در بیش از یکسال گذشته حملاتی در سوریه انجام داد بدون اینکه کارآیی واقعی داشته باشد.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر هم گزارش داد: اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت: آنچه روسیه در سوریه برای حمایت از بشار اسد انجام می دهد، شکست خواهد خورد و فقط باعث پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ