عزل‌ونصب‌ها در وزارت علوم افتضاح سیاسی است

0
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه “توفیقی یک داس برداشته است و همه را درو می‌کند”، خاطرنشان کرد: این اقدامات خلاف عقل، منطق، منویات، شعارها و اهداف رئیس‌جمهور است.
عطاءلله سلطانی‌صبور عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، عزل و نصب‌های سرپرست وزارت علوم را افتضاح خواند و اظهار داشت: این تغییرات به‌قدری افتضاح است که نیازی به توضیح ندارد و سیاسی کردن محیط دانشگاه‌ها در آستانه آغاز سال تحصیلی است.
وی ادامه داد: در شرایطی که باید از جنجال پرهیز کرد، با این اقدامات فقط جنجال را تشویق می‌کنند. همه معاونان و مدیرکل‌ها و همین‌طور رؤسای دانشگاه‌ها را جابه‌جا می‌کنند که بدترین کار ممکن و بسیار زشت است؛ در آستانه آغاز سال تحصیلی این جابه‌جایی‌ها چه معنایی می‌دهد؟
عضو کمیسیون آموزش با بیان “توفیقی یک داس برداشته است و همه را درو می‌کند”، خاطرنشان کرد: نمی‌دانم این اقدامات توفیقی با چه منطقی سازگار است؟ این اقدامات خلاف عقل، منطق، منویات، شعارها و اهداف رئیس‌جمهور است و حتی به‌نوعی تخریب رئیس‌جمهور را در پی دارد.
سلطانی‌ افزود: در جلسه امروز کاملاً مشخص شد که توفیقی رأی نمی‌آورد؛ خود آقای توفیقی هم می‌داند که نمی‌تواند از مجلس رأی اعتماد بگیرد و به همین دلیل است که به قلع و قمع روی آورده است.
وی عزل و نصب‌ها و اقدامات توفیقی را سیاسی دانست و گفت: این تغییرات منطقی و فرهنگی نیست. طرحی را نیز که با عنوان تعیین اختیارات سرپرستان وزارتخانه‌ها ارائه شد، با یک‌فوریت تصویب شد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ