فرید شب خیز: «آقا و خانم سنگی» ایده علی مشهدی (مسعودی) بود

0
برنامه‌های طنز تلویزیون مخاطبان بیشتری به خود جلب می کند و برخی از آن ها در ذهن‌ها ماندگار می‌شود.
بیوگرافی فرید شب خیز بازیگران آقا و خانم سنگی

فرید شب خیز یکی از افرادی است که با شنیدن نامش به یاد برنامه هایی چون «خنده بازار» می افتیم که مدت‌ها خنده را بر لب مخاطبان تلویزیون می نشاند.

وی این روزها با سریال «آقا و خانم سنگی» مهمان مخاطبان شبکه سه سیماست.

به همین بهانه گفتگویی با فرید شب خیز داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

– ایده اولیه سریال «آقا و خانم سنگی» از کجا آمد؟

ایده اولیه این سریال در ذهن آقایان علی مسعودی و حسینی نویسندگان کار شکل گرفت و تصمیم گرفتیم این ایده را اجرایی کنیم.

شاهد احمدلو سال‌ها از تلویزیون دور بود چه شد که تصمیم گرفتید کارگردانی این کار را به او بسپارید؟

باتوجه به انرژی که در شاهد دیدم حس کردم که می تواند این کار را به خوبی انجام دهد، سه کارگردان دیگر نیز در ذهن من بودند؛ اما باتوجه به انگیزه و انرژی که در احمدلو دیدم تصمیم گرفتم کارگردانی کار را به وی بسپارم.

– از تصمیمتان راضی هستید؟

بله راضی هستم، البته باید بگویم که برای موفقیت یک کار عوامل مختلفی باید دست به دست هم بدهند، شاهد تمام سعی و تلاش خود را کرد که بهترین کار را ارائه دهد.

– با سریال «آقا و خانم سنگی» از بازیگران شاخص و متفاوتی استفاده شده است، انتخاب بازیگران با چه کسی بود؟

جاهایی نویسنده و جاهایی کارگردان بازیگران را انتخاب کردند، در کل تعامل خوبی بین نویسنده و کارگردان شکل گرفت و سبب شد همین تفاوتی که شما می بینید در کار رقم بخورد.

– بازیگران سریال «آقا و خانم سنگی» در نقش هایی متفاوت با کارهای قبلی شان ظاهر شدند؛ برای مثال کامبیز دیرباز معمولا نقش های جدی بازی می کند چه شد که چنین انتخاب هایی را در کار داشتید؟

به هر حال تمام عوامل جلوی صحنه فیلمنامه را خواندند و متوجه شدند که کار در جاهایی خنده دار و گاهی نیز تامل برانگیز است و اتفاقات نگران کننده ای دارد، سریال «آقا و خانم سنگی» صرفا طنز نیست به همین دلیل باید از بازیگرانی که در ژانرهای جدی کار کرده بودند استفاده می کردیم، سریال «آقا و خانم سنگی» یک کار شیرین است که با وجود بازیگران طنز و جدی شکل گرفته است.

– درباره پیش تولید کار کمی صحبت کنید، به نظر می رسد که این کار پیش تولید سختی داشته باشد؟

پیش تولید سریال «آقا و خانم سنگی» حدود دو ماه طول کشید و در ابتدای کلید خوردن کار تنها ۱۰ یا ۱۲ قسمت آن نوشته شده بود، تمام لوکیشن‌ها را می‌دانستیم و ۶۰ تا ۷۰ لوکیشن مختلف داشتیم به دلیل همین بود که پیش تولید ما مدت زمان زیادی طول کشید.

– شرایط تولید کار به چه صورت بود؟

خوشبختانه در تولید با آرامش جلو رفتیم و سعی کردیم انرژی مثبت پشت صحنه را به جلوی صحنه نیز انتقال دهیم زیرا همه می دانند که اگر جو و فضای پشت صحنه خوب باشد بازیگران می توانند موفق عمل کنند.

– درباره قصه «آقا و خانم سنگی» کمی صحبت کنید، به نظرتان این قصه حرف تازه‌ای را بیان می کند؟

به هر حال چون در این سریال به جوان ها بها داده می شود به نظرم این سریال اتفاق خوبی در تلویزیون به حساب می آید، از زوایای مختلف به دانشجویان، کار و ازدواج جوانان نگاه کرده ایم، از طرفی این نکته را نیز در نظر گرفته ایم که مخاطبان تلویزیون یک قشر خاص نیستند بلکه باید خوراک رسانه ای را به خوردشان دهیم که به درد ابعاد مختلف زندگی شان بخورد.

– بازخوردها درباره این سریال به چه صورت بود؟

خوشبختانه تا به امروز نظرات مثبتی درباره این سریال دریافت کرده ایم البته به نظر من معیار و ملاک مردمی هستند که این سریال را تماشا می کنند، می دانم که از سنین ۱۱، ۱۲ سال تا ۲۵ سال مخاطبان جدی این سریال هستند و الان رضایت بالایی دارند.

– خودتان از نتیجه کار راضی هستید؟

زمانی که لبخندی به لب مردم بیاید از کار خود راضی می شوم و شخصا سعی می کنم در تمام کارهایم مردم را شاد کنم.

– متاسفانه در حال حاضر برخی سریال ها یا برنامه ها با استفاده از لودگی و طنزهای بی مورد کلامی سعی در خنداندن مخاطب دارند، آیا دوری از این مسئله در سریال «آقا و خانم سنگی» بوده است؟

سعی کرده ایم که در این سریال به لودگی نرسیم شاید خطاهایی هم داشته باشیم، اما می توانم بگویم که بالای ۵۰ درصد طنز موقعیت داشته ایم، در کل کار کمدی بسیار سخت است، این سریال درست است که حرکت بر روی لبه یک تیغ نیست اما تا همین حد هم ظرفیت می خواهد.

– درحال حاضر مراحل فنی کار به اتمام رسیده است؟

بله؛ کل کار که شامل ۲۶ قسمت است به پایان رسیده و قرار است تا قبل از محرم روی آنتن باشیم.

– نقطه قوت سریال «آقا و خانم سنگی» از نظر شما چیست؟

به نظر من نقطه قوت کار تمرکز آن بر روی مسائل جوانان است.

– برای ساختن کارهای بعدی باز به سراغ این موضوع می روید؟

فعلا خیلی خسته هستم و نمی دانم که قرار است در آینده چه اتفاقی بیفتد.

بیوگرافی فرید شب خیز بازیگران آقا و خانم سنگی
– ممکن است که شما به سراغ ژانرهای جدی بروید؟

این مسئله را خیلی بعید می دانم، من طرح های مختلفی در ذهنم دارم که ان شاء الله به موقع آن‌ها را پیاده خواهم کرد.

– اگر نکته ای مانده که پرسیده نشده است بفرمایید.

از تمام عوامل که با تمام وجودشان برای سریال وقت گذاشتند تشکر می کنم در این سریال همه زحمت خود را کشیده اند و این قبیل کارها به خیلی از مسائل و موضوعات ربط دارد، تمام تلاش خود را کردیم کاری در خور و شایسته رسانه تلویزیون بسازیم، امیدوارم در این موضوع موفق عمل کرده باشیم.

سریال «آقا و خانم سنگی» هر شب روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ